Prinsessan Leia skrev 2009-11-21 22:50:07 följande:
Bellevue, sängen går nog göra riktigt fin..som vit Haft kvällsmys med flickorna och maken (han smet mot slutet) Robinsson, varma smörgåsar och lördagsgodis... Sen fick de allt hoppa i säng så mamma kunde njuta lite oxå har nu spacklat hela tvrums delen!! mkt nöjd över mig själv Sitter och känner den underbara spackel doften! I morrn slipa och sedan tadaaaa Måla!! kommer med andra ord bli en sen söndagskväll, igen hihi Letar julgardiner med lupp och pincett till tv rummet och matsalsdelen (de sitter typ ihop och vill ha lika) finns ju bara röda lr svarta med massa konstiga tomtar på... letade fram ett par gamla helvita "linne" gardiner i garderoben och funderar på att på ngt vis få dem juliga i form av att dutta på lite rödfärg, ngt fint hjärta lr så Nån som har en bra bild??? Oj klockan är ju bara barnet, får nog slita lite till!!!
Jaaa, eller en varmgrå färg, eller svart.....hmmm, den får vara syrabetsad ett tag. Tur nog är den mörkare och finare än på bilden. Ska fota den vita också så ni får se, jag gissar att den är från 50-60talet. Men jag är dålig på att tidsbestämma.
Åh, vad mysigt ni har haft det! Och vad "kul" du hade det sen
Tror du kan få till dina vita gardiner jättefint! Det är svårt att hitta nåt som inte bara duger utan som man verkligen känner för.