• kozzan

BF Juni 2010!

tror ni det går in strålning på fostret om man har en laptop i knät???

• kozzan

kela81- men om man får strålning i huvet av mobilen, borde man inte få strålning i magen av laptopen då? nu hoppas jag oxå at det inte är så men jag blir fundersam..

• kozzan
    Yossan skrev 2009-11-03 17:31:04 följande:
    Någon mer än jag som sover dåligt? Sover liksom ytligare och har svårare att somna om när jag väl vaknat, t.ex. varit uppe och kissat (gärna gånger 2/natt *puh*) eller blivit väckt av sonen som drömmer mardrömmar. Kan ligga vaken i timmar! SÅ irriterande. Fler? Ska det vara så här redan... Hur blir det då senare?? Så här minns jag inte att det var med sonen...
    jag har precis så med.. . inatt låg jag och läste 1½timme för att fördriva tiden...
  • kozzan

hallå alla. är det bara jag som har influensanojan kvar?
    jag kan inte sluta läsa om influensan, känns som jag hittar nåt nytt varje dag och blir mer och mer förvirrad. hittade igår kväll en artikel där en professor som arbetar med kvicksilver bestämt hävdar att kvicksilvret i vaccinet kan ge hjärnskador hos foster och barnunder 10år, pga att hjärnan fortfarande utvecklas. han avrådde alla gravida och barn under 10år att ta vaccinet. på lång sikt kan vacicnet ge adhd opch autism hos foster och barn.

www.amalgamskadefonden.se/news.asp&ref=142

• kozzan

jag har försökt stapla upp för och nackdelar med vaccinet och det finns ju helt klart mycket att begrunda på båda sidor. risken att dö är 0,5% så sannolikheten att jag dör är minimal och huvudsaken är att jag inte dör känner jag. vill man vara säker på att inte bli sjuk så får man stänga in sig och beställa sina inköp via nätet, betala med kort och be att de levererar utanför dörren och sen låta varorna stå där i 8 timmar tills viruspartiklarna dött, undvika kontakt med alla. det finns ju en pytterisk att få viruset trots vaccination.
    skulle jag inte varit gravid så skulle jag nog ta det utan att blinka för att undvika att jag och dottern ligger sjuka samtidigt och jag inte är kapabel att ta hand om henne, min sambo är iafrika så jag är ensam med dottern just nu. jag bäva för att ligga i influensa samtidigt som dottern...

• kozzan
    MumTwins skrev 2009-11-06 15:33:05 följande:
    Tyvärr fick jag och sambon tråkiga besked imorse och kommer därför nu hoppa av denna tråd.Jag önskar er alla andra lycka till!!
    vad tråkigt. jag beklagar. hoppas ni plussar snart igen. du kan väl spara tråden iaf och kika in och berätta hur det går nån gång ibland?... kram
  • kozzan

Jag har inte gjort vul men funderar på att be om det på ons när jag ska till läkaren. Jag har väldig växtärk så jag tror inte nåt är fel men det skulle vara skönt att få det bekräftat... Vi har funderat på att göra 4D i v25+ och ta med dottern som är 3½år. Har ni andra tänkt nåt på 4D, nån med erfarenhet kanske?

• kozzan
    Thesso skrev 2009-11-10 13:44:11 följande:
    Okej, ännu en helt ot fråga.Vi ska på julbord med släkten vilket innefattar 22 personer. Det är en söndag kl 17 så det passar att vår som på 2 år följer med. MEN, man vet ju att man knappt kan sitta still och njuta av den dyra maten då.Är vi världens dåligaste föräldrar om vi skulle fixa barnvakt för att få äta i lugn och ro vid en sån tillställning? Känns lite dumt då det är släkten som ska med men ändå..
    jag tror sonen har roligare med en barnvakt än flera timmar på en tråkig (för honom)restaurang. Skaffa barnvakt om ni har möjlighet, nästa år blir betydligt svårare att få barnvakt när ni har en liten på 6mån drygt... Passa på tycker jag...
  • kozzan

Hallå alla. jag har vart hemma med en hostig tjej i två dagar och haft fl abstinens. Jag var hos läkaren idag för att få remiss till en grupp där man får ventilera tidigare skräckförlossningar och peppas inför den nya. Jag gjorde även ett vul och såg ett pickande hjärta. Läkaren sa att det säkerligen stämmer med tiden men hon gjorde ingen nogrannare kontroll av storleken, det vat lite svårt att se för jag var kissnödig sa hon och att det mest väsentliga var att hjärtat slog...

• kozzan
    mjauen skrev 2009-11-11 11:07:02 följande:
    Ni som har barn från tidigare, när har ni tänkt börja berätta för dem?Vi kommer nog att vänta tills jag varit på ul, för efter det tänkte vi börja sprida nyheten åt andra oxå.
    vi ska berätta antingen på julafton eller efter rul i januari. det beror på hur länge det går att döölja. hon har redan börjat fråga om jag har en bebis i magen menjag skyller på för mkt mat men det går ju inte hur länge som helst. igår kväll fråga hon hur bebisen kommer in i magen, jag svara att bebisen kommer från snoppen som lägger in den i snippan så den fastnar i ett ägg i magen och sen växer och blir stor... vad skulle ni svarat en 3½åring?
Svar på tråden BF Juni 2010!