Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem

mwe skrev 2009-12-31 08:40:30 följande:
    Kul att läsa om inredningstrender och dyl... Fluff: Svarar dig här istället för bloggen: Dessa nätbutiker säljer Willow tree: www.vildaanglar.se/ www.amuletten.net/index.php?cPath=47_173 Vad gäller recept på efterrätter kommer min favorit, inte så svår sommartårta, passar i alla lägen och vill man lyxa till det passar jordgubbar ovanpå... Tårtan smakar som en gräddig cheesecake www.recept.nu/1.152989/leila_lindholm/kaka/ag... Nu ska jag snart handla lite mat och under dagen fixa en ljuskrans jag nyligen köpt och hänga upp på glasverandan. Ikväll ska vi hem till Anton och co på middag, ska bli jättekul!
    Tack! Recepetet är sparat och ska göras någon gång. Får se om det blir idag.

Tack också för länkarna. PÅ andra länken hittade jag lite fler som jag kunde tänka mig. Den bästa var ju såklart slut, men jag hittade också en annan jag kan tänka mig och som passar... GUUUUD så fina de är. Jag skulle lätt kunna ha hur många som helst.
  • Daggdroppen
    mage06 skrev 2010-01-02 16:10:14 följande:
    Åh, vad roligt! Mmm, jag gjorde en till omgång Rocky Road... mannen råkade köpa 86% choklad så det blev lite för mycket av det goda...Ändå sitter jag här och försöker hitta nötterna och dumlekolan Vad roligt med gäster! M bara jobbar här VARJE DAG! Kul med egen firma ibland... Skönt att inte alla pysslar! Granen har nu vält tre gånger och pyntet hänger på trekvart så den åker nog ut idag...
    Ja jag har också en make som jobbar varje dag... Han är ju också egen företagare (räcker galant till heltidsarbete) men blev erbjuden ett löntagar jobb (också heltid) tidigare i höstas som verkade intressant. Och nu 2 veckor före jul så började han med det. Plus att han ännu sköter en flisvärmecentral.

Inte mycket man ser av honom...
    Anton2005 skrev 2010-01-02 16:10:07 följande:
    Jag vill ha ingolf för den fanns i vitt, de andra fanns bara i björkfaner och svart om det är Agam du menar Nu sitter jag o räknar på nya köksluckor till vårt kök. Vi har ett ikeakök idag med fula luckor som jag inte gillar. Jag har hela tiden tänkt sprutmåla dem vita själv men det blir aldrig av. Har inte räknat på att byta luckort helt förut men det verkar ju inte alls bli speciellt dyrt. Vi har mest lådor och inte så många skåp
    Vilka luckor funderar du på?
  • Daggdroppen

Hej på er!

Har någon av er varit med om barn som stukat armen?

William fick den brillianta idén om att bygga en trappa av hushålls- och wcpappersförpackningar igår kväll. Han trillade såklart och slog i armen. Exakt hur och var vet jag inte då jag var i vardagsrummet och detta hände i köket. Han fick rejält ont men somnade efter mycket om och men samt smärtstillande. I natt halv 4 blev det dock en tur till akuten men röntgen var ju stängd så de bad oss återkomma idag. Inget syntes och armen är inte ens svullen men läkaren såg ju hur otroligt ont han hade och hur begränsad med rörelser han är. Han blev ordinerad vila men inget mer. Nu sover han men han grät före han somnade och sa att det kittlar i fingrarna. Det onda är från armbågen och ner till handen. Vridrörelser är jobbigt/går inte.

Vad ska man liksom göra? Först la jag en del av smärtan på att han var trött och att det blev uppförstorat i hans huvud men nu vet jag inte längre... Är rädd att något ändå inte är som det ska trots att bilderna såg okej ut...

Och tänk vad en osyldig lek kan ställa till det. En lek som jag givetvis skulle ha satt stopp för om jag hade sett den. Men den tog liksom två sekunder att komma på och två till att genomföra. Vi hade kommit från butiken tidigare på kvällen och paketen låg kvar i groventrén.

• Daggdroppen

Bläh. Nu har vi haft en karl hit från ett försäkringsbolag och gått igenom våra försäkringar. Nödvändigt och bra på alla sätt och vis, men usch så tråkigt Från 17-20!

Williams arm är som förut. Ännu mer skrämd blev jag då karln som var hit berättade att det tog en hel vecka innan en spricka på hans son syntes på röntgen... Och några av makens kollegor hade liknande erfarenheter också {#lang_emotions_undecided}

Nu är jag så trött så jag snart somnar. Blir skööönt att krypa ner i sängen!

Malin: Har du bilder?

• Daggdroppen

Malin: De sa att det kan ta ett par dagar så vi ska återkomma på torsdag... men jag ska se. Blir det värre ringer jag givetvis. Har haft riktigt ont i hela mig jag med. Konstigt att man kan ha så sympatisjukt.

Juleja: Skrev just i bloggen. Kul att köttbullarna gick hem. Du förstår kanske varför jag rekommenderade att man tredubblar receptet. Speciellt om man ska stå och steka dem För det tar ju sin tid och man blir snål...

