• kozzan

BF Juni 2010!

joinar er här. har bf 6/6 men nr 2. har en dotter född mars 06...

bekla´gar till er det inte gått vägen för

• kozzan
    MaraFara skrev 2009-10-29 20:05:29 följande:
    Får man basta å bada bubbelbad som gravid?
    jag tror att man ska undvika bubbelpool, det är ofta massa kemikalier å sånt i de vattnen och de kan ju leta sig upp där de inte hör hemma och ge infektion. har hört eller läst nånstans att man ska undvika det helt, även bastu ska man undvika för det är inte bra att bli för varm. du kan ju säkert sitta en kort stund iof, bara du inte blir överhettad...
  • kozzan
    Yossan skrev 2009-10-30 19:03:20 följande:
    Varit på vul idag. Haft ensidig molvärk som inte ville byta sida. Ringde BM som hänvisade till gynakuten - misstanke om X! Usch så nervöst!! Men allt såg bra ut. Fick se ett litet hjärta picka... Blev omdaterad till 7+4 från 8+1. Inte så illa räknat ändå. SÅ SKÖNT att allt var som det skulle. Man fann inget som kunde förklara det onda. Växtvärk? Från tarmen? Vilket som, jag är överlycklig!!
    vad skönt att allt var bra. då kan du andas ut nu...

vad gäller sex så jag nog lika torr som saharaöknen och det krävs MASSOR för att få igång mig, mentalt vill jag med fysiskt vill jag inte.
  • kozzan

jag tror inte jag ska vaccinera mig. vill inte spruta in nåt i kroppen som inte är ordentligt beprövat. normalt tar det flera år att framställa ett vaccin och detta kom över en kafffepaus så jag är lite rädd för konsekvenserna på lång sikt, inte för barnet men mot mig själv. influensa är något som kroppen i regel klarar av på ett par dagar och visst man får lite dåligt men det hör till om man har influensa. jag tror inte det är bra att överbeskydda sig utan låta kroppen sköta det på naturligt vis... jag kan alltid komma att ändra mig om jag får annan info än den jag hittills läst mig till via media...

• kozzan

fargoli och martinis: det är tufft att plugga emellanåt. Fargoli, försök glädjas åt att du hinner ta studenten innan lillen kommer... Jag har en stor tenta, gruppuppgift och rapport under närmsta tiden sen börjar nästa termin med c-uppsatsen... försöker tänka att jag får en bebis i examenspresent, tar examen 4 juni och har bf 6 så förhoppningsvis gottar sig den lilla där inne så jag hinner läsa klart...

• kozzan

godmorgon. jag vakna vid tretiden inatt och kunde inte somna om så jag låg och läste en och en halv timme innan jag kunde somna igen. senvar det bara kliva upp och ta dottern till dagis. min sambo är på resa så jag är ensam hemma och lär så bli i drygt 2 månader till, kännslite tråkigt men men...

• kozzan

Miss Johanna skrev 2009-11-03 10:07:00 följande:

Jag ringde i går till barnmorskan och frågade om jag kunde få göra mitt VUL lite tidigare (hade tid om 3 veckor) eftersom jag haft två små blödningar och det gick bra, så nu ska jag dit på måndag. Hoppas bara att allt ser fint ut nu. Går in i v.10 i morgon.Idag känns det som att jag ska kräkas vilken sekund som helst, fy fasen vad hemskt det är! Men det brukar ge efter på eftermiddagen som tur är. Nu i helgen ska vi berätta för mina föräldrar. Känns lite nervöst faktiskt, men roligt =) Tror att dom kommer bli jätteglada. Vi har inte berättat för någon än... Kommer väl berätta för vänner och bekanta sen i v.12.
    vad spännande... hoppas de blir glada, blir det deras första barnbarn?
  • kozzan

hu tidigt tror ni man kan känna att det rör sig där inne? min mamma påstår att hon kände min syster i v 13, det kändes som en kittling...

• kozzan
    0810 skrev 2009-11-03 11:17:47 följande:
    Tjoho, nu har jag varit på VUL! :) Fick se ett litet pickande hjärta och blev tillbakaflyttad tre dagar (8+0 ist f 8+3), så det stämde ganska bra. Nytt BF 14/6, men jag väntar med att ändra i BF-listan tills jag varit på RUL. Blev även erbjuden vaccination, men tackade nej eftersom jag inte bestämt än hur jag vill göra.
    vad kul... vad skönt att allt var bra. jag längtar till jag ska träffa läkaren, ska nog be om ett vul då... ska dit nästa onsdag så det känns ju som en evighet...
  • kozzan
    kronanskvinna skrev 2009-11-03 11:09:57 följande:
    kan nog stämma, det känns som en fisk i magen som simmar omkring :D det liksom suger till i magen! hihi
    jag tycker att det känns nåt i magen men det kan ju inte va den lilla för jag e bara i v 10. det kittlas lite men det måste va gaser då...
Svar på tråden BF Juni 2010!