• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Sagalin
    Anton2005 skrev 2009-12-04 10:17:50 följande:
    Villa Nordåker- Hej hur är det med dig? Har du kommit ur din svacka än? Här börjar jag bli riktigt pysselsugen igen och fixa o greja lite här hemma känns oxå skoj men sen räcker ju inte tiden riktigt till, det är datatiden som ryker så bloggande o sånt hamnar lite vid sidan av
    Hej!
    Allt är bra med mig och familjen.
    Jag har lite svårt att få tiden att räcka till, men i eftermiddag blir det pepparkaksbak och jag ska försöka hinna pyssla lite med julkorten i helgen.
  • Anton2005

pumps- Tack för att du svarade. jag hittade massa olika koder igår men jag vet inte vart de ska in. När jag gör som de beskriver på olika sidor så kommer det ändå inga snöflingor på bloggen...inte när jag gjorde som du skrev heller. Jag är verkligen ursämst på det där med HTML...exakt vart klistrar du in din kod?

Här står det om hur man gör och det finns även lite olika koder för olika flingor
    blogakuten.blogspot.com/2008/12/fallande-sn.html

• Camilla R

fröken vits värld skrev 2009-12-04 11:08:27 följande:

Hej!Kommer och knackar på lite försynt, även här hos er, i er härliga tråd och undrar om man får vara med och leka...Jag har letat efter denna tråd och inte förstått förrän nu, att den var under medlemsgrupper. Jag letade ju under heminredning.Heeelt otroligt att det är över 20000 klick på denna tråd...Nej förresten, inte så konstigt egentligen, med tanke på att vita hem är så vackra! Hur länge har ni varit med i Vita Hemtrådarna? Flera år?Väldigt få av mina vänner gillar den lantliga stilen, utan jag tycker nog att de flesta är "Miofolk". Därför är det ju extra kul här, när ni VET vad man menar när man säger En gry og sif, Bloomingville eller Green Gate och inte bara får respons på samtalet, när man säger Lexington... www.madickenhuset.blogspot.comKraam Fröken Vit.
    Jag känner igen ditt hus -var inte det med i Hus & Hem för något år sedan? Eller så är det för att vi bor i samma kommun??
  • Daggdroppen

Ja hej igen!

Det jag skrev ovan var "som ni ser är datorn knasig! Någon som kan läsa detta och se vad felet är och kan hjälpa mig?

Min bärbara dator krånglar IGEN och nu är det tangentbordet som kapsejsat! Prövade med ett externt tangentbord och nu går det ju att skriva begripligt.

Fan vilket måndagsexemplar vi har till dator! Den har krånglat sedan start och dessutom är den ju nästan ny! För inte så länge sedan så kollapsade den och ALLT försvann. Alla bilder, dokument ja ALLT {#lang_emotions_demon}

• Amelié77
    Daggdroppen skrev 2009-12-04 14:34:30 följande:
    He1 *å er! S60 n5 ser är dat6rn 2nas5g f-r 05g! Någ6n s60 2an 3äsa detta 6ch ser vad fe3et 'är 6ch 2an h1ä3*a 05g???
    Vad säger du???

Vilket företag är tillverkaren på de där vita kuddarna med Merry Christmas skrivet inuti en röd cirkel? Finns de ännu att köpas i nån webbutik eller är de slut överallt?
  • mariaw

Fluffiga: Numlock kan vara intryckt när det blir en massa siffror istället för bokstäver... Vi hade det problemet när vårat förra tangentbord havererade...

MissGoldie: Svanefors heter tillverkaren och återförsäljare finns på deras hemsida http://www.svanefors.se/ Vet inte om de är dessa, men på Cést la vie finns det liknande där Merry Christmas står nedanför http://www.cestlavie.se/shop/inredningstextil/kuddar-och-pladar/kuddfodral-merry-christmas?cPath=95 och på söndag har de fraktfria inköp{#lang_emotions_smile}

Är också hemma halva dagen med barn med ögonfluss som tur år på bättringsväg. Ikväll ska vi på tre rätters middag med makens jobb och det ser jag fram emot.
    Vill nog se Idol, vilket jag misstänker att många andra också tänker göra{#lang_emotions_wink}

• Daggdroppen

Tack för era svar!

Jag testade det med numlock förr idag men då fungerade det inte. Nu fick jag det att fungera men jag minns inte vad jag gjorde. Märkte att det fungerade som det skulle på makens sida så då var det ju ändå ngt med inställningar. Månne Julia har kommit åt ngn kod då hon suttit i famnen och skrivit

Åh vad man blir irriterad!!!!