• Xtra

BF Juni 2010!

Thesso skrev 2009-12-29 16:19:54 följande:
    Var hos bm går och lyssnade lite till på hjärtat. Har ju varit lite orolig nu så här innan jag känner nåt i magen men det har verkligen stillats så det är skönt. DÄREMOT hade jag gått upp 7 kilo. Inte så kul!!! Känner att det är lite mer vätska i kroppen än vanligt så det är ju alltid nåt att skylla lite vikt på =)Har även fått tid för RUL nu, blir den 7 januari. Längtar så otroligt mycket!
    Och jag har gått upp 6kg hittills... bläää. Men så har jag ätit en del gott, som tårtor, bakelser, smulpajer, chokladbollar etc... hehe. Så jag ska FÖRSÖKA skära ner på sånt.

Jag fick hem en kallelse idag... ska på RIKTAT ultraljud den 20 januari (RUL har jag den 12 januari). Om jag fattat rätt så får vi riktat ultraljud för att jag är reumatiker och har högt blodtryck och nån utav mina mediciner (jag kommer aldrig ihåg vilket!) kan hämma tillväxten på bebis en aning... så de ska kolla upp det lite extra. Men var jag än söker info om riktat UL så hittar jag bara om dem som ska kolla extra på hjärtat osv...

Någon som kan detta med riktat ultraljud och kan berätta lite?
  • Xtra
    stina84 skrev 2010-01-04 16:56:08 följande:
    Någon som har något bra förslag på ett syskonnamn till våran Salome?
    Hehe... jag är aktiv inom Örebro Katthem och 2008 hade vi ett syskonpar (katter alltså) som hette Silja och Salome...

...så jag tänkte bara vara lite fräck och föreslå namnet Silja till din Salomes lillasyster... om det blir en bror vet jag inte vad jag ska föreslå
  • Xtra
    stina84 skrev 2010-01-04 17:25:58 följande:
    haha vilka söta kissar Namnet är ju ovanligt och det är ju et krav från oss Däremot så är det för likt ett annat namn som inte klingar bra i varken min mans eller mina öron... Men det är skitsvårt med namn alltså... Fler förslag mottages gärna
    Kolla in den här namn-sidan som jag ofta använt mig utav när jag behövt hitta på namn till olika katter. Det är ju människo-namn från världens alla hörn... ni kanske hittar nåt där!

http://www.behindthename.com/
  • Xtra

Gud så härligt det är att vi alla börjar slinka iväg på RUL nu! Jag har mitt RUL på tisdag, så det är snart det med... jag började nedräkningen för 4 veckor sen haha, och nu är det BARA 6 dagar kvar!

• Xtra
    Sweetangel85 skrev 2010-01-06 12:31:42 följande:
    Det e en likadan vagn som vi har till sonen, o vi har varit supernöjda med den o den har varit toppen jaa, e när man köper en beg. så tycker jag att om han hittar ett kap så varör inte lixom? Känns lit annorlunda när de e en sprillans ny tidigt, tycker ja
    Vi har redan köpt en sprillans ny vagn... men det är en 2009 års modell och fanns bara några kvar, så vi slog till eftersom vi fick den till jättebra pris. Jag tycker iaf att det var jättebra att vi slog till även om det känns väldigt tidigt fortfarande
  • Xtra
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-06 12:55:01 följande:
    Vad blev det för någon? Nyfiken....
    Det blev en brun Brio kombi med hårdlift. Var egentligen inne på en duo från början men kände att kombin inte blev mkt tyngre, plus att det blir smidigt att kunna lyfta ut bebis med liften om man vill.

Tänkte klistra in bild men funkar tydligen inte... ggrrr!
  • Xtra

Här är bild på våran Brio kombi... (var tvungen att lägga in bilden i galleriet först, ggrr) Jag älskar redan den här vagnen!

• Xtra
    krissa skrev 2010-01-06 14:13:17 följande:
    Hur fick du in bilden så där????
    Jag öppnade bilden i mitt galleri, högerklickade på den, valde "kopiera" och sedan kom jag hit och klistrade in bilden i ett inlägg (högerklicka i inlägget och välj klistra in).

Lätt som en plätt!
  • Xtra
    kronanskvinna skrev 2010-01-09 21:48:26 följande:
    Måste få fråga när ni kände bebis första gången? jag gick in i v18 idag o har inte kännt nånting.. vet inte om jag ska vara orolig eller om det är naturligt.. Med sonen kände jag tidigare & då hade jag moderkakan i framvägg, kan ju hända jag har det med denna oxå men bör man inte känna nått i denna vecka?
    Jag gick in i vecka 19 idag och jag har inte känt nånting... jag trodde jag kände nåt för ett par veckor sen men efterosm jag inte känt nåt mer sen dess så var det nog inte bebis iaf. Så du är inte ensam!
  • Xtra

Imorgon kl 15 är det dags för mig att gå på UL! Äntligen! Kommer nog inte kunna sova inatt haha, så mycket längtar jag trots att jag såg bebis på KUB-ul den 4 dec...

Stina84 - jag tycker också att Naomi är fint!

• Xtra

Idag är det min tur att gå på RUL!

Inbillar jag mig eller är det många som har en pojke i magen? Vore kul att se hur många det är... och hur många som väntar en flicka. Själv har jag känt starkt sedan början att jag har en pojke i magen, har även drömt massa gånger (senast inatt!) att jag väntar en pojke. Så det blir kul att se idag på UL om det stämmer! Hoppas verkligen att bebis vill visa upp sig!

• Xtra

Och jag har också varit på RUL nu och jag ska få en POJKE, preciis som jag känt på mig! Haha det här är så himla KUL alltså! Våran bebis var sjövild idag, låg inte stilla för fem öre... gjorde kullerbyttor och försökte verkligen göra allt så att barnmorskan inte kunna kolla ordentligt och mäta... det blev inte så bra bilder heller, säkert för att busen därinne inte ville vara still!

Men ja, många pojkar som sagt! Kan inte vi göra en sammanställning o se hur många som väntar pojke resp. flicka?!

Svar på tråden BF Juni 2010!