Inlägg från: Prinsessan Leia |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Leia

Vita hem

tar och önskar er alla en Riktig God Jul
    jag tar en paus nu, kommer blogga här på FL men inget mer
    kroppen har rasat samman, utbrändheten knackar på....och inget julledigt får man
    bara å stå ut
    har så ont och julen känns inte alls så mysig, inte när jag inte kan ge hundratio %
    trist
    men hoppas det lättar på julafton och kan ge barnen all den energi och uppmärksamhet de förtjänar utan att få attacker

GOD JUL!!!!

• Prinsessan Leia

Hoppar in och ropar Go kväll!!
    Haft en lugn och skön jul, 3 av 5 sjuka.
    Hostar, kärks och feber Jiho..men det kunde vart värre
    ska passa på och njuta av 2 lediga dagar för att sedan jobba 3...
    idag va vi på nytt äventyrsbad och busa med flickorna, i morrn bio!
    Annars myser vi mest hemma, inne lr ute i snön!! Ja första VITA julen  på mng mng år

God fortsättning på er!!

• Prinsessan Leia

hoppar in och kikar lite snabbt
    halsfluss, usch hoppas ni kryar på er!! man smittar de 3 första dagarna med kåvepenin.
    Och rek. att då vara hemma.
    Här hostar vi vidare, alla utom maken. Ett virus. Fick lite hostmedicin som ska stänga av hostreflexen i hjärnan (låter otäckt värre) som ska provas i natt. Allt för att få sova
    Va inne och jobba idag, satte så mkt och bra ordrar att jag nu får ledig till måndag JIHO!!
    träff, alltid lockande

• Prinsessan Leia

Kan man börja det nya året på ett bättre sätt än å fira 10 år tillsammans med sin älskling, snön som faller från himlen??
    Barnen kollar på Bullerbyn
    Jag ska kika i lite tidningar och få lite tips
    Underbara 2010 Varmt Välkommen
    God fortsättning till er alla!!

• Prinsessan Leia

Fluffiga
    Min mellantös stuka armen i somras, den va så svullen och snevreden. Va helt säkra på att den va av. Men icke. Vila smärtstillande va det enda de sa till oss oxå.
    Hoppas han blir bättre fort!!!

• Prinsessan Leia

Har antagit utmaningen i bloggen...få inte en chock bara
    Ni får ha överseende med att jag ff är Sjuk
    va hos läkaren i dag och det går tyvärr inte häva med medicin utan bara vila vila vila

• Prinsessan Leia

Malin, jodå jag lever...värsta är hostan. Så envis men bättre. Gör tom ont i huvudet men nu kräks jag iaf inte av hostattacker..
    men kroppen är helt slut
    min läkare frågade bara jobbar du på samma ställe än..mm sa jag då ruska hon på huvudet. VILA ELIN VILA...men jag får så dålig samvete...och rädd för att få sparken om jag är hemma..får se om jag sparkar mig i baken o åker in i morrn. Som det känns nu skulle jag kunna sova en hel månad. Hjärtat blir ju så ansträngt oxå, tydligen finns d ingen medicin som funkar på denna hemska virus som attackerat mig
    Gulligt att du tänker på mig!!!!
    Hoppas du har haft det bra, ni andra oxå

Suttit och kollat hotell med maken, firar ju 10 årig förlovningsdag snart..fundera på att åka iväg en natt ensamma men sen kom ju suget på att låta tjejerna få följa med...svårt det där

• Prinsessan Leia

Peak, förstår att du är bra sugen. Älskar tatueringar...lite som med barn. Har man väl gjort en vill man ha fler

Här ska vi mysa m kycklingklubbor, smörgåstårta, godis och läsk. En liten Juni sitter o myser och nups i mitt knä och väntar på att det ska bli dags!

Ljusen tända och jag ska smyga fram lite nyinköpta grejer...så maken inte ser allt jag tokshoppar

• Prinsessan Leia

Brrr kallt ute, och snöar oxå!! -15 visade termomentern när jag steg upp (dock va det redan lunch tid då, halv tolv)
    Bor en bit neranför Örebro, Tibro

Idag har jag starka funderingar på att slänga ut granen då mans tändigt hör hur barren trillar ner...men neee inte än då försvinner ju julen. Den jag älskar och det är ju ett helt år kvar till den igen

• Prinsessan Leia

Sitter och är sååååå uttråkad, och då kom en pang idé
    Funderar på att riva ner kaklet i köket och Äntligen få upp det nya MEN hur jobbigt är det och få underlaget platt?????

• Prinsessan Leia

Jag älskar att möblera om!!! Har nog varit så sen jag föddes...vet att mamma va tokig på mig då jag ville ändra om i mitt rum varje vecka.
    Och än sitter det i fast inte lika ofta...Mina stora tös har ärvt det hihi fast hon vill ha mammas hjälp.
    Mellantösen däremot flyttar om på eget begåv, utan mitt samtycke dock.

