Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem

God kväll!

Oj vad dagarna rusar förbi, jag hinner aldrig sitta vid datorn längre för jag har två små "gansters" som slåss om att få sitta vid datorn och antingen titta på film eller spela spel så det är egentligen bara på kvällen som jag hinner sitta lite.

Idag kom jag iväg och träna, det var skönt!
    Först körde jag 10min roddmaskin och sen körde jag lite styrketräning sen körde jag 25 på crosstrainern. Jag hade mina walkingskor på mig och de har aldrig varit bra fast de är ganska nya. De trycker på undersidan av framfoten så att fötterna domnar, inte alls skönt. Jag körde aldrig färdig programmet som jag knappat in på crosstrainern för fötterna höll på att ta kol på mig.
    gymmet har stängt tord-fredag denna vecka men på lördag ska jag köra ett pass till!

• Sagalin
    Daggdroppen skrev 2009-12-30 19:12:48 följande:
    Vad duktig du är! Men så vet jag ju också att när du väl är igång så har du disciplin utan dess like Vi funderar på att köpa en motionscykel. Det är en bit till närmsta gym och inget som någon av oss i längden har varken tid eller ork till. Jag tränar ju bodytraining en gång i veckan annars, men nu är det juluppehåll. Och det räcker absolut inte. Jag måste också ha något mer, löpning vore bra men jag får springa 2.5 km tills jag kommer till belysning Sen ska jag ju också tillbaka de 2.5 km i mörkret... Så kanske en motionscykel är ett bra alternativ isåfall. Men vad ska man tänka på? De finns ju i varierande prisklasser. Vi har ingen aning om vilka "egenskaper" man ska leta efter... Tips anyone? Välkommen! Ska kika i din blogg
    Tack!
    Jag måste säga att köra på crosstrainer kul. Känns roligare än att sitta på en motionscykel. Men det viktiga är att man gör det.
    Jag måste ut och köpa nya joggingskor så att jag kan springa på löpbandet.
  • Sagalin
    Daggdroppen skrev 2009-12-30 19:23:08 följande:
    Ja där har du ju en poäng. Maken har bara pratat om en motioncykel och tänkte inte på crosstrainern... Jag vet inte riktigt vilken jag föredrar...
    Med crosstrainern jobbar du med hela kroppen.
    Jag vet inte vad er motsvarihet till Blocket heter men kolla om ni kan hitta en beg, för ska man ha en bra så kostar de en del, kolla här tex http://www.teamsportia.se/produkter/traning/
  • Sagalin

God morgon!

Minus 17grader ute och jag ser en som ska ge sig ut och springa, måste göra ont att dra ner den kalla luften i lungorna.

Ikväll ska vi iväg till några kompisar på nyårsmiddag, ska bli kul. Jag måste ge mig ut och köpa någon blomma och sen behöver jag köpa nya joggingskor.

• Sagalin

Gott Nytt år!

Oj vad jag är trött idag och jag fattar inte att barnen redan är vakna. Vi var hos några kompisar igår och det var trevligt. God mat och trevlig sällskap. Jacob somnade vi 22.00 och Saga 23.30, vi släckte vid 01.00 och sen har natten varit lite stökig. Vår hund är jätterädd för raketerna så han höll på att krafsa under sängen innan han äntligen la sig i min garderob. Sen vaknade Jacob men han somnade om igen i våra sängar. Fast lite innan 08 tyckte han att vi skulle stiga upp, då vaknar Saga också.
    Och det som var min tur att få sovmorgon, maken hade det igår och fick det nu med. Nåja jag kanske kan vila en stund senare idag.

• Sagalin
    Anton2005 skrev 2010-01-01 12:52:07 följande:
    Gott nytt år på er!Vi hade en jätte trevlig kväll igår och barnen sov till runt nio i morse så det känns helt ok. Det finns några bilder i bloggen på våran nyårsdukninginredningsdrommar.blogspot.com/Skulle PLUS föresten bli standard hos alla användre här på FL nu el? Kul i såna fall för då kan vi ha massa bilder i tråden :)Just nu har jag lust att slänga ut granen o plocka bort alla julsaker. Känner alltid så när jul o nyår är övver. Vill ha in tulpaner och sånt ist.
    Jag tror det, för mitt plus skulle gått ut 23 dec och jag har fortfarande min sidfot kvar.
  • Sagalin
    mwe skrev 2010-01-01 17:08:55 följande:
    Gott nytt år allesammans! Tycker man i början av ett år är förväntansfull inför vad det nya året kommer att innebära... Hoppas på en del resor och mitt nyårslöfte blir nog att försöka ge LCHF en chans. Har ni några nyårslöften? Idag har vi varit på lilla spöket laban på bio hela familjen och vår minsta på 20 mån satt faktiskt stilla. Ursöt film, kan rekommenderas...Pums: Krafterna kommer säkert snart tillbaka, du som är så driftigAnton: Tack för igår, supertrevligt! Våra små sov oxå till nio så vi är skapligt utvilade vi med... Plusfunktionen ska nu vara gratis, min gick ut i slutet av nov, men de verkade kostnadsfritt ha förlängt den eftersom jag inte sett skymten av någon räkning och tjänsten ändå fungerat...Villa N: Vet att du provat LCHF, har du några boktips?Nya vinterbilder i bloggen- bla en frostig glasveranda...
    Jag äter LCHF, kan rekommendera att kika på
    alltomlchf.se
    kostdoktorn.se

Jag tycker det finns en hel del recept om man googlar "lchf recept"
  • Sagalin
    Anton2005 skrev 2010-01-01 17:52:11 följande:
    Tack själva, vi hade så trevligt. Tror du att loppisarna har öppet i morgon? Jag är så sugen på att gå på loppis
    Imorgon är en vanlig lördag så det borde de ha.
Svar på tråden Vita hem