• kozzan

BF Juni 2010!

lingontott skrev 2009-11-14 18:44:29 följande:
    Måste bara dela med mig av en lite pinsam sak som hände idag... Jag har mått lite illa till och från och kräkts ett par gånger, men detta har varit under kontrollerade former trots allt och alltid skett hemma. De senaste två veckorna har jag mått mycket bättre.Idag när jag på ett kafé i ett köpcentrum för att köpa lunch så kände jag plötsligt att jag blev illamående och mycket knäsvag. Blev jättevarm och kände att jag höll på att svimma. Jag skulle just beställa men kände då att benen inte alls höll så jag klev ur kön och hann ungefär 2 meter innan benen vek sig. Där satt/halvlåg jag på golvet och började kräkas rakt ut på golvet mitt bland allt folk!För mig så kändes detta fruktansvärt pinsamt och ohygieniskt i dessa influensatider. Men såhär i efterhand när jag tänker på det så blir jag lite irriterad, för det var INGEN, varken personal eller andra kunder, som hjälpte mig eller frågade hur jag mådde. Fattar ju att folk inte vill ha sjuka människor kräkandes på cafégolv hur som helst, men ändå lite konstigt tycker jag...Någon annan som yttryckt sitt illamående på liknande olämpliga sätt?
    vad hemskt. jag skulle skunkit genom golvet... jag kräktes på en perong min förra graviditet men din var värre...
  • kozzan

jag kommer bli matmissbrukare innan den här knodden är kläckt. tänderna går i ett. hinner knappt svälja issta tuggan innan jag är hungrig igen...

• kozzan
    vitvåonågratill skrev 2009-11-16 16:39:52 följande:
    Uäk...blir mätt bara av att höra om det!
    haha... för mig går det i perioder men hela helgen har gått åt till att äta. jag är sugen på allt hela tiden...
  • kozzan
    mjauen skrev 2009-11-16 16:40:02 följande:
    Samma här! Blir fort jättemätt, men sen efter en stund är jag vrålhungrig igen. Illamåendet börjar bli lite mildare nu o matlusten kommer tillbaka.Har dock inte ökat i vikt än, eller kanske 300g, så det känns skönt. Det hinner nog komma mer ännu!!
    jaghar gått upp 6.5kg men jag är nästan säker på att majoriteten är vätska för jag hade gått upp allt redan på inskrivningen och då levde jag på fil och sallad
  • kozzan
    Thesso skrev 2009-11-16 21:46:05 följande:
    Exakt samma här. skit jobbigt. sitter och äter knäckemackor med ost och tomat nu. Det var det nyttigaste jag kunde hitta som kändes gott samtidigt. men efter några få timmar efter att jag ätit middag så är jag vrålhungrig. När jag blir hungrig vid den här tiden så är det bara att äta nåt eller att lägga sig omgående så man hinner somna innan hungern slår till ännu mer för då får jag ont i magen.
    knäckemackor är betydligt bättre än mina hemmagjorda havrebollar. har nog fått i mig 4st idag
  • kozzan

ser att det skrivs flitigt om vaccin, medföljande på förlossningen osv. Vi har inte vaccinerat och ska inte göra pga skriverierna om ev biverkningar på foster å allt det där ni vet. Pappan ska med på förlossningen, vi vill att han ska ta emot barnet när det kommer, om det inte krävs massa hjälpmedel som måste hanteras på visst sätt.
    Jag tycker det är läskigt med dessa spökveckor, jag blir bara mer och mer uppsvälld av vätska och är trött men inga ömma bröst, växtvärk i magen eller illamåenda. Ibland vaknar jag på nattenm och kan inte somna om pga illamående men det är inget på dagen...

• kozzan
    majess skrev 2009-11-20 18:42:22 följande:
    det som är lite oroväckande är oxå att det ju faktiskt inte ens ger ett hundra procentigt skydd....40 procent,vad är det för skydd?? vet en lärare på min sons skola som ligger i svininfluensan trots att hon fått spruta..
    jo jag har hört massa olika siffror om skydd men jag har hört att dte är 75% efter första sprutan och 90%. Jag tror att risken är minimal att dö i svinis och och huvudsaken för mig är att jag överlever. jag tänker att det finns betydligt värre saker man kan drabbas av (cancer, ms mm). Kankse ärär lite långsökt att tänka så...
  • kozzan

Godmorgon allihopa... Jag ska nog promenera till sjön (5min så det är ingen längre sträcka) och mata änderna. Dottern tycker det är så kul... Nån som har nån aning om när julmarknaden i gamla stan börjar?

