Vita hem

För några dar sen var jag inne en sväng på Indiska och de hade fått in en hel del fina julsaker. Gillade speciellt deras glöggmuggar i rött och vitt och med plats för en liten vit porslinssked. Det enda negativa var att de var väldigt små...måste fylla på med mera glögg hela tiden. Så jag vet inte om jag ska köpa dem eller inte.
Kolla här:
indiska.com/system/search/product.asp&c=125&page=3&rnum=45
Här kommer en bild på kakelugnen vi har köpt:
www.takkacenter.fi/tulisijamallisto/takkacenter-mallisto-sorja.html
Eller den ska inte se ut exakt så där. Den ska förlängas till 2,37 m. Den bågformade "tavlan" ska bort och istället kommer det ett litet "hyllplan" ovanför luckorna.
Ladydaj - åååh, så fint det där kakfatet var! Har inte sett det tidigare...gillar att det inte är glansig silver på den där "stången" i mitten. Undrar var man kan få tag i ett sånt i Finland....eller i Umeå? Nån som vet? Min mans syster bor i Umeå så jag kan ev. önska mig ett sånt i julklapp Jättefin tala du gjort också! Jag gissar att texten betyder "älska mig mest när jag förtjänar det minst, för då behöver jag det bäst". Men jag är inte säker...kunde bara ca 5 ord i hela frasen
Slänger in en länk till Peaks blogg också, kolla in hennes nya kamin hemmahoskristin.blogspot.com/
Villa Nordåker skrev 2009-11-01 18:37:19 följande:
Jättesnyggt kök, Ari Gold!!!
mage06 - jo, jag minns nog att jag sett inlägget från din väninnas hus. Underbart!
Ja, det är samma sak har...jag skulle ha velat bli testad för svininfl. men näpp! Det får man tydligen inte! Tänk om vi redan har haft det, då skulle man ju som sagt slippa ta vaccinet. Idag är det meningen att dottern på 2,5 år ska få det...jag är nog lite nervös måea jag säga. Hoppas inte det blir några biverkningar!