Villa Nordåker skrev 2009-11-04 09:45:28 följande:
Kikar in en snabbis från jobbet. Jacob var feberfri hela dagen igår så idag kunde vi återgå till jobb och dagis, skönt. Det kommer inte bli någon rolig lön i november, många VABdagar denna månad... Om två veckor ska jag på kurs till Stockholm, åker måndagkväll med tåg och kommer hem på torsdagkvällen. Jag har aldrig varit borta så länge från barnen innan, kommer nog sakna dem Det roliga är att vi ska bo på Scandic Park på Karlavägen, inte långt till Humlegårdsgatan med alla roliga affärer
Ja usch, det är en tråkig tid när de är sjuka så mycket. W hade ju sin period 2007-2008. Ständigt sjuk och ständigt hade jag dåligt samvete till jobbet.
Kul med resa men jag förstår att det är jobbigt att vara bort från barnen. Jag är ju aldrig borta från dem

versan skrev 2009-11-04 10:00:02 följande:
Dotter fick sin spruta i förrgår & hon har inet haft en endaste biverkning än. (knackar i trä nu...) Syrran var supersjuk & har varit det i 3 veckor och hon fick inte heller ta "provet" tillslut så sa jag! Säg att du går inte därifrån innan provet är taget.. Hehe... Och det gjorde hon men shit vad dom knorrade. Men visst det var svininfluensan. Hade dom tagit provet direkt hade hon kunnat få bli behandlad med Tamiflu direkt. Istället för som nu fick hon en förebyggande dos iutifall att hon har den. (skit vårdcentral)
Hur mår hon nu? Vilka symptom hade hon?
Tack igen för tips om de äckliga djuren!
Gummsan82 skrev 2009-11-04 10:25:21 följande:
När jag var till affären igår så kollade jag över utbudet av tidningar med lantligt tema... Finns det någon som är övergripande om man gillar vit och lantligt stil? Sen funderade jag över julnummer... väntar lite på Lantlivs julutgåva. Drömhem och trädgård hade en nu men vet inte om jag ska köpa den eller vänta till decembernummret... Eller har ni nått annat bra tips på tidning med julinspiration?
D&T var inte lika bra som Lantliv! Den senare rekommenderas!!!
Gummsan82 skrev 2009-11-04 10:58:57 följande:
Finns julnummret av lantliv ute nu?
Ja!
Idag har jag en lite allt i allo dag.
Jag har fixat ett paket till en vän, ett kort med lite omtanke till en annan vän, ringt flera samtal som av olika anledningar inte blivit av och äntligen fått mina gladioler lökar vinterförpackade efter att de torkat.
Just nu kokar jag dillkött och potatismos! MUMS!!!