Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Juleja: Bomba på du bara. Alltid kul att titta på andras funderingar

Det är svårt att hitta skomakarlampor. Jag letade i kanske ett halvår, minst. Och när jag väl hittade så var det dessutom till grymt bra priser. Och det behövs då jag har sex stycken...

• Daggdroppen
    Pums skrev 2010-01-05 09:06:57 följande:
    Fluff: Lillen är 15 månader och ska bara gå några timmar i veckan, jag kommer inte att jobba. Min arbetssituation har varit lite konstig senaste åren. Hade ett fast jobb på heltid och jag älskade mitt jobb, är utbildad hudterapeut. Men chefen/ägaren var en tyrann och psykopat så i ren desperation sa jag upp mig utan att ha ett nytt jobb. Och jag kan lova att jag mådde dåligt för vi hade precis flyttat till vårat hus då och det var en stor ekonomisk satsning så att bara leva på en lön sen var inget vi hade räknat med. Men jag fick ett nytt tillfälligt jobb som säljare men trivdes aldrig. Har sökt lite nya jobb inom branchen men på tre av dom har jag snubblat på mållinjen då det stått mellan mig och en till. Så jag har kännt mig lite deppig över det här men nu börjar jag förlika mig med att ev starta eget. Men det kräver pengar som jag inte har så vi får se hur det blir. Ska skriva in mig på arbetsförmedlingen nu  i slutet av månaden när min föräldraledighet tar slut. Så hur det blir i framtiden återstår att se. Men just nu gör det inte så mycket om jag blir arbetslös, det handlar trots allt om ekonomin i slutändan. Och ironiskt nog kommer jag få ut mer i a kassa än vad jag får nu i fp. Kommer inte vara så stor skillnad på vardagen, kommer kännas som jag fortfarande är föräldraledig men att lillen är på dagis nån timme då och då.
    Du ska se att det ordnar sig ändå, mitt i allt!
  • Daggdroppen
    Mimmi 71 skrev 2010-01-05 09:09:59 följande:
    Hoppas du har kryat på dig {#lang_emotions_heart}
    Sagalin skrev 2010-01-05 09:28:09 följande:
    Juleja, snygga lampor allaihopa. Det är svårt med lampor. Ett tips som jag sett i en blogg men aldrig testat är att köpa långa skosnören och trä på sladden=tygsladd.
    Kul tips, men jag fattar inte riktigt... Ska man linda snöret runt eller bara hänga bredvid? {#lang_emotions_undecided} Tröga jag... {#lang_emotions_embarassed}
    mage06 skrev 2010-01-05 10:25:00 följande:
    Nu blev jag också lampsugen *fniss*. Här är lite olika, inte bara fönsterlampor men den rostiga glödlampan är ju helt klart en liten darling tycker jag viewer.zmags.com/showmag.php?magid=190006&pre...#/page16/ www.gardsromantik.se/ www.gardsromantik.se/ www.gardsromantik.se/ www.shoppinggatan.se/handla/lampor/rostig_lam... www.shoppinggatan.se/handla/lampor/dubbel_ind...
    Den rostiga har jag sett i en butik och vet att måna gillar. Själv skulle jag tröttna på den rätt fort, men vid första blicken tyckte jag den var cool.
    Peak skrev 2010-01-05 11:03:39 följande:
    sorry stor bild...kanske ska tillägga att det står "All you need is Lowe" (sonen heter ju Lowe)
    Häftig tatuerig. Roligt med namnet Gud så modiga ni är som vågar tatuera er!
    Tjock kulan skrev 2010-01-05 11:23:44 följande:
    Hejsan tjejer Ser att ni e sjuka, krya på er allesaman. Själv är jag som ett vandrande vrak till kvinna i desperat behov av sömn. Tjejerna vaknar av varandra på nätterna och de senaste nätterna har jag varit uppe från 04.00 fram tills Alice läggning kl 19.00. Så på to blir det sleepover hos farmor o farfar för Alice del så jag kan sova ut lite förhoppningsvis.  Snön vräker ner utanför och trots att mysfaktorn är hör så längtar jag til våren när snödroppar och pärlhyasinter titar fram. Julen är utstädad sedan flera dagar tillbaka och igår kunde jag inte hålla mig langra utan köpte ett par söta små primulor till köksfönstert.
    Åh, det är en dag kvar nu tills sleepovern? Hoppas du får sova ut. Jag höll ju påatt bli galen före jul men nu sover barnen bra igen
    Pums skrev 2010-01-05 16:19:10 följande:
    Ja det där inlägget gav mig ett gott skratt!
    Hihi, kul att man kan glädja andra
    Juleja skrev 2010-01-05 18:00:12 följande:
    Idag har vi varit hos syster yster på lunch. men fy, jag fasade för att gå ut och mycket riktigt frös jag ändan av mig. Var inne en sväng på Blomsterlandet i jakt på nya blommor nu efter julstjärnorna. Men de hade verkligen ingenting. Ska kolla vad ni skrivit lite senare, efter nattandet!
    Samma här. Bara tråkiga krukväxter {#lang_emotions_undecided}
    Camilla R skrev 2010-01-05 19:51:50 följande:
    Igår kom vi hem från kanarieöarna, närmare bestämt Fuerteventura! Vi har haft det helt enkelt toppenbra, med kanonväder, 25 grader varje dag plus strålande solsken (det är min melodi!) Har fotat så mycket med nya kameran och utan att ha laddat upp bilderna på datorn så tycker jag nästan att jag kvalar in som "proffs-fotograf" utrustning är en hel del, även om jag ju inte kan särskilt mycket så fotar jag mycket och gärna. Vi provade Allinclusive för första gången och är bägge två positivt överraskade. Maten var helt klart över förväntan och barerna likaså. Nyårsafton var något alldeles extra, jag koncentrerade mig på skaldjuren -det jag åt var gratinerad languster, hummer och king prawns (i mängder!!)
    Välkommen hem från värmen till kylan, ganska stor skillnad eller hur
    LCroft skrev 2010-01-05 20:01:15 följande:
    Camilla så skönt det låter! Skulle också gärna  åka iväg men just nu lär det inte bli, fick idag veta att jag kommer att få en hel massa nya arbetsuppgifter, liten befodring men för tillfället betyder det att jag kommer att jobba häcken av mig i lite över en månad, tills jag får lite avlösning. Roligt kommer det att bli så det är okej Kallt här också, mannen hade städat hela huset och eldat hela dagen när jag kom hem. Hämtat mat t.o.m så jag har bara suttit och myst. Ida lyckade dock välta omkull ett glas med cider jag hade bredvid datorn och en del kom ju givetvis på den så den har varit på torkning, verkar fungera än så länge iaf.... Rart med barn och även föräldrar som inte tänker efter.
    Kul med befodring. Vad ska du få för nya uppgifter då? Vilket företag var det du jobbade på?
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-01-05 20:11:48 följande:
    Hej igen! Nu har vi kommit hem från "Disney on ice" i Globen. Min flicka på 5 år har mer eller mindre smågråtit lite, ända sedan hon kom hem, för att hon tyckte att det var sååååå bra. Nu tjatas det bara om att gå dit imorgon igen... Tänk att barn kan tjata så mycket utan att ge upp. Ganska sött faktiskt. Men inte lika sött för mammis och pappis öron såklart... Kram Fröken Vit.
    Hihi, söta flickan
    Sagalin skrev 2010-01-05 20:42:51 följande:
    Blev en ny header, tycker den passade bättre, ifall någon såg den andra jag gjort. Det ser mysigt ut på Ven (Bygglov är där), jag tror aldrig jag varit där, möjligtvis som barn men det kommer jag inte ihåg.
    Hur har du gjort headern? Jag vill också ha en ny men kan inte