• Prinsessan Leia

Number one GRATTIS!!! å vad mysigt det låter...minns så väl vår dag, snart 10 år sedan

va på akuten igår kväll/natt. Fick så ont i lungorna så maken tvinga in mig...efter 4 tim i väntrummet skicka ssk hem mig utan att jag fått träffa en läkare. De skulle inte hinna med mig förrens tidigast vid 6 på morgonen och va det inte bara lite ångest jag kände...rasande vart jag. tårarna forsa. ingen som tror en bara för man har stämpeln ångest i pannan. Åkte ner till VåC idag o då fick diagnosen Lunginf. den svårare sorten.

btw vart har ni beställt era schabloner?

• Prinsessan Leia

tack snälla ni!
    jag har turen som sedan jag blev sjuk bara godtar en och samma läkare på VåC och hon låter mig aldrig gå därifrån utan att rett ut det som jag sökte för!
    hon är värd en blomma..dock va hon sjuk idag så jag fick en manlig, va bra nervös men han hade noga läst hennes journaler och va mkt noga..fast han såg ganska snabbt vad som felet va!

nu ska jag krypa upp i soffan igen
    uttråkad
    vill göra ngt men orken finns inte...

• Prinsessan Leia

Bellevue, usch vad hemskt...vet att det är svårt men tänk om, tänk att det är de som förlorar inte du!
    Min make har helt brytit fr sin mamma så mina barn har ingen farmor...hon sårade om och om igen och när stora dotter 2 år gammal frpgade Varför farmor hata henne som vi valde att bryta helt.
    inget vi ångrar idag men det är givetvis svårt att förklara utan att tårar trillar...

• Prinsessan Leia

Fröken vit...
    det hela började nog direkt när vi blev tillsammans min man och jag, redan efter 1 månad förlovade vi oss och ja han blev ju "min"
    Jag va hans första Riktiga tjej och vi va sammansvetsade...så fr att han varit i hennes händer började han nu stå på egna ben.
    Han skaffade barn snabbt, blev tom utkastad fr sitt hem när vi vänta dotter nr 1 (innan vi hunnit flytta) så han bodde hos mig o min familj.
    Vi träffade dem inget under grav. nr 1 utan lät dem vara men i slutet så fick jag honom att ge henne en ny chans...som hon ganska snabbt förlorade. Hon strunta hejvilt i sitt första barnbarn. Struntade i födelsedagar dop osv Tom hans bröllop, hon kom till kyrkan åt mat sen for de hem..SKAM enligt mig men jag bet mig i tungan för jag förstod hur illa det sårade utan mina ord.
    När dottern växte och började förstå så blev det hela värre.
    Hon lovade att komma men dök aldrig upp, ringde inte ens...dottern blev ledsen som suttit och väntat på farmor. Såg hur kompisens farmor var, hon fick komma dit jämnt osv Tom vår dotter tog de till sig...Så en kväll sa hon, Mamma varför hatar farmor mig?
    Då sa jag till min man att Nej nu räcker det..man gör inte så mot ett litet barn. Han ringde henne och sa ett och annat..sedan dess har vi inte hört ett ljud..vår yngsta dotter har hon aldrig träffat..
    Sen nyss fick vi via en vän veta att hon suttit öppet på Facebook och skrivit skit om mig, att jag inte hade ngr hjärnceller osv
    då ringde han henne (inte han heller har pratat med henne under dessa år) och sa att nu hade hon gått över gränsen och kunde invänta polisen

hela hans uppväxt har varit .... krokig. Han, det snälla barnet har fått flytta runt mellan fosterhem. Redan bara ngr månader gammal. Hon har aldrig försvarat honom, han har fått stryk av både storebror och moster
    Släkten (hennes) har alltid haft han som ett svart får.
    Den dagen då hans kusin blev polisanmäld för en mkt hemsk sak och han vittnade Mot honom dvs att han skulle straffas så tog hela hennes släkt avstånd fr min man.
    De sa att han ljög
    hans mamma lämnade honom tom ensam på julafton..
    så ja hon blev väl sur när jag kom in ibilden och gav han lycka och glädje och hon inte hade ngn att trycka ner mer...

• Prinsessan Leia

Japp han är bäst...han vet precis vad jag vill ha och kan reta gallfebern på mig..och lyckas man med det så! oftast bryr jag mig inte om andras tycke om mig...men hans är mitt allt!

Ja hon får skylla sig själv, barnen vet ju inte om att hon finns..dock svårt att förklara om vart pappas mamma är...
    ingen av barnen minns henne

men Rak i ryggen går vi hand i hand...vi har det som alla andra höga toppar och djupa dalar men kärleken är stark och gör att vi håller ihop

Nu ska jag försöka läsa lite lantliv....

Svar på tråden Vita hem