-
Haha, vi vet inte hur det blir. Vi bor väldigt nära varann ändå så just nu tänker vi fortsätta som särbo, sedan tar vi det lite som det kommer. Till saken hör att han har 3 egna katter själv (precis som jag) och tillsammans blir det 6 och det klarar han inte riktigt av, han är lite överkänslig mot katter. Så om vi flyttar ihop får det bli nånstans där katterna kan gå in och ut för ingen av oss tänker göra sig av med någon katt - aldrig i livet!vitvåonågratill skrev 2009-11-16 15:40:09 följande:Ser att du inte heller bor med den blivande fadern...samma här, vi hann inte flytta ihop helt enkelt! Bara varit ihop sen i början av maj i år! Men nu är det klart med lght så i maj flyttar vi ihop, när mitt jobb är avslutat här där jag bor nu! Ska ni flytta ihop senare med eller förbli särbo (e ju många som har det så nu för tiden med)?
-
Här finns mer att läsa om toxoplasmos - på den här länken står det där om att avföringen inte blir en smittohärd förrän efter minst 1 dygn:
http://www.familjeliv.se/Vantar_barn/Wiki/a97.html
En till länk:
http://www.medscinet.se/infpreg/allinfo/main.asp?topic=21
Där kan man läsa bland annat att för att smittas genom kattbajset så krävs det att man får kattbajs på händerna och att man sedan för händerna till munnen - alltså, om man ska vara extra varsam så kan man använda handskar när man rensar lådor eller så tvättar man helt enkelt händerna efteråt.
Dessutom, om katten ska vara bärare av toxoplasma så ska den vara utekatt. Innekatter blir inte smittade av parasiten (om de inte äter rått kött).
På den här sidan kan man också läsa om andra sätt man kan bli smittad på
-
Ja, sen är vi ju inte ett par heller för den delen enligt honom men jag känner honom och jag vet att han inte kommer kunna vara utan vare sig mig eller bebis... så jag TROR att vi någon gång i framtiden kommer att flytta ihop. NÄR det blir vet jag dock inte...vitvåonågratill skrev 2009-11-16 15:41:27 följande:Läste på din sida nu och fick nog svar tror jag!
-
Haha, jag tänkte faktiskt imorse att jag skulle ta kort på min mage om den var sné... men det var den inte! Så det blev inget kort.stina84 skrev 2009-11-19 10:23:41 följande:Var bara tvungen att lägga upp en bild på min snea morgonmage. Visst syns det!?
Men ja, det syns verkligen att din mage är sned! Mysigt!
-
Har du inte vanliga fyran? Förlossningskliniken går varje vardag på TV4 kl 13.25-14.25 eller nåt sånt. Vet att den även går på TV4 fakta men den kanalen har inte jag heller, så jag är glad över att "vanliga" fyran visar programmet med.0810 skrev 2009-11-19 12:14:05 följande:Har inte kanalen som förlossningskliniken går på, däremot satt jag jämt och tittade på Barnmorskorna när jag väntade dottern, det var så mysigt! Tyckte verkligen att de lyckades fånga stämningen som det var inne på förlossningen, lugnt och skönt och inte alls stressigt. Hoppades på en ny säsong av Barnmorskorna, men det verkar det ju inte bli...
-
Jag tänker vara mer öppen efter kub-UL den 4 dec har jag tänkt. Då sätter jag tillbaka bilden på mig och vovve och skriver nog även lite mer i min presentation. Det jobbigaste har varit att jag varit med här sen 2003 och har släktingar härinne som vet vad jag har för nick osv... jag har varit lite ängslig att de varit in på min sida och snokat men turligt nog har jag inte sett en enda kika in på min sida sen jag fick veta att jag var gravid!stina84 skrev 2009-11-20 13:04:29 följande:Å vad jag längtar tills alla slutar vara så anonyma här inne Vill se lite bilder på er när ni skriver, kunna gå in på eran presentation och läsa om er, se bilder på era familjer....För ni kommer väl sluta vara så anonyma när ni paserat den mest kritiska tiden? *hoppas hoppas*
Skulle det hända nu så skulle det inte vara hela världen... men jag vill ändå avvakta tills jag sett på UL att allt ser bra ut innan jag går ut med nyheten. Då kommer jag vara i vecka 13, alltså 12+6. Exakt två veckor kvar idag! -
Fast bilden jag har som presentationsbild nu tycker jag väldigt mycket om ändå, så kanske jag behåller den. Min mamma dog sommaren 2008 och till hennes dödsannons gjorde jag en ritning av trollet på min bild. Mamma älskade nämligen troll och samlade på dem... så bilden har ett stort värde för mig. Det föreställer ett av mammas troll jag fotograferat.
-
God solig lördagmorgon!
Jag ska ta mig ner på stan om en stund, ska gå omkring där med min gravida syster (som ska föda i januari) och ev. handla lite om jag hittar nåt. Ska bli mysigt - och speciellt idag då solen passar på och skiner!
-
Hello tjejer!
Idag är jag glad! Vet inte varför för det är inget speciellt som hänt eller händer... förutom att jag imorgon gått 12 fulla veckor och går alltså in i vecka 13. HURRA!
För er som är intresserade finns det magbilder på mig i mitt galleri - tog bilderna på kvällen i förrgår (v 11+4) och blev själv chockad över hur min mage växt. Jag har en "före-bild" också från vecka 5 eller 6 men iddes inte lägga upp den haha.. kändes inte så seriöst. Men jämför man den bilden och denna senaste bild så märker man att magen växt. Dock är det nog fortfarande mest svullet osv... men ändå. Min syster kommenterade i förra veckan att min mage HAR blivit större, så nånting har ju hänt.
-
TACK!stina84 skrev 2009-11-27 11:29:35 följande:Vilken söt liten bebis mage Visst syns det
Jag kände mig bara tjock till för ett tag sen, men efter de där bilderna känns det mer som nåt annat... en bebis! Men det är ju mitt första barn, så jag känner mig skeptisk till att det verkligen är bebismage o inte svullna grejer... ehm.