• Daggdroppen
    Peak skrev 2010-01-04 20:53:38 följande:
    ajajaj stukade och brutna armar..antar att man kommer få vara med om det - får lära Lowe hur man ringer till hans pappa snart tror jag för jag lär svimma om han kommer hem med arm ur led eller liknande! Någon som har erfarenhet av svinkoppor? Finns bild på sonens ansikte i mitt galleri (ingen söt bild att lägga här bland vit inredning kanske...) Funderar på om det är det eller något annat, och om man ska till vc, fick ingen tel. tid idag och han har haft såret under näsan i snart 3v nu!
    Ingen aning hur svinkoppor ser ut. Men det liknar ju de bilder man sett... Samtidigt så liknar det ju bara typ ett vanligt sår som osårats också... Kan inte hjälpa tyvärr, annat än att jag skulle ringa till läkare. I alla fall för telefontid.  Besväras han?
    Prinsessan Leia skrev 2010-01-04 23:46:23 följande:
    Malin, jodå jag lever...värsta är hostan. Så envis men bättre. Gör tom ont i huvudet men nu kräks jag iaf inte av hostattacker.. men kroppen är helt slut min läkare frågade bara jobbar du på samma ställe än..mm sa jag då ruska hon på huvudet. VILA ELIN VILA...men jag får så dålig samvete...och rädd för att få sparken om jag är hemma..får se om jag sparkar mig i baken o åker in i morrn. Som det känns nu skulle jag kunna sova en hel månad. Hjärtat blir ju så ansträngt oxå, tydligen finns d ingen medicin som funkar på denna hemska virus som attackerat mig Gulligt att du tänker på mig!!!! Hoppas du har haft det bra, ni andra oxå Suttit och kollat hotell med maken, firar ju 10 årig förlovningsdag snart..fundera på att åka iväg en natt ensamma men sen kom ju suget på att låta tjejerna få följa med...svårt det där
    Stackare Men det lkåter som din läkjare sa kloka ord Som du också ska lyssna på... Låter trevligt med hotell. Vi (jag) drömmer också om en tumanhand natt på hotell men i nästa sekund så är det så självklart att barnen ska med. Tror det blir det. Skulle gärna kombinera med något badhotell för barnens skull.
    mage06 skrev 2010-01-05 00:24:02 följande:
    Hej! Oj, oj, stukade armar, svinkoppor och virus...Krya på alla! Fluffiga: Skönt att armen verkar bra. Man gör väl ändå inget åt en spricka eller? Inte för att jag vill negligera hans ev skada men att du kanske inte behöver vara så orolig? Peak: Har ingen erfarnhet av svinkoppor men sår i flera veckor verkar ju inte så bra...? Jag skulle, som du, kontakta vc... Nej vadå sparken?! Vi bor väl i Sverige! Du kan väl inte få sparken för att du är sjuk? Är du timanställd eller? Åk inte! Det är inte värt en hjärtmuskelinflammation för att vara "duktig" en dag. Är man sjuk så är man, det är inte en samvetsfråga=order! Jag har nog missat vad är du för sjuk? Svininfluensa...eller? Nej men nu skall jag verkligen försöka sova igen...
    Det är sant Men man blir så otroligt hispig av att se då ens barn har ont
    Juleja skrev 2010-01-05 07:29:48 följande:
    Vad har ni för fönsterlampor? Jag skulle behöva till 4 fönster, i olika rum. Jag ska förvisso till ikea men där verkar inte finnas nåt intressant. Eller har ni tips?
    Jag har skomakarlampor, även de budgetvarianter men helt ok snygga
    Juleja skrev 2010-01-05 08:00:33 följande:
    Malin: Ja det skulle ju va kanon! Men det som är svårt är till de två fönster som jag behöver ha hängande lampor i. De är breda, 3-rutorsfönster, så 1 eller kankse 2 lampor behövs per fönster då. Det ena är i köket och det andra i farstun. Fluff: Jag gjorde nog på 2-3kg. Det blev 200 st rätt stora köttbullar. Jag hade med mig till julborden i båda våra familjer! :)
    ha ha, härligt! Och de andra gillade dem också?
    Sagalin skrev 2010-01-05 08:02:16 följande:
    Hängande fönsterlampor har jag inga så jag kan inte ge några tips. Jag tror Fluffiga har fina i skomakarstil.
    Hihi, så du kommer ihåg det?
    Pums skrev 2010-01-05 08:11:16 följande:
    Godmorgon på er! Idag börjar mannen att jobba efter 2 veckors ledighet med mig och lillen. Och nästa vecka ska lillen börja på inskolning på dagis, vart tog min bebis vägen? Här har vi nästan minus 20 grader så vi håller oss inomhus idag!
    Hur gammal  var han nu igen? Bebisen alltså Och vad ska du jobba med?
    Juleja skrev 2010-01-05 08:13:03 följande:
    Vad tror ni om de här? www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate...=
    Jag gillade dem båda. Om man kan ha vit sladd på den svarta?
Svar på tråden Vita hem