Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem

Juleja skrev 2010-01-05 07:29:48 följande:
    Vad har ni för fönsterlampor? Jag skulle behöva till 4 fönster, i olika rum. Jag ska förvisso till ikea men där verkar inte finnas nåt intressant. Eller har ni tips?
    Väldigt olika, men många har vita fötter och vita skärmar.

Ett tips är att leta på loppisar efter snygga fötter i metall och spraya dem.
  • Sagalin
    Juleja skrev 2010-01-05 08:00:33 följande:
    Malin: Ja det skulle ju va kanon! Men det som är svårt är till de två fönster som jag behöver ha hängande lampor i. De är breda, 3-rutorsfönster, så 1 eller kankse 2 lampor behövs per fönster då. Det ena är i köket och det andra i farstun.Fluff: Jag gjorde nog på 2-3kg. Det blev 200 st rätt stora köttbullar. Jag hade med mig till julborden i båda våra familjer! :)
    Hängande fönsterlampor har jag inga så jag kan inte ge några tips.
    Jag tror Fluffiga har fina i skomakarstil.
  • Sagalin
    Juleja skrev 2010-01-05 09:30:22 följande:
    Är det någon som adressen till bloggen Livet efter ... hm 35? Kommer inte ihåg nu, hon har en son som heter Björn. Det är det enda jag minns just nu.
    den heter väl livetrunt35?
  • Sagalin

Hej!

Låter som en trevlig semester Camilla, jag vill också ha en systemkamera.

Just nu kikar jag på Bygglov, och jag har lyckats göra en ny header till bloggen som blev blev bra breddmässigt men jag ska byta korten, tror jag .

Jag har målat färdigt min dörrkarm och jag har varit och tränat, är nöjd med min insats idag

• Sagalin

Blev en ny header, tycker den passade bättre, ifall någon såg den andra jag gjort.

Det ser mysigt ut på Ven (Bygglov är där), jag tror aldrig jag varit där, möjligtvis som barn men det kommer jag inte ihåg.

• Sagalin
    Camilla R skrev 2010-01-05 21:09:51 följande:
    Jag kikade också lite grann på bygglov. Jag tycker att hon Mija ofta gör väldigt fint och tänker på vad familjen vill ha -till skillnad från några andra som brukar figurera i inredningsprogram på tv. Nu  ska jag gå och njuta av ett glas rött vin framför brasanAll inredning här hemma ligger helnere....
    Låter trevligt!

Jag tycker också Mija är duktig, sen är det kul att de ofta använder lampor från Rydéns som ligger här i Gnosjö.
  • Sagalin

God morgon!

Fluffiga, jag tror man klipper bort ändarna på skosnöret då blir det som en lång tub, sen trär man den på sladden om man nu kan det.

Jag satt och läste mig till igår att en header ska vara max 660pixlar bred (om man har blogspot)och den jag har är 270pixlar hög. Sen ändrade jag storleken i mitt bilredigeringsprogarm. Jag har en gratisvariant som heter PhotoScape, där man kan redigera och göra bildkollage.

Svar på tråden Vita hem