• kozzan
    annanazell skrev 2009-11-23 14:26:24 följande:
    hej tjejer... måste skriva av mig lite. Jag mår inte bra:( min sambo lämnade mig utan förvarning för ca 2,5 v sen:( Vi har varit tillsammans i 5 år och har en son på 3 år. Jag vet inte om jag ska behålla barnet eller inte. Vad tror ni att ni gjort? Jag såg ju fram emot detta barn. Vart hos barnmorskan, på VUL mm, skrivit här. Förberett mig liksom, ni fattar nog vad jag menar. Detta kom som en total chock för mig, fattar ingenting. Vi har ju till och med berättat för de närmaste att vi ska ha en till, åsså lämnar han mig. Det värsta är nog att han är så känslokall.. bara gråter...
    men usch... Jag vet faktiskt inte vad jag skulle gjort i din sits, men jag skulle nog överväga att ta bort barnet. Samtidigt så har du förberett dig på det hät. Du tror inte han är i nån svacka eller liknande och bara behöver tid för sig själv?
  • kozzan
    annanazell skrev 2009-11-23 15:45:04 följande:
    Jag har sagt att jag vill att vi ska ge det en chans och frågat honom om han inte kan ge det en chans för vår son skull. Men han svarar bara kyligt att han känner att det inte finns något annat alternativ just nu.. Helt sjuk, är som han blivit en annan person. Hur han kan efter en månad av mindre känslor bestämma sig för att det inte finns ett annat alternativ än att bete sig som en skit mot mig, förändra allas liv. Vår son kommer antagligen få gå på två olika dagis, eftersom han begär att få ha han varannan vecka och tänker inte bo i närheten. Usch det gör så jävla ont, så hemskt att se lill killen fråga efter vart pappa är och önska att han ska komma in genom dörren:( Han sviker på det värsta sättet. Man ger bara inte upp såhär lätt när man har ett liv tillsammans, barn och ett till på väg.
    Jag tycker du ska be om ett samtal med en kurator på mvc snarast för att få hjälp och stöd i det här... Kan vara skönt att prata med en utomstående face to face. Vad tycker pappan att du ska göra med barnet? Vill han att du behåller det? Tror du han ställer upp när det är fött?
  • kozzan

jag har fått 6emån mage, vad beror det på att magen är så stor i v 13, bebisen e ju fortfarande pluttiplutt?

• kozzan
    Thesso skrev 2009-11-26 07:24:31 följande:
    Är det första?Har så dålig koll på vilka som väntar första, andra osv..Har du ingen bild?
    nej det är andra. dottern är 3½år. jag har ingen bild tyvärr menjag tycker det ser ut som 5-6månaden...
  • kozzan
    Pepparkaksdeg skrev 2009-11-30 17:03:24 följande:
    Jag gjorde en riktig fräckis idag!Var sjukskriven hela förra veckan för att jag kände mig totalt utbränd. Samt illamående osv Framåt helgen kände jag mig dock mycket bättre efter att ha tagit det lugnt hela veckan.Men så hade jag en riktigt usel natt i natt. Låg och kallsvettades mådde illa och hade "restless legs". Fick inte sova något alls.Så när jag skulle iväg imorse så kände jag bara att Jag ORKAR INTE!!!Men nu är det så att jag har helt slut på mina sjukskrivningsdagar så stannar jag hemma mer än en vecka så får jag inget betalt (det spelar alltså ingen roll om jag så skulle bi påkörd av en bil och hamna på sjukhus,jag får fortfarande inga pengar)Så jag VABade helt fräckt idag. Lät båda de små vara hemma och påstod att vi hade magsjuka(så vi skulle slippa gå utanför dörren överhuvudtaget). Tänkte att om båda är hemma så leker de åtminstone med varandra och har inte så tråkigt.Ush,vilken hemsk människa jag är....Men jag har bara inte råd just nu så vet inte vad jag ska göra!Till min ursäkt kan jag tillägga att den här graviditeten inte var planerad helt enkelt utan kotten i magen är ett "spiralbarn".Annars kan man ju tajma det hela så pass att man iaf har möjlighet att vara sjuukskriven när graviditeten blir för jobbig.Shit,tänk om jag får foglossning eller något om nån månad! Jag kan ju inte isolera mig med ungarna hemma ! Det blir ju synd om dom.Jag har ett arbete där jag står hela tiden vid ett rullande band. Stannar jag bandet så måste sex andra vänta på mig. Så det funkar liksom inte at arbeta i sin egen takt ,gå på toa eller sätta sig ner. Sånt får vänta till 5min rasten varje timme.Det är sååå kul att spy i en påse inför publik...Speciellt när folk har noll förståelse för vad det innebär att vara gravid utan bara muttrarJust nu hatar jag det nya sjukförsäkringssystemet!
    får man inte va hemma hur mkt som helst med sjukintyg?
  • kozzan

Känner mig som en smygare i tråden... Är så orkeslös så jag orkar nästan aldrig skriva nåt... Såg att ni skrivit om järnvärden å så. Jag vet att man blir trött om man har lågt järnvärde men vad räknas som lågt? Jag hade på inskrivningen 122 å då tog jag finerex dagligen. Bm sa innan provet att jag inte ska ta järn så tidigt, jag var i v 9 på inskrivningen men undersköterskan som tog provet sa att manska ligga över 120 men samtidigt sa hon att jag skulle gå på vad bm sa. Jag tar nu tabletterna varannan till var tredje dag å är helt slut hela tiden... Hur mkt hjälper järntabletter som man inte tar varje dag?

• kozzan
    annanazell skrev 2009-12-06 18:07:22 följande:
    Hej tjejer!!! Tror jag bestämt mig nu för att behålla abrnet känner att jag inte kan genomgå en abort.. Han skulle ha kommit och hämtat sina saker idag, men han dök inte upp. Utan skyllde på att hans pappa hade släpvagnen kvar på jobbet. Men tycker det är konstigt eftersom om de visste att han skulle flytta så skulle väl han tagit hem den. Sen tror jag inte han har den där över huvudtaget. Men fattar inte varför han inte kommer och hämtar grejorna, eller skriver sig hos sina föräldrar, eller ändrar på facebook att han är singel. Fattar ingenting. Vad tror ni?
    vad skönt att du bestämt dig... Du kan kräva att han gör adressändring och se hur han reagerar, säg att du ska söka bostadsbidrag eller liknande. Har du ändrat på din facebook? Om inte så gör det för han kankse vaknar upp om du förösker gå vidare...
Svar på tråden BF Juni 2010!