Amelié77 skrev 2009-11-05 17:49:10 följande:
Fluffiga - var det inte tal om att ta tester på er ifall ni har svininfluensan? På Agnes dagis är 13 av 20 barn sjuka idag...vi har hållit Agnes hemma sen i tisdags fast hon egentligen inte var sjuk, hon hade lite ont i magen. Men jag ville inte föra henne till dagis då jag visste att många var snuviga och att hon skulle få sin vaccination igår (ville inte att hon skulle bli sjuk så att hon inte skulle kunna få sprutan). Hon ska vara hemma med sin pappa imorgon, så får vi se hur läget ser ut på måndag. Agnes har 37,6 i feber (beror på vaccinet) och hon är inte sjuk annars. Men på dagis sa de att man inte får komma dit med ett barn innan de är HELT symptomfria från förkylning. Blir svårt för oss för Agnes har ju hostat i 4 veckor och knappas slutar hon med det så där bara över en natt.
Nej inte alls!
Och jag frågade inte heller, fastän jag hade tänkt. Det var ju egentligen inte DET jag hade läkartid för...
Men klart man funderar vad det är vi har

Men överlag är ju allmäntillståndet ganska bra på oss. Trots grym hosta. Och många runt om oss låter likadant. Jag tycker det är så svårt det här, att veta hur man ska göra. För som jag fattat så testas det ju inte mera nästan heller. Men imnorgon ska jag ringa och fråga hur det egentligen är med sonen, om han månne hör till riskgruppen med förkylningsastma. Isåfall borde han ju få vaccin redan nu. Dottern får nästa vecka.
Hur är det, kan man ta vaccin trots förkylning?