Inlägg från: smoolan |Visa alla inlägg
  • smoolan

BF Juni 2010!

Joggi skrev 2009-10-29 11:15:36 följande:
    Åh va trött jag blir..Ringde BM nu för att få läkartid, då visar det sig att det inte finns några läkartider kvar så jag va tvungen att ringa till hälsocentralen..Allt blev så mkt krångligare och kostar pengar istället för att vara gratis=(Väntar på att hc ska ringa upp mig nu.. Dom skulle ringa 20 över..Är det nån här som vet om man kan få ett sjukintyg skickat till en? Jag träffade läkaren för 2 veckor sen...
    Kan väl vara värt att kolla. Ingen erfarenhet tyvärr. Men är de inte ganska hårda med att de vill träffa en för att göra en bedömning?
  • smoolan
    Joggi skrev 2009-10-29 11:18:36 följande:
    Ja det är möjligt.. Trist för man åker bara in för att få ett papper och det är ett helt projekt att ta sig dit=( (Pga illamåendet då)
    Ja, men det kanske är en förmildrande omständighet så att du slipper komma in. Hur ska du kunna bevisa det bara för att du kommer in liksom. Det är ju inte som att visa upp en bruten fot direkt. Ska du spy för gubben så han ser hur kasst du mår, haha.
  • smoolan
    Fargoli skrev 2009-10-30 09:51:28 följande:
    Är det någon som berättat för nån anhörig än? Eller när tänker ni göra det annars?
    Båda våra respektive familjer vet, och även våra närmsta kompisar. Det var viktigt för oss att berätta eftersom vi tidigare fått mf. Och även om man väntar till v.12 kan ju saker tyvärr gå fel efter det. För mig var det också viktigt att kunna bolla frågor och annat med mina systrar och kompisar som själva har barn/är gravida.
  • smoolan
    hepalima skrev 2009-10-30 10:05:06 följande:
    Jag har berättat, eftersom jag legat hemma med mitt illamående i över 2 veckor är det lite svårt att undvika. Sen skulle jag nog behöva mina vänner och familjens stöd om något skulle gå fel.. Alla är jätte glada, särskilt min mamma =)Hur har ni det på sex fronten? Själv va det länge sedan jag hade det riktigt myssigt, å det konstiga är att jag inte alls har någon lust. (vilket jag brukar) kanske är för att jag mår illa... å ni?
    Har inte heller nån lust... Till min sambos stora sorg. Just nu kretsar allt kring illamående och trötthet tyvärr. Sen känner jag mig inte så himla fräsch. Tycker att håret blir fett direkt och är uppsvullen.
  • smoolan
    Summer skrev 2009-11-02 10:59:46 följande:
    Jag har köpt 2 par svarta leggings på Gina för 99kr/stJag köpte även en lång tunn t-shirt med lång ärm (randig) för 149 kr, finns fler färger :)
    Snyggt med randig t-shirt! Måste jag kolla in. Är helt såld på randigt nu. På JC (av alla ställen) finns det en jättefin lite längre randig topp i hyfsat tjock kvalité med 3-kvartsärm och båtringning. Perfekt för en växande mage.
  • smoolan

Är också i v.10 och tycker att det syns rätt väl... Hoppas att alla bara tror att jag är tjock

• smoolan

Majess - Jag har jättemycket växtvärk, både i magen och ryggen. Känns som mensvärk ungefär fast mer ihållande då.

Jag har också ont i huvudet ofta. Tar Alvedon mot det. Hur gör ni andra?

Åh så gott det lät med köttbullar och mos!!!

• smoolan
    Joggi skrev 2009-11-03 15:32:58 följande:
    Ja det lät gott med köttbullar och mos.. Och pannkakor oxå=)Synd att inget smakar bra.. Den här veckan jobbar sambon hela dagarna så jag har sagt att han inte ska behöva göra mat.. Så den här veckan lever jag på kräm och mjölk, risgynsgröt och youghurt..Mår så illa så det är enklast att äta sån där lättsmält mat.. Nu ska jag gå och värma gröt=)
    Nyponsoppa med glass och kardemummaskorpor är bra och lättsmält mat tycker jag Kräm var längesen! Nu blev jag inspirerad.
Svar på tråden BF Juni 2010!