BF Juni 2010!
Thesso: Anledningen till att man ska äta folsyra är att man ska minska risken för ryggmärgsbråck hos fostret. Jag var jättenoga och duktig med det förra graviditeten, men nu har jag svårt att komma ihåg det...
Thesso: Anledningen till att man ska äta folsyra är att man ska minska risken för ryggmärgsbråck hos fostret. Jag var jättenoga och duktig med det förra graviditeten, men nu har jag svårt att komma ihåg det...
För mig går det inte så bra på jobbet just nu, är disträ och gör en massa onödiga misstag. :( Vet ju att det beror på sömnbrist och graviditet, men man känner sig så jäkla dum när man gör fel... Hoppas att jag piggar på mig lite snart och att min hjärna vaknar till liv! Håller med om att det skulle vara skönt att vara hemma, men samtidigt skulle jag aldrig vilja vara utan mitt jobb, är väldigt tacksam över att jag har det.
hoppfull trots allt skrev 2009-11-11 12:58:26 följande:
stina; vad roligt att hon förstår så mycket! Minns att en kompis dotter, som var 1½ när nästa dotter föddes, också brukade klappa på mammans stora mage och säga bebis... Här blir det väl inte aktuellt att berätta för dottern än på ett tag, hon är 15 månader och har inte riktigt koll på det där än känns det som. Har försökt säga att mamma har en liten bebis i magen, men hon tittar bara konstigt på mig...
Hon älskar att leka med sina dockor, men har nog inte riktigt koll på skillnaden mellan en bebis och en docka, vilket helt och hållet är vårt fel, eftersom vi har kallat hennes dockor för bebisar ibland.
Jag är också mycket mer orolig den här graviditeten, kan inte säga varför. Antagligen beror det på att allt känns helt annorlunda, jag är i stort sett "symptomfri" förutom lite illamående, trötthet och nedstämdhet. Med förra barnet hade man ju ingen aning om hur det skulle kännas menar jag. Nu trodde jag ju att jag visste hur det kändes att vara gravid, men tydligen kan det vara helt olika...
Apropå att vara känslig höll jag på att börja gråta igår på jobbet, när en tjej som precis fått barn var och hälsade på med familjen. De har kämpat i flera år för att få barn, och jag är så glad för deras skull, och bebisen var så fin... Håller nästan på att börja gråta igen nu...
stina84; här blir vi inte ens erbjudna föräldragrupp som omföderskor. Däremot är det rutin med besök i vecka 20 även för omföderskor, så jag ska dit i januari, veckan efter UL. Konstigt att det är så olika beroende på vart man bor någonstans!
Här har vi också haft en jobbig natt, stackars dottern vaknade vid två och spydde ner hela sängen, och hade jätteont i magen... Det var bara att gå upp och tvätta sängkläder och byta pyjamas, sen mådde hon bättre och somnade igen efter ett par timmar. Nu på morgonen var hon precis som vanligt, hungrig och på bra humör, så det måste ha varit något tillfälligt.
Jag har BF 11-12/6 och fick RUL 12/1.