mariaw skrev 2010-01-04 20:17:42 följande:
Kul med en träff. Jag kan troligtvis den helgen.MalinS: Du som kör LCHF, hur mådde du i början? Jag har sedan nya året kört den rättså hårt och det är rättså jobbigt. Är törstig som bara den och känner att blodsockernivån ligger rättså lågt...Fluffiga: Tråkigt med din lille... Kan ta många dagar innan en stukning lugnar ned sig tyvärr. Bra att ni fått det röntgat. Hoppas det går fort över!Idag visar jag årets första loppisfynd i bloggen, en bedårande gunghäst. Det var Anton som först såg den under lördagens loppisrunda, så det är bara att tacka
Det är jobbigt de första dagarna när kroppen ställer om sig.
Törsten var fruktansvärd och jag hade huvudvärk. Men det är bara att hålla ut och dricka mycket.
Se till så att du äter tillräckligt. PÅ 4-5dagen började jag mår bra igennär man kommit in i ketos, men sen kom den stora prövningen under tredje veckan. Då känner man ofta en hopplöshet och vill gärna äta massor av kolhydratsmat men det är då kroppen ställer om sig till fettdrift så försök ignorera "sockermonstret" den veckan.
Just de första veckorna kan man känna sig matt och orkeslös, så det är inte tal om att träna mer än möjligvis promander.
Jag rekommendera att läsa om just omställningsbesvären på olika LCHFsidor så att man inte bli rädd, nu mår jag bättre än någonsin!