Inlägg från: smoolan |Visa alla inlägg
  • smoolan

BF Juni 2010!

Oj vad det skrivs! Tack för inbjudan!
    Jag är 8+3 idag och illamåendet kommer och går. Måste tugga på något hela tiden. Har extremt mycket växtvärk och superont i brösten. Magen svullnar på em. Annars mår jag bra

• smoolan
    lizzzen skrev 2009-10-26 13:59:33 följande:
    hoppar också in här är i v 7 (6+0) fasikens vad tiden går sakta. har bf 19 juniJag har klagat på att mina bröst inte gjorde ont, men det kom som ett brev på posten i fredags, så nu tar jag tillbaka det. jag vill inte ha ömma bröst kan ju inte ligga som man vill.känner min svullen och bara allmän trött och så e jag hungring och mår illa på samma gång. det e en skum kombination.men annars..så mår jag bara bra.. hehe;)avudas min lillasyrra som går in i v. 12 på onsdag....vill med dit..nu tack.
    Vad kul med din syster! Jag har också en syster som är ca 8v före mig i sin grav. Känns jättekul att få uppleva det tillsammans på nåt sätt. Vi bor i olika städer, men jag ser fram emot att kunna spendera lite mammaledighet tillsammans när man kan resa utan att behöva tänka på att ta ledigt. Jag är 8+3 idag och tycker också att tiden går rätt långsamt. Hälsosamtal på måndag och inskrivning först i v.13. Lite sent va?
  • smoolan

Sussilago - När jag fick mf så blödde jag i flera dagar, och hade dessutom jättejätteont med kramper. Hoppas att det bådar gott för dig att blödningen redan är över. Hur långt är du gången? Har du talat med gyn?

Jag går in i v.10 på fredag men kan inte släppa tankarna på MA. Det skulle vara en mardröm! Gjorde VUL i 6+0 och allt så bra ut, men det är ju ett tag sen nu. Mycket kan ha hänt. Hur 17 bär man sig åt för att få ytterligare UL? Trodde dessutom att KUB-testet var gratis... Sån är man kanske som bortskämd svenk där man får så mycket genom skatten...

• smoolan

Frusna Flickan - Så otroligt tråkigt att höra!! Men skönt att du verkar ta det bra. Min största mardröm är att få ma. Att gå omkring och tro att allt är bra, och så är det inte det. Fruktansvärt!

• smoolan
    Martinis84 skrev 2009-10-28 11:15:36 följande:
    Usch jag börjar bli lite orolig då jag de senaste dagarna inte känt någonting knappt. Visserligen är det ju skönt, men samtidigt lite oroande. Jag vet att man kan ha såna dagar då man inte känner nått, men nu har det gått flera dagar. Visst fortfarande trött, men inte s mkt längre och mår inte lika mkt illa, det bara kommer och går lite då och då...Tycker att det känns som en evighet till v.18 till ultraljudet. Ska visserligen göra KUB, men ändå. Är bara i vecka 9 (8+3)... Någon mer som känt så att symptomen kan försvinna lite då och då?
    Jag mår inte lika illa längre, och är bara 8+5. Jag mår illa, men är inte lika spyfärdig som i v7. Det är ju skönt men samtidigt lite oroväckande. Ska det försvinna så fort? Inte heller lika trött som innan. Brösten gör däremot fortfarande svinont.
  • smoolan
    Ellie84 skrev 2009-10-28 12:00:46 följande:
    Ja inget smakar som det brukar..Kan fortfarande äta och inte tycka att det smakar illa men just nånting som smaka riktigt gott var det länge sen man åt..Gått 8+4..Känns som de är länge kvar tills man blir människa igen
    Jag är 8+5 och äter och mår illa om vart annat Men jag kan fortfarande tycka vissa saker är goda och bli sugen
  • smoolan
    vitvåonågratill skrev 2009-10-28 21:27:22 följande:
    Snacka om hormonsvall när man bölar till Arga Snickaren!
    Ha ha! Det gjode jag med! Och ännu pinsammare - till Postkodmiljonären när folk får sina checkar och blir så glada. Herregud alltså.
  • smoolan
    hepalima skrev 2009-10-28 22:40:30 följande:
    Men byt bm, alla går inte ihop å så är det bara!! På tal om mormor så måste jag berätta att min gamlemormor lever så vi blir 5 generationer om bebisen kommer innan hon dör. Gamlemormor 92, mormor 68, mamma 48 å jag 25. Är det någon mer som har 5 generationer?
    Vad häftigt! Tyvärr så har alla på min sida fått barn ganska sent i livet (och jag följer den traditionen med att vara 32 när bebisen föds) så då blir det ju inte så många generationer. Men vi är en stor familj ändå med många syskon och ungar så vi kompenserar upp det
  • smoolan
    Bjornis skrev 2009-10-29 10:27:04 följande:
    Jahapp. Fått se ett litet pickande hjärta nu på morgonen. Gyn sa 6+5 (men att det kan slå fel på iaf 5 dagar). Jag tror på 7+3 eller 7+4 för jag VET exakt när jag blev befruktad så klart jag blev lite orolig men nu har jag googlat och sett flera som fått "fel" datering på vul:et. Och att fostret växer i etapper. Men 6+5 plus 5 dar stämmer ju rätt OK iofs så jag ska slappna av lite nu. Maken blev så lycklig och sa stolt "att jag verkade se hjärtat för honom (gyn)". haha. Jag tycker inte jag såg nåt (kände mig som Rachel i Vänner - "I don't see it") men tillslut såg jag det fladdra till! Skönt. Ett hinder avklarat. Bokat in ett vul till (passar på när jag har frikort) i v 10, de 18 november. Då kan man se armar och ben sa han. HOPPAS lill*n vill hålla ut nu!
    Åh vad mysigt!! Kunde du alltså boka in ett nytt VUL på sjukhuset? Jag har också frikort efter mina besök i samband med min op i våras, men visste inte att man kunde boka in bara för att man vill. Vilket landsting tillhör du?
  • smoolan
    Bjornis skrev 2009-10-29 10:50:31 följande:
    [citat]
    Nä, jag går ju privat nu. Men de tar frikort på mitt gyn. Skönt. Har inte ens kollat med landstinget än, men ska på hälsosamtalet och träffa vår bm idag. Hoppas hon är bra!! Bor i Gbg.

Vad kul! Jag har hälsosamtal på måndag, inskrivning den 19/11. Antar att de sena datumen beror på platsbrist, för jag kommer vara i v.13 vid inskrivningen.
Svar på tråden BF Juni 2010!