Och så ett GODMORGON på slutet
  • Daggdroppen
    Sagalin skrev 2010-01-06 07:44:41 följande:
    God morgon! Fluffiga, jag tror man klipper bort ändarna på skosnöret då blir det som en lång tub, sen trär man den på sladden om man nu kan det. Jag satt och läste mig till igår att en header ska vara max 660pixlar bred (om man har blogspot)och den jag har är 270pixlar hög. Sen ändrade jag storleken i mitt bilredigeringsprogarm. Jag har en gratisvariant som heter PhotoScape, där man kan redigera och göra bildkollage.
    Var kan man ladda ner det? Säkert alltså.

Jag ska städa lite idag och fixa till kvällen. Ska ha Tupperwareparty ikväll. Hihi, skäms nästan men det är ju kul med kaffet efteråt Och de råkade ha extra bra värdinnegåvor just nu så då passar jag på. Är annars egentligen helt anti TW... {#lang_emotions_sealed}
  • Daggdroppen
    Camilla R skrev 2010-01-06 08:15:26 följande:
    Nu var det länge sedan jag var på, eller hade ett TW-party, men det är rätt kul, sen är det ju alltid kul om man är värdinna och får lite extra Vad var det för kul gåvor?? Idag är sambon och jobbar, äldste sonen har åkt iväg på fotbollscup och yngste ligger just nu och sover.. Senare på dagen skall han iväg på kalas och jag skall gå iväg och hämta ett paket på posten, det ligger visst bara kvar till idag så det är bara att klä på sig ordentligt och ge sig av....
    Jag kan visa sen då jag fått dem

Malin: Suuuuper nice! Nu testade jag snabbt och fick till och med ett collage gjort. KUL! Nu vill jag ju trixa med detta hela dagen Attans att jag har mycket att göra {#lang_emotions_wink}

TACK!
Svar på tråden Vita hem