Inlägg från: Amelié77 |Visa alla inlägg
  • Amelié77

Vita hem

För oss slutade det med operation, eftersom en av hennes lymfkörtlar på halsen svällde upp. Konstaterades att den var full med en varliknande vätska som måste opereras bort. I vätskan hittades stafylokockbakterier. Då hade hon fått många omgångar med antibiotika innan, men det hade inte hjälpt ett dugg, så operation var enda alternativet. Vi har ännu idag inte fått nån förklaring till varför hon hade fått det eller vad det egentligen var.

numberone - Kan det inte vara 3-dagars feber hon har fått då? Eller har hon redan haft det? Hur hög CRP har hon?

• Amelié77
    numberone skrev 2009-10-29 11:12:08 följande:
    Nemen fy sjutton för op.  Agnes fick feber i måndags och den är fortfarande hög och hon äter dåligt. CPR låg på 65 i tisdag och över 100 igår... men jag har inte nån aning om vad det innebär...
    Förlåt, ville inte skrämma upp dig, men jag fick en sån flashback. Det är nog rätt hög CRP om hon har över 100. Det ska ju vara under 10 normalt. Åt oss sa de då vår tjej hade runt 70 att det ännu kan handla om en virusinfektion. Men börjar det stiga över 100 är det mera troligt att det är en bakterieinfektion men det KAN nog vara virus även fast den går så högt. Tror att vår Agnes hade 165 som högst just innan operationen. Kan hon ha urinvägsinfektion då? Tycker nog att de borde följa upp ordentligt och inte skicka hem en som har så hög CRP. Är hon trött och medtagen också? Kräv att de tar en massa prover!
  • Amelié77

Jo, ännu en sak ang. CRP. Det mäter egentligen inte hur du mår IDAG utan hur du mådde IGÅR. Så fast man håller på och bli frisk så kan värdet ändå vara högt om man var i sämre skick dagen innan. Så förklarade läkarna för oss.

• Amelié77

Och jag har hostat i 4 veckor nu. Riktigt hemsk hosta, brukar aldrig ha sån här hosta. Så det är verkligen sjukstuga som gäller här i tråden. Önskar de kunde testa om det är svininfluensa man har, men de verkar inte vilja testa folk överhuvudtaget här...kanske det är för dyrt att ta testet?

• Amelié77
    FluffyTina skrev 2009-10-29 14:46:35 följande:
    Daggdroppen skrev 2009-10-29 12:51:07 följande: tack tack! det låter ju bra. jag kan ju lägga in om att jag har sjkt ont i armen efter vaccinet och att jag har 7 dagar kvar till bf. Det är nästan samma som att vara sjuk tycker jag. otymplig.
    Ååh, spännande! Lycka till med bebben!
  • Amelié77
    numberone skrev 2009-10-29 15:56:44 följande:
    SÅ nu har vi varit och tagit nya prover.... Det låg på 79 så det är på väg åt rätt håll. De kollade uvi och sen röntgade de även lungorna....Vi blev hemskickade på permis eftersom hennes allmäntillstånd var mycket bättre. Det är bara på febern som man ser att hon är dålig och lite lite i ögonen och så klart att hon inte är så pigg på att äta massor. Men vi får se imorn och hoppas att febern släpper....
    Bra att de gjorde undersökningar! Skönt att CRP:n har svängt neråt. Hoppas hon blir bättre nu då!
  • Amelié77
    Gummsan82 skrev 2009-10-30 15:50:43 följande:
    www.tradera.com/auction/auction.aspx...
    Sött!
    Mitt modersmål är svenska, men såklart har man lärt sig finska med åren. Pratar dock inte alls flytande, men jag förstår allt som sägs. Min man är också finlandssvensk, så vi pratar bara svenska hemma. Hoppas min dotter kommer att ha lättare att lära sig finska än vad jag har haft...
  • Amelié77

Ari Gold skrev 2009-10-31 09:35:26 följande:

JohannaJ: En fråga! Funkar det bra att ha sockeln i liv med skåpen? Eller slår man i tårna? Vill ockås ha det så, men funderar på om det har någon hake?
    Jag funderar också på samma sak. Just nu har vi valt bort sockeln, men jag skulle gärna vilja ha den...
  • Amelié77

Jag har bloggsurfat en del idag, men ingen blogg har krånglat för mig!

För några dagar sen köpte vi en kakelugn! Vi modifierade en modell som de hade i affären, förlängde den bl.a. så den blir 2,37 m hög och lade till en extra hylla ovanför luckorna. Luckorna blir i svart gjutjärn. Tror den blir sååå snygg! Men nu undrar jag vad som är snyggast att ha på golvet som "gnistskydd" eller vad det kan tänkas heta? De hade plåtar i guld, silver och svart där. Men vi valde en glasskiva i härdat glas...men jag är inte alls säker på att det är det snyggaste och bästa valet. Tänkte bara att det är det som syns minst av alla alternativ... Och jag är inte så pigg på att lägga en svart skiva på golvet, den börjar ju synas jättebra mot det vita golvet. Guld och silver går helt bort, passar inte alls in. Så vad tror ni om glasskivan - snyggt eller fult?

Svar på tråden Vita hem