Inlägg från: Amelié77 |Visa alla inlägg
  • Amelié77

Vita hem

Hmm, krångligt att få det att funka...jag tänkte att jag skulle testa på ett papper först, men egentligen är det trälådor jag tänkte texta på. Men dem vågar jag nog mig inte på än, det verkar ju krävas en hel del övning innan man får till raka kanter.

Anton - har du kommit på nåt knep eller rinner det utanför kanterna ännu?

• Amelié77
    mage06 skrev 2009-12-29 20:13:33 följande:
    Här kan du se lite hur det blev för mig: 3.bp.blogspot.com/_7kVkhQl_fWY/SqtFX9xi66I/AA...
    Jättesnyggt!
    Anton2005 skrev 2009-12-29 20:36:42 följande:
    MissGoldie-Jag blev sur o struntade i det så jag har tyvärr inte fått det att fungera nå´t bra
    He, he - låter som om vi är ganska lika du och jag! Jag testade 3-4 ggr igår och sen blev jag SUUUR! Det hjälpte inte hur lite färg jag än tog så lyckades den krypa in under kanterna och smetas ut under schablonen. GRRR! Jag hatar när nåt inte funkar på första försöket.
  • Amelié77

Juleja - jo, det är papper jag testat med. Men jag ska egentligen ha bokstäverna på trälådor, men jag tänkte att jag skulle öva in tekniken först innan jag förstör dem med mitt klott. Problemet verkar vara att schablonerna är lite böjda, det är jättesvårt att få dem att ligga platt mot pappret på alla ställen. Jag har tejpat fast den i pappret och tryckt ner den medan jag duttat på färgen men det kryper ändå in under den.

• Amelié77

Njae, inte direkt böjda, men likson lite ojämna. I alla fall är det svårt att få hela schablonen att ligga platt mot underlaget om man inte trycker ner den jättehårt. Tror nog att alla är såna, eller vad säger ni andra som har likadana?

• Amelié77

Jag fick tips av Skrot och skruv-bloggens innehavare att man kan använda spritpenna istället för färg för att fylla i schablonerna med. Det låter ju som om det vore en MYCKET bättre idé, så det ska jag nog köra med.

• Amelié77
    versan skrev 2009-12-30 14:19:50 följande:
    hehehe... Precis. Man ska läsa hela sidan innan man svarar. fniss det gjorde inte jag.  
    He, he
    Men hur menar du med att dutta vitt först, varför blir det bättre om man gör så?
  • Amelié77

Anton - Om du går längst ner i bloggen, står det inte "äldre inlägg" eller "older posts" där? Det brukar det ju göra i alla bloggar.

• Amelié77
    Anton2005 skrev 2010-01-01 18:10:27 följande:
    Jag kanske är helvirrig men nej. sen finns ju inläggenmånad för månad men det är ju så jobbigt att titta på alla inlägg blandat. Jag tycker det är så bra att kunna klicka på tex kök och bara titta på de bilderna. Denna blogg är det: iemmasvitahem.blogspot.com/ åh tycker det ser så fint ut på hennes bilder
    Jodå, det står nog äldre inlägg där. Men inte längst ner som det brukar, utan ovanför de där bilderna som kommer på slutet. I jämnhöjd med "Bloggarkiv" i högerspalten. Hoppas du hittar Verkligen fin blogg!
  • Amelié77

Det där är nog inget typsnitt, utan en personlig handstil skulle jag säga...gissar jag i alla fall! Snyggt är det hur som helst.

• Amelié77

Här kommer jag med en icke-inredningsrelaterad fråga Dotterna har lyckats få tuggummi i baken på sin overall. Ni vet sånt där halt Reimatec tyg. Hur ska jag få bort det? Minns att jag nån gång använt strykjärnet och det funkade bra, men går det på overallty? Och skulle man ha tidningspapper emellan eller hur var det? Nån som vet?

• Amelié77
    Tjock kulan skrev 2010-01-10 09:52:14 följande:
    Kasta in den i frysen och sedan är det bara att peta bort det. Det tipset som du tänker på var hur man får bort stearin.
    Har testat det, men det funkar inte. Jag har testat det där med strykjärn och tuggummi på ett par jeans för flera år sen och det funkade bra. Men jag minns inte hurdant papper man skulle ha (tidnings?) och om man ska stryka från rät- eller avigsidan?
  • Amelié77

Vi storstädar idag! Imorgon kommer en gubbe hit och värderar vår lägenhet så det gäller att få den i fint skick. Putsa och feja...suck!

• Amelié77

Det funkade inte med strykjärnet, eller jag fick bort lite men inte allt. Så nu återstår nog bara att försöka tvätta overallen. Knappast går det bort

Svar på tråden Vita hem