• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Mimmi 71

Prinsessan Leia skrev 2009-12-03 11:28:47 följande:

jag sitter som säljare, upp och ner som en berg och dalbanaönskar jag va ledig, med bebeis lr vad som helst för nu får jag Inte tiden att gå ihop och har mest ramlat ner i ett svart hål
    Känner igen mig så i din beskrivning även om jag nuhar börjat klättra upp ur denna svacka. Håller med numberone att dessa svackor kommer och går.

Själv skulle jag hemskt gärna vilja gå ned i arbetstimmar, kanske ha en eller två dagar ledigt i veckan. Men med ett jobb som mitt i en enormt mansdominerad branch (vi är 3 tjejer på ca 50 anställda) så får man liksom inte någon förståelse för detta. När man dessutom arbetar i projektform så är det svårt att dra ned på arbetsbelastning och resultatet tror jag tyvärr blir att man går ned i lön, mer än i arbetstimmar.

Jag jagar fortfarande efter fungerande rutiner som gör att dagarna går ihop och man förhoppningsvis kan få någon tid över till saker man vill och älskar att pyssla med.
  • Mimmi 71
    numberone skrev 2009-12-03 11:51:02 följande:
    Äh det funkar inte att sy idag.... nu skiter jag i det.... BLIR GALEN!!!
    Då är det bäst att lägga ned för annar blir det bara fel
  • numberone
    Mimmi 71 skrev 2009-12-03 11:53:28 följande:
    Då är det bäst att lägga ned för annar blir det bara fel
    blivit fel typ 7 ggr nu så jag är nog lite för trött i tänket för att sy idag. Vill egentligen åka till ikea så mina tankar är ju redan i butiken, planerar å skriver en liten lista på vad jag ska shoppa.
  • Mimmi 71
    numberone skrev 2009-12-03 12:42:26 följande:
    blivit fel typ 7 ggr nu så jag är nog lite för trött i tänket för att sy idag. Vill egentligen åka till ikea så mina tankar är ju redan i butiken, planerar å skriver en liten lista på vad jag ska shoppa.

Känner igen mig - jag har redan påbörjat min lista för Ikea-besöket som blir nästa helg när det är julklappsshopping som gäller. Några klappar till mig själv på Ikea får det nog bli
  • Gummsan82
    Gummsan82 skrev 2009-12-03 09:04:33 följande:
    God morgon på er!Tittar in lite snabbt innan vi beger oss till ÖF...Behöver lite hjälp med att välja en takrosett till köket. Skall hänga upp två svart septim lampir med tvinnad textilsladd, sladdarna ska vara kopplade i resetten och sen hänga ner i två separata krokar... Kolla på www.taklister.comDe jag kollat på är 18-30 cm i diam och heter som följer...AngelaClean EmelieFeliciaFlowerLeavesMirindaPhylisisVioletteKram kram!
    Fick veta att Emelie och Flower inte finns i lager så det får bli nån av de andra...
    Vilken är mest lantlig tycker ni?
  • LCroft

Är utbildad både "vanlig sekreterare" och läkarsekreterare, tidigare jobbade jag på sjukhus men nu är jag som sekreterare på ett mindre privatföretag. Största delen av tiden går åt till att planera och boka resor, ändra resor osv, kul! Trivs bra med mitt jobb Men visst, nog önskar man ju att man hade mera fritid ibland... Därför som jag inte är så aktiv mera vare sig här eller med att blogga. Sitter man framför datorn hela dagarna på jobbet så vill man hellre göra nåt annat hemma

• Juleja

Jag är bibliotekarie. Men när lilleman började dagis i aug blev jag arbetslös. Hade bara vik innan.
    Funderar på att satsa på syskon nu och så hoppas att arbetsmarknaden ser bättre ut efter det barnet...

• Gummsan82

Ser att ni disskuterar jobb, eller vad man gör när man inte hänger här
    Jag stämplar. Blev av med jobbet mitt som materialhanterare på ett företag inom bilindistrin två veckor innan jag fick min förste pojk, mars/april -05. Var projektanställd sen 22,5 månader tillbaka men de gjorde sig av med mig iom att jag skulle ha brn. Trist men sant...
    Så sen var jag mammaledig tills augusti -06 då jag började stämpla. Stämplade och vikade inom barnomsorgen ca 2-3 ggr/v tills jag blev mamma igen i augusti -07. Mammaledig igen tills januari -09... och nu stämplar jag igen...
    Sökte en kurs på högskolan på kvartsfart VT-10 men den blev surt nog inställd så nu jagar jag jobb igen. Sökte ett senast igår...

• Ari Gold

Kul att läsa vad alla jobbar med.

Själv är jag utbildad lärare i Bild och Specialpedagogik och jobbar med lite olika verksamheter inom detta.

Framför allt jobbar jag med barn och ungdomar med utvecklingsstörning och/eller autism. Har jobbat bla. i särskola och på LSS-fritids men arbetar just nu som specialpedagogisk resurs i en förskola. Är specialicerad inom bildkommunikation och skapande verksamhet men deltar i det mesta i förskolan.

I framtiden skulle jag gärna arbeta i daglig verksamhet med skapandeinriktning, eller i träningsklass.

I ett lite längre perspektiv (när barnen växt upp) tänker jag mig att gå hemma med några får, en antik/inredningsbutik och några regelbundet boende avlastnings/kontaktfamiljsbarn och kanske hålla några drejkurser för utvecklingsstörda eller så.