Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem

Anton2005 skrev 2010-01-01 18:10:27 följande:
    Jag kanske är helvirrig men nej. sen finns ju inläggenmånad för månad men det är ju så jobbigt att titta på alla inlägg blandat. Jag tycker det är så bra att kunna klicka på tex kök och bara titta på de bilderna. Denna blogg är det:iemmasvitahem.blogspot.com/åh tycker det ser så fint ut på hennes bilder
    Hennes blogg har jag varit inne på några gånger tidigare, de ha det fint hemma.
  • Sagalin
    mariaw skrev 2010-01-01 20:12:57 följande:
    MalinS: Indiska har fina glas som jag köpt förut för ca 20 kr st, de är vitfrostade och fungerar i alla årstider. Också hållbara...Nu har jag också bytt signatur, mwe är en jobbsignatur och vid registrering till familjeliv tidigare tänkte jag inte så mycket på att signaturen skulle visas vid varje inlägg...
    Ska kika på Indiska nästa gång jag är där.

Kul med fler signaturbyten
    Anton2005 skrev 2010-01-01 20:11:57 följande:
    Då kan jag hämta upp dig strax innan 9. Vi tänkte åka direkt till lek o bus efter det sen men förstår ju om du måste vila när du ska jobba. Jag har tyvärr inga bra tips. Tycker det är så svårt medx glas och sen går nå´t sönder då har serien utgått o man kan inte kompletera
    Jag håller med, just nu använder vi glas från Ikea, kan de heta Pokal? Men de känns så tråkiga att dricka ur på helgen när man dricker mineralvatten till maten. Att ta fram vinglas som ska diskas för hand känns inte så aktuellt.
  • Sagalin

God morgon!

Jag tänkte ta mig en tur till gymmet om en stund och testa mina nya joggingskor på löpbandet, ska köra lite kondition och styrka idag.

Få se vad vi hittar på idag, jag är lite sugen på att köpa lite strukturfärg till vår öpnna spis uppe (den fungera tyvärr inte) vi har haft en kåpa i koppar men den tog vi bort för exakt ett år sedan när vi fixad lite i vårt tvrum och sen har den aldrig kommit upp för vi skulle spackla och sen måla till murstocken.

• Sagalin
    Pums skrev 2010-01-02 08:22:44 följande:
    Hej på er!Ja det där med signatur är ju lite kul varför man "heter" det man heter.När jag börjde vara här på FL var jag mest på gravid forumet när jag väntade lillen. Så varför blev då signaturen just Pums?Lite löjligt kanske men det är vad min man kallar mig i smeknamn. Började med pumpkin och slutade med att det blev Pums.Får se om jag byter men det blir nog samma namn ett tag till.Men heter egentligen Catrin om någon undrar!Kram på er alla goa!
    Vad kul att få ett namn bakom signaturen!

Jag tog en liten paus från dammsugningen.
    Maken (och barnen) är iväg hos min syster och svåger för att hjälpa dem med deras värmepump som lagt av.
    Jag har snabbstädat undervåningen och ska ta övervåningen när jag druckit upp mitt kaffe.
    Vi var iväg och köpte strukturfärg till öppna spisen så det är väl tänkt att vi ska måla ett lager färg idag.
  • Sagalin

Jag har ett nytt inlägg.
    villanordaker.blogspot.com

Anton2005 skrev 2010-01-02 15:40:13 följande:
    Hallå på er!Idag har vi varit iväg till lek o buslandet med barnen och efter det  blev det en tur till ikea. Köpte granemo bokhylla som jag funderat på till Antons rum länge. Var inte helt nöjd med den så det kändes som bortkastade pengar men nu hittade jag den i fyndhörnan, nedsatt 70% så då ville jag såklart ha den :) Skulle även ha den vita höga barnstolen Ingolf till Anton så Algot kan få han tripptrapp men den var tyvärr slut.   MalinS- Hur var det på gymet då, kommer du ha träningsvärk i morgon nu?
    Jag var själv där förrutom de sista fem minuterna.
    Jag körde 25 min crosstrainer, 10 min roddmaskin lite styrka och avslutade med 10min på löpbandet. Det var första gången jag stod på ett löpband och jag tyckte det var svårt att springa, sen hade jag inte mina löpartights på mig och då skumpar rumpan så mycket att jag tycker det är svårt att springa
    Det blir nog en liten runda imorgon också, då får det bli benträning.
  • Sagalin
    mage06 skrev 2010-01-02 15:46:09 följande:
    Ett exempel på hur synd det kan vara att måla vitt...tycker jag...Den har säkert varit härligt mörkbrun och jättefin och nu är den säkert bara tokdyr www.blocket.se/dalarna/Vackra_mobler__skap_25...Nu lovar jag att inte spamma fler länkar

Det var fint och dyrt!
    Anton2005 skrev 2010-01-02 15:40:13 följande:
    Hallå på er!Idag har vi varit iväg till lek o buslandet med barnen och efter det  blev det en tur till ikea. Köpte granemo bokhylla som jag funderat på till Antons rum länge. Var inte helt nöjd med den så det kändes som bortkastade pengar men nu hittade jag den i fyndhörnan, nedsatt 70% så då ville jag såklart ha den :) Skulle även ha den vita höga barnstolen Ingolf till Anton så Algot kan få han tripptrapp men den var tyvärr slut.   MalinS- Hur var det på gymet då, kommer du ha träningsvärk i morgon nu?
    Låter som ett fynd, ska du låta det vara eller ska du måla ett lager till, vet att Kajsa gjorde det med sitt skåp.
Svar på tråden Vita hem