Inlägg från: Amelié77 |Visa alla inlägg
  • Amelié77

Vita hem

79,90 euro här i Finland. Så kanske runt 800 kr då... Jättebilligt tycker jag! Köpte en vit sittdyna till. Stolen är både grå och beige, inte den vanliga rottingfärgen utan mycket snyggare

• Amelié77
    Gummsan82 skrev 2009-10-20 16:09:30 följande:
    Vem här var det som bytt fästen på sina vita Septim-lampor?
    Kan man göra det? Jag fick ju hem min svarta lampa förra veckan och det där fästet är ju inte direkt snyggt...undrar varför de lagat det då...
  • Amelié77

Peak - vi var intresserade av Corian-bänkskiva i ett skede, men vi har väldigt mycket bänk i vårt kök så det skulle ha blivit jättedyrt. Det är ju ett av de dyraste alternativen på marknaden. Men också ett av de mest hållbara. Jag tycker det är jättesnyggt!

• Amelié77

Mimmi 71 skrev 2009-10-23 16:19:06 följande:

Så var min tidigare uppfattning - att corian var väldigt hållbart och tåligt. Men när vi var på kundbesök på Vedum (jobbar en del med dem på jobbet) så sa de att Corian exv var känsligt mot repor och värma (har jag för mig).
    Okej...det har inte försäljarna här sagt ett ord om, men kanske det är sant! Dåligt i så fall, för det är ju verkligen så DYRT att det borde hålla för en atombomb tycker man
  • Amelié77

Mimmi 71 skrev 2009-10-23 20:03:25 följande:

Fasy kolla med din försäljare också för säkerhetsskull. Vill ju inte vara den som gör att du väljer bort ett snyggt material. För det är riktigt snyggt tycker jag!
    Nej, ingen fara. Vi har redan valt bort Corian Vi ska ha laminat, det verkar tåligast och har bäst prisläge. Och så hittade vi ett jättesnyggt som liknar sten.
  • Amelié77

Jag ska nog vaccinera både mig och min dotter tror jag...men det är inte lätt att veta! Men för det mesta tycker jag att läkare verkar positiva till vaccinet och det är mera "vanligt folk" som skriver hur farligt vaccinet är - kanske såna som inte vet så mycket om ämnet egentligen...? I alla fall har jag lite fått den känslan. Vi har ju sprungit runt till ett antal läkare de senaste veckorna pga. att vi har varit jättesjuka här (min man fick t.ex. lunginflammation och jag var 5 före att få det). Och alla de läkarna har rekommenderat vaccinet, så jag tror nog att jag kommer att lita på att de vet vad de talar om.

• Amelié77

Jag söker också ett nyckelskåp. Jag vill INTE ha ett med glas i, för när man hänger in nycklarna tycker jag inte det är snyggt om de syns. Det ser ju bra ut med ett tomt nyckelskåp med glas, men när det blir fullt med nycklar ser det inte snyggt ut. Har letat överallt men inte hittat nåt som är utan glas och tillräckligt stort. De flesta är så "tunna" så man kan knappt hänga in en nyckelknippa i det. Det måste vara djupt så det får plats stora knippen med nycklar.

• Amelié77

Vad gillar ni de här "planscherna"?

www.mydreamhome.fi/shop/product_details.php

Den här är ju jättebillig nu, ca 60o kr, så det skulle ju vara smart att köpa den nu. Men jag vet ine alls var den skulle passa in i vårt ännu obyggda hus...så det är kanske lite dumt att köpa på lager bara för att den råkar vara på rea.

• Amelié77
    numberone skrev 2009-10-29 10:46:59 följande:
    Villa: Ja det får vi hoppas, det kom i måndags så nåt skit är det men de hittar inget mer än att hon har lite förhöjda infektionsvärden. Glad att vara hemma för att vara på isolering va inget skoj...
    Usch...låter som när vår Agnes var intagen på sjukhus då hon var 3 mån. Hon hade också bara feber och stigande CRP i flera veckor men inga andra symptom. Svårt att veta vad de lider av då. Hoppas det går över snabbt för henne i alla fall!
Svar på tråden Vita hem