Inlägg från: Prinsessan Leia |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Leia

Vita hem

Versan
    snacka om barmhärtig....men ont ska förgås med ont

precis hemkommen fr VåC, lilla tultan har fått sprutan J*vlar va hon Skrek, trodde taket skulle lyfta....den enda ungen som gjorde det så de utanför må trodde vi slog henne lr ngt...
    nu Kitty glass som belöning!!
    En liten pall har fått flýtta in hos oss
    kika i bloggen

• Prinsessan Leia

Mimmi..TACK!!!
    jag har en pappa som är möblelackerare så de stora jobbiga sakerna får han ta och de blir så mkt mer slittåliga
    Annars kör jag med den färg jag har hemma, fuskar lite där (får onda ögat av pappa då)
    Men det håller...iaf tills jag är sugen på ngt nytt
    Brukar köra vattenbaserad färg, luktar inte så illa och lättare när man vill göra om, pallen målade jag med väggfärg och ska lacka över då den ska få stå ute på trappen..
    på de andra möblerna har jag kört oljefärg för trä..luktar ILLA och LÄNGE så va ute lr i en källare lr dylikt...
    Här frågas inte ens maken utan jag kör bara på och han gillar det starkt när jag är klar, han har inte samma förmåga som jag att se det Färdiga vackra resultatet

• Prinsessan Leia

Lite färg på en "hylla" och lite färg i håret...helt olika nyanser iofs

längtar oxå efter att få julpynta..men nu får man ta tiden till att shoppa och fixa allt fint som sedan skall upp på plats!!!

• Prinsessan Leia

Blåser isande kallt...för ungefär 14 år sedan hade vi enorm snökaos den 17 nov. man fick lov att va hemma fr skolan. Kom ingen stanns KAOS va väl cirka 1½ meter snö sen...ja allt va bättre förr då va det snö när det va vinter
    Idag blir det shopping!!! fick ett underbart presentkort i morse..o lite annat
    Är hemma o vabbar med lilla Juni som är sjuk, magont och hemsk astma
    men vi ska in till mitt jobb sen iaf en snabbis då jag ska bjuda på tårta!

• Prinsessan Leia

Nu har alla barn fått sina sprutor, Juni (lillan) fick sin igår och verkar va kry..de andra två, Wilma och Mollie fick sina idag. Än så länge inget

Jag har shoppat
    kika in i bloggen!!

Nu ska vi mumsa tårta!!!!

• Prinsessan Leia

mm han va snabb den där trappsprutaren...men på ngt vis tycker jag det är lite charmigare med lite penseldrag....allt blir så, hmmm stelt av sprutning

ska ta kväll här nu har en sjuk mellandotter, Mollie av vaccinet. Feber illamående och huvudvärk. Även lilla Juni klagara för magont och huvudet. Stor tjejen Wilma är "bara" öm i armen...

har inget att pyssla med så jag satt och kom på att jag ska nog måla om v-rummet nu i helgen...om jag hinner få färgen!

Trevlig kväll/natt!!!!

• Prinsessan Leia

Hej flickor
    varit fullt upp här..tog ledigt fr jobbet igår! sånt kan behövas, åkte på äventyr med maken
    Shoppade lite
    Blev en 2 sits Ektorp, så nu åker schäfslongen ut på blocket
    dock lät jag han välja färg..tror ni han valde vit?? (fick iofs en vit på köpet) nej han valde svart....så jag köpte massa fina vita fleece filtar och kuddar och pyntat upp den med
    hans försvar, 3 barn och en svarthårig hund
    hmmm
    det är ju Jag som städar men visst får väl va ett tag då, får göra som i reklamen
    annars så tar vi det lugnt
    Pyntat lite, gjort ett fint fat med mossa och kottar och stora vita blockljus
    i morrn ska vi julpynta lite....hihi tjuvstartar tidigt!!!

Trevlig helg på er!

Svar på tråden Vita hem