• Xtra

BF Juni 2010!

Nu har jag också hittat hit! Tack för inbjudan Mejola!

• Xtra

Vad många symptom ni har! Själv känner jag knappt nånting just nu... men det som kommer och går är molvärk i magen, ömma bröst (de är konstant ömma men varierar i styrka) och en kvällströtthet som heter duga. Jag är också känsligare än vanligt men ingenting jag lägger märke till speciellt, mest när jag glor på TV - då gråter jag en skvätt, ofta.

Nästa onsdag är det dags för Freja-samtal (information om fosterdiagnostik) för våran del!

• Xtra

Vad många det verkar vara från Örebro-trakten här? Själv bor jag i Örebro . Det bara fortsätter att snöa här - marken är vit även om asfalten är bar. Önskar att snön kunde stanna, vill inte ha slask!

Jag går in i vecka 10 på lördag... längtar!

• Xtra
    Winterfresh skrev 2009-11-05 18:45:07 följande:
    Xtra: Här är en till örebroare, eller bor i Lillkyrka bort mot Arboga men tillhör USÖ :)
    Jisses amalia vad många vi var!

Ni som vill (gärna ALLA!), gör som bustrollen föreslog och skriv in i BF-listan vilken stad ni kommer från. Det blir lättare att se då... och man kanske minns lättare vilka som var från samma stad.

BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html
  • Xtra

Och jag har fortfarande typ inga symptom. Nu är det över en vecka sen jag kände molvärk i magen sist... gick in i vecka 10 igår. Är så rädd att det är ett MA...

Mina bröst ömmar bara pyttelite, och visserligen känner jag hur det liksom "stramar" i musklerna eller nåt i magen när jag sträcker på mig, speciellt när jag ligger på magen...

Men annars känner jag ingenting. Jag försöker vara positiv, på onsdag är det Freja-samtal (om fosterdiagnostik) och sedan hoppas jag att det blir KUB-test (UL-ljudet som jag längtar till) snart...

Någon mer som har hemskt synliga blodådror? Mina ben ser hemska ut tycker jag... och häromdagen tyckte jag mig se blodådror på magen med! Haha. Brösten och bröstkorgen och ju blåstreckrandiga sen länge... men nu har det alltså spridit sig även till benen. Ganska komiskt.

• Xtra
    mejola skrev 2009-11-08 11:38:18 följande:
    de finns ju nått som kallas "spökveckorna" då alla symptom försvinner och man känner sig helt tom. Inget att oroa sig för, de är bara kroppen som vant sig och kommit in i "rutinerna"Snart har du nog med ont och klumpig som en flodhäst så passa på att njut
    Tack för ditt svar. Nu när du säger det så kommer jag ihåg att jag ju själv lugnade en annan för några veckor sen som var orolig för att alla hennes symptom försvunnit... jag sa ju själv till henne att hon säkert var inne i de sk spökveckorna. Varför är man inte lika duktig på att lugna sig själv för?
  • Xtra

Och jag i min tur tar en tablett ACO Kvinna om dagen. Eller, försöker komma ihåg. Det svåra för mig är att komma ihåg att ta tabletten i samband med måltid, för första tabletten jag tog innan jag blev gravid tog jag på tom mage och jäklar, vad jag höll på att spy! Så det gör jag aldrig om. Därför blir det lite svårt för mig att komma ihåg det varje dag... men jag brukar fixa det ganska bra ändå.

• Xtra
    mejola skrev 2009-11-10 11:01:42 följande:
    jag har ju ätit medicin halva mitt liv så att komma ihåg tabletter har nog aldrig vart något problem.men ni som har de så finns de att få på apoteket en liten plastmanik som piper samma tid varje dag, fast då gäller de ju att man äter ungefär samma tid varje dag också haha, men vid frukost är ju perfekt de äter man ju ungefär samma tid jämt
    Jag har med ätit medicin, HELA mitt liv, då jag fick reumatism när jag var 2 år gammal. Så morgon och kväll har jag inga problem med att komma ihåg medicinen... men jag kan inte ta vitamin-tabletten på morgonen för då är magen tom, och på kvällen vågar jagi nte för då är det ett tag sen jag åt sist. Så jag måste försöka komma ihåg vitaminen vid en måltid... blir oftast vid middagen jag kommer ihåg den. Puh!
  • Xtra
    Yossan: Jag använder också mina vanliga byxor, men funkar bara med jeansen med låg midja. De med normalhög midja funkar inte alls, där kan jag inte ens knäppa knappen. Puh. Fast i helgen gick jag i mysbyxor, gud så skönt det var!

Stina84: Jag behöver inte heller gå upp på natten för att kissa, OM jag sover gott och inte vaknar en enda gång. Dock brukar jag sova lite halvoroligt och vaknar en gång varje natt, oftast runt 03-tiden, då går jag upp och kissar. Men sover jag har jag inga problem med att hålla mig itll morgonen! Samma sak på dagtid, jag behöver inte springa på toa varje timme som min gravida syster tex, oerhört skönt måste jag säga!
  • Xtra
    Fargoli skrev 2009-11-16 13:36:11 följande:
    Tjejer, jjag måste få fråga er om en sak? Är det nån mer som har katt? Jag och min sambo har En innekatt. Han går på låda och sambon byter den, men tvärr inte så ofta, så det är alltid massa skit i den, sen sover katten på kudden bredvid mig, är det farligt? Vet ju att man inte ska göra rent kattlådan som gravid, men är det farligt om katten just varit dit och sen lägger sig med mig? :-sJag vågar knappt vara nära min älskade lilla katt.
    Jag har tre egna katter + några jourhemskatter och jag rensar lådorna själv (blivande fadern och jag bor inte ihop). Jag har läst på så mycket att jag inte är orolig alls för toxolasmos... det är betydligt större risk att man blir smittad av toxoplasmos genom ej genomstekt kött eller genom att jobba med plantering/jord osv.

Det jag har lärt mig är att kattbajs inte blir en smittohärd förrän det legat i minst 1 dygn, och jag rensar lådorna två ggr varje dag + att jag tvättar händerna efteråt. Risken är då obefintlig att jag får toxoplasmos...
Svar på tråden BF Juni 2010!