• 0810

BF Juni 2010!

Nu har jag också hittat hit och läst ikapp! Har varit iväg och träffat kompisar i vår gamla hemstad i helgen, som har en son som är lika gammal som vår dotter. Det var full rulle hela helgen! Så roligt för dottern att umgås med någon i samma ålder också, det blir tyvärr inte så ofta.

• 0810

Summer, så skönt att allt såg bra ut! Härligt att ni får njuta av graviditeten nu!

• 0810
    stina84 skrev 2009-10-27 14:22:49 följande:
    Någon som har börjat kika på vagn? Jag är sååååå sugen på en KRONAN!!!
    Vi har en brun Kronan till dottern (född -08) och har varit supernöjda med den. Smidig vagn som funkar jättebra även i terräng. Mycket tillbehör och förhållandevis billig. Nu använder vi iofs nästan enbart en lite mindre sulky, men vi gillar verkligen kronanvagnen.
  • 0810
    stina84 skrev 2009-10-27 14:31:11 följande:
    precis min tanke. De ser dessutom ganska små ut. Jag måste få in vagnen på längden i bilen eftersom jag har hundbur på andra halvan i kombin.  Sedan måste den tåla tuff teräng eftersom vi bor på landet och går mkt i skogen,
    Och den går in på längden i vår bil (saab 9-3, ej kombi)...
  • 0810

Sussilago: Håller tummarna för att det ska gå bra för dig!

Made in Taiwan: Vi har inskrivning runt vecka 10-11, men på vissa ställen verkar man få gå på ett samtal hos BM tidigare i graviditeten.

• 0810

Så tråkigt att höra frusna flickan, skönt att du tar det på ett bra sätt!

• 0810

Sussilago: Så ledsen för din skull, hoppas att det tar sig snart igen!

• 0810

Har inte berättat för någon än, vi vill vänta ett tag till. Sitter dock på jobbet med uppknäppta byxor idag, så vi får väl se hur länge man kan hålla det hemligt... Tur att man har eget rum på jobbet ;)

• 0810

I morgon är det dags för läkarbesök för mig, hade ju en blödning för ett par veckor sen som gör att jag vill kolla att allt är ok. Är lite nervös eftersom jag, som jag sagt tidigare, inte alls har samma symptom den här graviditeten som förra.

Mina symptom (8+2) är:
    * Illamående (börjar klinga av nu hoppas jag)
    * En massa finnar, väldigt dålig hy
    * Irritation och nedstämdhet
    * Trötthet

Helt tvärtom från förra grav, som var helt underbar, förutom onda bröst (har jag inte alls nu) och lite illamående. Förra graviditeten fick jag jättefin hy och mådde hur bra som helst psykiskt, fast jag minns att jag var väldigt trött även då.

När det gäller namn har vi ett pojknamn kvar sen förra gången, det kom ju inte till användning då... Sedan jag var tonåring har jag tyckt om namnet Bastian, och det blir det om det blir en pojke.

• 0810

dottan55; jag tror att min deppighet har blivit lite bättre senaste veckan, det känns lite bättre nu, men det beror väl på dagsformen också... man får nästan dåligt samvete över att man inte är glad hela tiden när man är gravid, men det är väl så det är...

Juliaisabella: har inte heller någon molvärk, som jag hade med dottern. Känns lite konstigt, det händer ju så mycket där inne, så det borde ju kännas tycker man.

Svar på tråden BF Juni 2010!