Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin
    Daggdroppen skrev 2010-01-04 14:12:28 följande:
    Hej på er!Har någon av er varit med om barn som stukat armen?William fick den brillianta idén om att bygga en trappa av hushålls- och wcpappersförpackningar igår kväll. Han trillade såklart och slog i armen. Exakt hur och var vet jag inte då jag var i vardagsrummet och detta hände i köket. Han fick rejält ont men somnade efter mycket om och men samt smärtstillande. I natt halv 4 blev det dock en tur till akuten men röntgen var ju stängd så de bad oss återkomma idag. Inget syntes och armen är inte ens svullen men läkaren såg ju hur otroligt ont han hade och hur begränsad med rörelser han är. Han blev ordinerad vila men inget mer. Nu sover han men han grät före han somnade och sa att det kittlar i fingrarna. Det onda är från armbågen och ner till handen. Vridrörelser är jobbigt/går inte. Vad ska man liksom göra? Först la jag en del av smärtan på att han var trött och att det blev uppförstorat i hans huvud men nu vet jag inte längre... Är rädd att något ändå inte är som det ska trots att bilderna såg okej ut... Och tänk vad en osyldig lek kan ställa till det. En lek som jag givetvis skulle ha satt stopp för om jag hade sett den. Men den tog liksom två sekunder att komma på och två till att genomföra. Vi hade kommit från butiken tidigare på kvällen och paketen låg kvar i groventrén.
    Oj, stackars William
    Saga har lyckats bryta handleden två gånger.
    Hon har fått ha armen i gips mest för att hon inte ska stöta till det igen, men läkarna säger att sk barnbrott läker av sig själv.
  • Sagalin
    Daggdroppen skrev 2010-01-04 20:20:34 följande:
    Bläh. Nu har vi haft en karl hit från ett försäkringsbolag och gått igenom våra försäkringar. Nödvändigt och bra på alla sätt och vis, men usch så tråkigt Från 17-20!Williams arm är som förut. Ännu mer skrämd blev jag då karln som var hit berättade att det tog en hel vecka innan en spricka på hans son syntes på röntgen... Och några av makens kollegor hade liknande erfarenheter också Nu är jag så trött så jag snart somnar. Blir skööönt att krypa ner i sängen!Malin: Har du bilder?
    Kan ni inte ringa till sukhuset imorgon om han inte blivit bättre?

Inga bilder ännu. Det blev en vit primula, pärlhyacinter och hjärtan-på-tråd. Jag har tidigare tagit sticklingar på någon Aloe veravariant som jag planterade om idag.
  • Sagalin
    Sagalin skrev 2010-01-04 20:33:01 följande:
    Kan ni inte ringa till sukhuset imorgon om han inte blivit bättre?Inga bilder ännu. Det blev en vit primula, pärlhyacinter och hjärtan-på-tråd. Jag har tidigare tagit sticklingar på någon Aloe veravariant som jag planterade om idag.
    Sjukhuset ska det stå.
  • Sagalin
    Prinsessan Leia skrev 2010-01-04 21:12:46 följande:
    Har antagit utmaningen i bloggen...få inte en chock baraNi får ha överseende med att jag ff är Sjuk va hos läkaren i dag och det går tyvärr inte häva med medicin utan bara vila vila vila
    Jag tänkte på dig tidigare och undrade hur du mådde.

Är du sjukskriven?
  • Sagalin
    mariaw skrev 2010-01-04 21:28:03 följande:
    Anton: Barnen har lekt en massa med gunghästen, idag ryktade Ebba hästen med en diskborste och gav den grönsaker i trä...
    hihi, vad gulligt?

Hur gamla är dina barn?

Mina blir 3 resp 6år i vår.
  • Sagalin
    mariaw skrev 2010-01-04 20:17:42 följande:
    Kul med en träff. Jag kan troligtvis den helgen.MalinS: Du som kör LCHF, hur mådde du i början? Jag har sedan nya året kört den rättså hårt och det är rättså jobbigt. Är törstig som bara den och känner att blodsockernivån ligger rättså lågt...Fluffiga: Tråkigt med din lille... Kan ta många dagar innan en stukning lugnar ned sig tyvärr. Bra att ni fått det röntgat. Hoppas det går fort över!Idag visar jag årets första loppisfynd i bloggen, en bedårande gunghäst. Det var Anton som först såg den under lördagens loppisrunda, så det är bara att tacka
    Det är jobbigt de första dagarna när kroppen ställer om sig.
    Törsten var fruktansvärd och jag hade huvudvärk. Men det är bara att hålla ut och dricka mycket.
    Se till så att du äter tillräckligt. PÅ 4-5dagen började jag mår bra igennär man kommit in i ketos, men sen kom den stora prövningen under tredje veckan. Då känner man ofta en hopplöshet och vill gärna äta massor av kolhydratsmat men det är då kroppen ställer om sig till fettdrift så försök ignorera "sockermonstret" den veckan.
    Just de första veckorna kan man känna sig matt och orkeslös, så det är inte tal om att träna mer än möjligvis promander.

Jag rekommendera att läsa om just omställningsbesvären på olika LCHFsidor så att man inte bli rädd, nu mår jag bättre än någonsin!
Svar på tråden Vita hem