• Pums

Vita hem

Amelié77 skrev 2009-12-21 11:04:13 följande:
    Är det bara jag som inte håller på för fullt i köket med julmaten? Vi åker till mina föräldrar och mamma envisas med att fixa all mat, så jag behöver inte göra ett smack. Lyxigt! Men nästa år då vi har eget hus vill jag gärna att våra familjer kommer till oss istället, så då lär jag väl få koka en hel vecka Granen är klädd, men jag borde ännu hinna dammsuga och torka damm och sånt tråååkigt. Ska nog gå och göra det nu istället för att hänga här
    Inte jag heller!

Vi åker till mina föräldrar i år och då vill mamma göra allt så jag är glad för det!

Fast jag äter inte så mycket på julbordet då jag är vegetarian. Men jag ÄLSKAR sill av alla dess smaker och kan leva på det!! Men en Jansson till är nog ett måste...

I övrigt så tycker jag mest synd om alla dessa grisar som slaktas på ett ofta ohumant sätt...... Sorry ni skinka....
  • Pums

Tittar in som snabbast efter att legat helt däckad i över ett dygn med magsjuka.
    Nära döden upplevelse säger jag bara...
    Trodde inte det var möjligt att kräkas så mycket som jag gjort.
    Så julen kom av sig kan jag säga då hela familjen fått magsjuka utom min man och vår son (peppar peppar). Hälsade på min syster i söndags och det var där alla blev smittade.
    Så imorn är det inställt hos mamma där vi skulle samlats för julfirande.
    Just nu är jag så dålig att jag inte ens orkar bli besviken men förhoppningen på julafton var ju inte att vara sjuk.

Sänder dock en kram till er andra!!!!

• Pums

God jul allihopa!

Vi blir tyvärr hemma idag och det blir inte så mycket firande. Jag är fortfarande jätte dålig och har knappt ätit på tre dygn, lever mest på vätskeersättning.
    Det här med kräksjuka är ingen höjdare det, fy säger jag bara.

Men försöker att inte stirra mig blind på just den här dagen utan jul det kan man fira fler dagar.
    Tack och lov så är lillen bara dryga året gammal så han förstår inte vad det är för dag, det hade varit värre om han varit äldre.

Så nu är planen att vi ska fira på lördag istället hemma hos mina föräldrar så då får det bli våran julafton.

Men stooooooor kram till er alla och jag hoppas ni får träffa en snäll tomte i år!!!!

• Pums

Godmorgon på er!

Hoppas ni alla hade en fin jul!!!!!

Vi tog det som sagt lite lugnare än planerat igår men nu börjar jag kunna äta igen så sakta men säkert kommer krafterna tillbaka.
    Planen är att vi ska ha julafton imorgon istället och det ser jag framemot.

Hade ni det bar annars igår??
    Nån som fick nån rolig klapp??

Kram på er alla goa!

• Pums

Hej alla!!

Nu äntligen har vår lilla familj återhämtat sig från julen från h-e när kräksjukan invarderade vårat hem.
    Enda julen jag inte gick upp i vikt i alla fall{#lang_emotions_wink}.

Har knappt varit i närheten av datorn alls på en vecka nu.

Träff??
    Låter ju super skoj!!
    Sthlm passar mig utmärkt!

• Pums

Hej på er alla!

Idag rensade och städade jag ut kylskåpet vilket var såååå välbehövligt.
    Nästan så jag skäms när jag insåg hur mycket det var därinne som hade passerat utgångsdatum.
    Man har ju mängder med burkar med sylt och sånt som inte används så ofta och man tänker att de ska hålla så länge.
    Så nu gapar det tomt men ack så rent i kylen!
    Tog ut precis all inredning och skurade in i minsta vrå.
    Kanske man blir extra nojjig nu när man varit magsjuk.

Tänk vad skönt det känns när man gjort en sån här sak som jag kännt varit överhängande en tid!{#lang_emotions_smile}

• Pums

Gott nytt på er alla!

Våran kväll igår var lugn men trevlig.
    Vi hade besök av goda vänner som också har ett litet barn så alla gick och la sig strax före tolv slaget.
    Och tur var väl det då lillen vaknade kvart i fem i morse och ville inte sova mer då.

Har varit lite ur gängorna sen magsjukan och inte riktigt hittat tillbaka till formen.
    Tappat lite gnista på saker jag gillade innan, vet inte riktigt varför.
    Orkar sällan uppdatera bloggen vilket jag gjorde ofta förut trots att jag har flera inredningsprylar att visa er.
    Men jag kommer väl tillbaka snart med ny energi får man väl hoppas.
    Är inne och läser lite hos er alla men har varit mindre aktiv på att lämna kommentarer vilket jag annars alltid brukar göra.
    Kram på er.

Svar på tråden Vita hem