Inlägg från: Ari Gold |Visa alla inlägg
  • Ari Gold

Mycket nöjd. Det är ju inte en smeg direkt, men en smeg kostar å andra sidan inte 500 spänn.

Färgen är inte riktigt så pastellig som det framstår på bilden, lite tonad mot gråbrunt. Samma färg är på panelen bakom fläktkåpan (tradidtionellt gammalt färgpigment)..

• Ari Gold

Jag tycker det är OK att länka till bloggen OM man skriver en notis i tråden vad man bloggat om.

Jag läser bara bloggar sporadiskt men vill gärna se när det är något jag är intresserad av, tex loppisfynd.

Korta nlägg av typen "nytt i bloggen" tycker jag helt ärligt däremot bara är störande. Lite mer än så kan man faktiskt anstränga sig tycker jag.

• Ari Gold
    Gummsan82 skrev 2009-11-30 15:49:44 följande:
    Ari Gold; Det blev ju jättefint!Vad blev slutnotan för köket?
    Svårt att veta exakt men om man räknar med alla små inredningsdetaljer och möbler utöver köksinredingen så hamnar vi uppåt 20 000, men då ingår både diskmaskin och golv i det.

Ang. köksbord kan jag INTE rekommendera det vi köpte i alla fall. Perfekt form för våra behov men ej slagtålig/reptålig skiva.
  • Ari Gold

Tack förresten för alla komplimanger om köket. Extra kul när man gjort det själv.

Ska uppdatera albumet med texter om vad sakerna på bilderna kommer ifrån, piser osv.

• Ari Gold

Kul att läsa vad alla jobbar med.

Själv är jag utbildad lärare i Bild och Specialpedagogik och jobbar med lite olika verksamheter inom detta.

Framför allt jobbar jag med barn och ungdomar med utvecklingsstörning och/eller autism. Har jobbat bla. i särskola och på LSS-fritids men arbetar just nu som specialpedagogisk resurs i en förskola. Är specialicerad inom bildkommunikation och skapande verksamhet men deltar i det mesta i förskolan.

I framtiden skulle jag gärna arbeta i daglig verksamhet med skapandeinriktning, eller i träningsklass.

I ett lite längre perspektiv (när barnen växt upp) tänker jag mig att gå hemma med några får, en antik/inredningsbutik och några regelbundet boende avlastnings/kontaktfamiljsbarn och kanske hålla några drejkurser för utvecklingsstörda eller så.

• Ari Gold
    fröken vits värld skrev 2009-12-04 20:32:36 följande:
    Hej Camilla R!Jo, det stämmer att vårt hus var med i Hus & Hem!Det var i oktobernumret 2008.Ett ganska digert reportage på 12 sidor faktiskt. De fotade ett år i förväg så det var en lång väntan på att till slut få se bilderna. Fast de tog dit flera inredningsdetaljer som inte alls var av min smak. Men det blev ju fina bilder ändå.Vilken del av Saltsjö-Boo bor du i? Kraam Fröken Vit.
    Spännande! Måste kolla om jag har det nummret. Är så nyfiken på hur ett sådant reportage går tll? Stylade de om själva innan fotande? Fick ni läsa igenom texten och ha synpunkkter?

Vi ska vara med i lokaltidningens bostadsbilaga.Det är inget stort reportage så det känns inte så himla stort. Men upplagan är ju enorm så hoppas de inte skriver något helt tokigt!
  • Ari Gold
    Gummsan82 skrev 2009-12-05 17:52:20 följande:
    Passar dessa handtag www.biltema.se/products/productimage.asp?iIte... ihop med dessa knoppar www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40046157 ?Vi hade bestämt oss för LINDSDAL handtag och knoppar men nu har jag kanske ändrat mig ang handtagen... Vad tror ni blir snyggast? Dessa luckor har vi www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departm...Har de sånna skålade handtag på Ikea? Eller någon annas stans?
    Vi har sådana skålhandtag från Biltema i vårt nya kök. IKEA har inget liknande men Marbodal har en variant som heter "Skålen" i sin kollektion som är i princip identiska. Dock ca 5 gg dyrare än biltemas så poänglöst att köpa dem istället.

IKEA:s porslinsknoppar (som du länkar till) tycker jag däremot personligen inte är snygga. De är små och aldeles symetriska och med blank metallknopp i mitten. Passar nog i rätt sammanhang men ser maskingjorda ut snarare än gammeldags.

Vi köpte porslinsknoppar på en byggnadsvårdsbutik istället. De var dyrare men vi har ju inte så många. De är lite ojämna i formen och med en mittplupp av antikbehandlad mässing (finns även med tenn). Passarperfekt med biltemahantagens metallyta.
Svar på tråden Vita hem