• kozzan

BF Juni 2010!

vitvåonågratill skrev 2009-11-11 19:40:38 följande:
    En färdknäpp är ett samlag för att försöka starta igång förlossningen. Det sägs ju att om livmodertappen "duschas" rejält med mannens utlösning så kan det få livmodermunnen att börja öppna sig...dock så ska det visst vara ganska stor mängd, och hur många killar kan eg komma typ 3 gånger på rad? Men visst är det ett trevligt sätt att fördriva tiden på iaf, när man gärna vill ha ut bebis!
    samlag funkar på mig iaf... 5h efter trevligheter satte det fart...
  • kozzan
    vitvåonågratill skrev 2009-11-11 19:46:09 följande:
    Du kan prata med mig om du är förlossningsrädd ...det absolut häftigaste och mest underbara jag gjort och kommer att göra är att föda barn. Jag hoppas att det blir lika fantastiskt denna gång! Hade funderat på att utbilda mig till doula men det är en för dyr utbildning tyvärr...men det kanske är ett tips till dig och andra som är lite rädda annars, det ska ju vara ett otroligt stöd säger dom som använt sig av det!
    Jag är inte rädd för forlossningen om den går bra. Min förra förlossning tog nästan mitt liv. Jag akutsnittades och slets upp i kanterna, fick ligga med dränage i 8dgr och springa på vc mer än en månad efter förlossningen. Jag vill absolut inte snittas igen pga min erfarenhet men eftresom drygt 20% av alla förlossningar slutar med snitt blev jag rekomenderad att gå i den här gruppen för att förbereda mig mentalt inför det som kan komma. Eftersom jag hade havandeskapsförgiftning förra gången sålöper jag lite större risk än andra att drabbas av det igen och det ökar riskerna för komplikationer vid förlosnsingen så egentligen är väl oddset lite mer än 20% för snitt för min del om man ska väva in den ökade risken för havandeskapsförgiftning... Smärtan under mitt värkarbetet är en peace of cake jämfört med den smärta jag hade veckan efter snittet.
  • kozzan
    vitvåonågratill skrev 2009-11-11 19:47:08 följande:
    Bra förklaring! Jag skulle nog sagt "det får du veta när du går i skolan"
    haha, ja den förklaringen har många barn fått märker man i skolans värld. En 10årig flicka blev väldigt förvånad när hon fick klart för sig hur hon kommit till, hon hade ju kommit med en ängel från himlen...
  • kozzan
    mejola skrev 2009-11-11 19:45:01 följande:
    varför läser sådana här ja trådar när ja vet att ja bara blir arg
    nu har inte jag läst hela tråden utan bara ts. det e ju sanslöst att man låter en pojke med dessa svårigheter vara oövervakat på samma ställe där det finns barn från 1års ålder. det är inte omöjligt för en 4åring att ha ihjäl en 1-2åring. pojken borde sättas in i bup för en ev framida utredning. man kan påbörja en utredning på en 4åring för att se om det är nåt tillfälligt eller finns bakomliggande svårigheter som pojken kanke kan lära sig arbeta bort...
  • kozzan
    vitvåonågratill skrev 2009-11-11 20:11:34 följande:
    Aj fan (ursäkta språket) men då e jag med! Då hade jag oxå varit mer än orolig att få snitt igen...snitt är dock även JAG jätterädd att behöva råka ut för, vill föda vaginalt, men jag har ingen sån hemsk händelse i bagaget som påverkat mina tankar...hualigen!
    tyvärr så är det en risk man får ta men förhoppningsvis så slipper vi alla här inne det och får en superförlossning. jag försöker tänka att kroppen ska reagera bättre nu eftersom den vart med om det en gång tidigare men man vet aldrig...
  • kozzan
    vitvåonågratill skrev 2009-11-11 20:13:52 följande:
    Ja, storken kan jag oxå tänka mig att skylla på om mina barn undrar! Däremot så har nog sonen fått sin "utbildning" av ngn kompis i skolan, för han frågade sin pappa för runt ett år sen, vad knulla betydde. Pappans hade svarat svävande att han inte visste och fick då frågan: men, har inte du och mamma knullat! Så han vet nog allt hur man gör fast vi alltid skyllt på att han får veta när han blir äldre! Haha!
    ett tips är filmen kärlekens mirakel... min brors dotter, då 6 el7år, ringde (med hjälp av brorsan) och fråga hur bebisen kommit in i magen. broprsans tjej var gravid och brorsan kunde inte förklara för han tyckte det var lite pinsamt... jag har alltid vart öppen om allt med dottern, hon gick och sa på dagis att mamma gick till doktorn för hon hade ont i snippan och det kommer blod där så man har plåster i trosorna hon brukar oxå ha "plåster" i trosorna när hon leker att hon är mamma. hon tar mina trosskydd och sätter fast å ibland går hon med de till dagis... fröknarna bara skrattar som tur är...
  • kozzan
    Yossan skrev 2009-11-11 21:32:12 följande:
    Ett planerat snitt är ju klart "snällare" är ett akut. Behöver inte bli lika hemskt. Bara en tanke.
    den tanken har slagit mig med men jag kände mig så tjuvad förra gången. kanske kan verka löjligt menjag kände att jag inte var värd att ha barn eftersom jag inet klarade av att föda henne. jag tycker inte alls så om andra som gör snitt av en eller annan orsak men för mig var det en stor besvikelse att min kropp slogs ut. får jag havandeskapsförgiftning den här gången oxå så kommer jag säkert överväga planerat snitt men slipper jag den åkomman vill jag förskka på naturlig väg och leva på hoppet...
  • kozzan
    Yossan skrev 2009-11-12 09:50:03 följande:
    Jag förstår dig. Men jag tycker inte att du ska se det som ett misslyckande om det blir ett planerat snitt. Hellre det skulle jag vilja säga än att det går till ett akut igen. Skönare att kunna ställa in sig på det i förväg och kanske slippa känna sig snuvad på förlossningen!?Själv gick jag sönder mycket vid förra förlossningen (vaginal) och det pratas nu om att det nog är lämpligt med planerat snitt denna gång. Är inte alls glad åt det, vill föda vaginalt egentligen, är ju så mycket bättre på många sätt. Men försöker ställa in mig på att det kanske blir ett planerat snitt, försöker bli överens med det. Inte lätt.
    Jag har accepterat att det blev som det blev och att jag inte kunde påverka det. Jag ska se vad läkarna i samtalsgruppen s'äger och hur graviditeten utvecklas. de kommer hålla lite extra koll på proteinet så det ska upptäckas i tid. Då får man planera där och då... Är det så genmerellt att man spricker mkt andra gången om man sprack mkt första? Kan man inet smörja med nåt eller på annat sätt förebygga att det spricker så mk`?
  • kozzan

fascinerande att man redan kan urskilja att det är en månniska efter bara 8v...

• kozzan

jag har gått upp 6.5kg i bara vätska... ringen har åkt av och det är bara gympaskorna som går på

Svar på tråden BF Juni 2010!