• Xtra

BF Juni 2010!

Åh... nu är det min tur att vara lycklig!

Var på KUB-ultraljudet idag och herreminskapare vilken lycka att få se bebis! Två bilder finns i mitt galleri under "Graviditeten". Kika om ni vill!

Hon som utförde ultraljudet var dock av det otrevligaste laget... jag fick inte (hann inte!) skriva upp några siffror (hon sa att det behöver jag inte ha, räcker med att jag vet att det var låg risk!), fick inte veta längden på bebis (hon sa att bebisar i den här veckan är si och så långa!) o jag kände mig bara till besvär så jag frågade inte mer.

Men jag bestämde mig för att inte hänga läpp för det... hon skulle inte få förstöra min lycka!

Men nu kan jag iaf slappna av och from nu är nyheten officiell hos oss. Hurra!

• Xtra
    Pepparkaksdeg skrev 2009-12-04 15:38:23 följande:
    Vilka fina bilder du har på bebben! Jättemysigt! jag längtar till mitt UL på måndag
    Tack!

Och jag lovar, det är så UNDERBART att få se bebisen där på skärmen!
  • Xtra

Tack till alla söta som grattat till ett lyckat KUB! Jag är fortfarande sådär löjligt lycklig... hihi!

• Xtra
    mejola skrev 2009-12-06 20:58:08 följande:
    Jag hoppar tyvärr ur här nu, ingen bebis.Lycka till allihopa!
    Jag beklagar också! Kram till dig!
  • Xtra
    Milliemolly skrev 2009-12-13 20:57:24 följande:
    Jag fick RUL den 12 januari, enligt kub+ vul är jag då i 19+2 men enligt sista mens som BM går efter (trots att de andra 2 sagt samma) 18+2Sent tycker jag! Förra grav. gjordes det i vecka 17+.........men de verkar skjuta pa allt och dra in på BM-besök
    Jag har också RUL 12 januari, och då är jag enligt mina egna beräkningar 18+3, enligt BM 18+1. Klart hade jag gärna gjort UL veckan innan, för att det är kortare dit, men samtidigt så tänker jag såhär att ju senare man gör det, desto större chans är det att vi får veta könet (syns tydligare) - så jag är nöjd med datumet i alla fall!

Vi vill ju veta könet, eller jag vill, mannen tvekade först men eftersom jag har en sån stark känsla av att det är en pojke i min mage så tycker han att det är ok att vi tar reda på könet. Hoppas bebis bara vill samarbeta och inte gömma de nedre regionerna!
  • Xtra

Här i Örebro har vi ca -6 grader men det blåser svinkallt. Känns som riktig polarvind... men eftersom jag ÄLSKAR snön så tänker jag inte klaga haha... det finns inget bättre än en ren hund efter en promenad! Så snön får gärna för mig stanna kvar LÄNGE! :-P

• Xtra
    stina84 skrev 2009-12-17 19:19:20 följande:
    haha ja, så mycket påls som din vovve har så fastnar det nog en hel del kan jag tänka mig. Min vovve har jätte kort päls och får ha täcke på vintern annars fryser han
    Ja fyyy... när det har regnat o vi har varit på promenad så ser han snarare bajsbrun ut än vit... :-P haha. Det är ett jäkla jobb att få honom ren... och sedan torr också! Så jag ÄLSKAR de torra perioderna + snön... vilken befrielse att slippa duscha skitig hund flera ggr om dagen liksom!

Men den långa pälsen ställer till problem även på vintern... när det är sån där klumpsnö så fastnar snön i stora klumpar i tassarna på honom... även UNDER tassarna... så han har stora problem stundtals att gå stackarn och jag får stanna och få bort snöklumpar titt som tätt... :-P
  • Xtra

Ni som känt fosterrörelser eller sprattel eller vad ni nu känt i magen hittills...

Kan det kännas som om det kittlas? Idag vid något tillfälle när jag satt vid datorn så kände jag inget sprattel eller så, men kändes mysko på nåt sätt, som om det kittlade innanför magen. Långt ner vad det också i magen... säkert precis ovanför blygdbenet eller nåt.

Jag tänkte på fostret direkt MEN så höll det på en stund... 1-2 minuter eller något... så jag tänkte att nää, det är nog annat.

Vad tror ni? Jag har aldrig varit gravid så jag vet inte alls hur det "ska" kännas, o jag väntar mig inte attk änna något än... är i v.15+3 idag och det känns aningen för tidigt för en förstföderska på nåt sätt...?

• Xtra

Men vad irriterande att jag inte vet vad det är jag känner i magen. Har kommit lite då och då under dagen, och alltid när jag sitter lite framåtlutad... sprattel är det i alla fall inte, och bubblor skulle jag inte beskriva det som... nåja, jag får väl vänta och se. Tids nog fattar även jag

Martinis84 skrev 2009-12-22 19:52:36 följande:
    Är i vecka 17 och jag har flera gånger tänkt att det varit bebben, men sedan nä..Men i går kväll kände jag något som nästan var som hjärtklappning fast i magen. Kan inte beskriva, men var nästan lite obehagligt. Men får nog snällt invänta dom riktiga sparkarna för att jag ska veta vad det är känns det som. Någon mer som kan känna som värk när man sträcker på sig eller i bland nyser? Jag kan känna att det är som något hugger tag i magen.
    Här gör det också ont när jag sträcker på mig eller nyser i vissa ställningar. AJ! liksom... men det är helt normalt har jag förstått
Svar på tråden BF Juni 2010!