Inlägg från: smoolan |Visa alla inlägg
  • smoolan

BF Juni 2010!

Kamikazee skrev 2009-11-05 16:51:24 följande:
    Jo, hon är toppen Jag tänkte gå ned i arbetstid, men ska kolla upp på försäkringskassan vad det är som gäller när det kommer till SGI:n. Det står att man får behålla sin SGI om man går ned i arbetstid i senare delen av graviditeten. Jag vet inte om de med "den senare delen" menar från och med v 21 eller om de menar ännu senare. Det blir lite jobbigt att leva på 80% av 80% och om de räknar med att man får behålla SGI:n fr om v 21 så kan jag bita ihop. Är det så att de menar ännu senare får jag fundera ut en annan lösning.
    Alltså jag kommer bli galen av att rapportera och hålla på att räkna ut. Tycker det verkar jättekrångligt!

Vad jobbar du med? Jag har inget tungt jobb, sitter på kontor, men jag märker att jag får himla ont i ryggen redan. Kanske mer beror på dålig hållning iofs
  • smoolan
    MumTwins skrev 2009-11-06 09:12:41 följande:
    Tack alla för erat stöd. Har fått en tid på gynakuten nu klockan 10 och självklart så följer sambon med. Hoppas verkligen att allt är bra där inne.Hör av mig om hur det gått sen.
    Håller tummar och tår! Lycka till!
  • smoolan
    Bustrollen skrev 2009-11-06 10:56:16 följande:
    Jag är 22. Det hon tycker är det största problemet är det att jag läser på universitetet nu...hon tycker att jag ska läsa klart, jobba ngr år osv...Saker går inte alltid att styra...klart det hade varit smidigare senare men det blev nu...då löser vi det nu.
    Alltså, så tänkte jag också. Min sambo har velat ha barn i flera år, men jag ville först ha ett bra jobb som motsvarade alla år jag pluggat, en schysst lägenhet, ordning på ekonomin etc. Men grejen är den att det finns aldrig någon "rätt" tidpunkt. Tänk om man gör alla saker i den ordning man ska, och sen visar det sig att man inte ens kan få barn! Så gjorde vi, och vi fick kämpa ett tag och dessutom gå igenom ett missfall innan det tog sig den här gången. Och nu har jag lite panik för att vi är så gamla (31 och 33). Vi kommer ju vara närmare 40 när vi (förhoppningsvis) fått de barn vi vill ha. Att skaffa barn när man pluggar är nog en utmaning, men folk gör ju det hela tiden! Dessutom är man van vid att klara sig med lite pengar när man pluggar. Tänk sen när man pluggat klart och har en bra lön och kanske skaffat sig dyra vanor, så måste man klara sig på mycket mindre helt plötsligt. Nej, jag tycker du gör rätt. Och du är ju ändå 22. Inte 17 direkt, då hade jag kanske rått dig annorlunda. Folk mognar ju dessutom olika tidigt.
  • smoolan

Kommer nog inte vaccinera mig. Det enda min BM kunde säga var att de följer socialstyrelsens rekommendationer, och jag behöver nog mer övertygande argument än så. Min sambo får se till att ta sprutan istället.

• smoolan

Vad är glokosbelastning? Varför är det äckligt?

Yossan - Oj, var det planerat eller försa du dig? Vilken vecka är du i?

• smoolan

längtar och väntar skrev 2009-11-09 22:56:49 följande:

Fast jag är ju sådan att jag tar det som skrivs här med en nypa salt, eftersom i mina ögon är familjeliv en rätt märklig sajt.. Min mamma som jobbar på bb "varnar" mig för att läsa här..Jag har tillräckligt med vänner som jag kan spy galla tillsammans med.. När de sen är gravida gör de samma sak mot mig. Det är det vänner är till för.. Sen tycker jag det är vansinnigt trist att bara årata graviditet och barn varje gång jag träffar någon som också har barn eller är gravid.. Visst kan man fråga om råd, men jag vill prata om annat också när jag träffar vänner..När jag sen får barn så kommer jag inte intressera mig för att diskutera bajs och blöjor. Det intresserar mig inte nu och kommer inte intressera mig sen heller. Men alla är vi olika! Alla gör som man själv vill, jag är inte ett dugg nyfiken på vilka som gömmer sig bakom nicken.. Och läser man här inne på familjeliv verkar det som alla fått mf eller ma och så är ju verkligen inte fallet. Så vill man INTE bli nervös och så så ska man ju verkligen inte läsa här inne!
    Nu har jag inte orkat läsa bakåt i tråden så långt, men med tanke på detta inlägget fattar jag inte riktigt varför du ens vill skriva i den här tråden? Din mamma varnar dig, du tycker att sajten är märklig, du är inte intresserad av att prata om barn, du säger att du redan har kompisar. Jag har också kompisar, men är tämligen social och har lätt att träffa nya människor och kompisar kan man väl inte ha för många av? Dessutom vet jag inte vilken typ av kompisar du har, alla kanske är "universalvänner". Men själv har jag några "bästa" vänner, några som mer är partyvänner, några som jag diskuterar mycket med etc. Sen kan det ju faktiskt vara så att man träffar folk för att man ahr en sak gemensamt, men att man på vägen upptäcker att man även har en massa annat gemensamt. Därmed inte sagt att jag vill träffa alla här och ta en fika, men alla gör ju som de vill. Ibland connectar man mer med vissa, oavsett om man träffas på riktigt eller på nätet.
  • smoolan

Jag ska göra KUB, men kommer bli helt knäckt om de hittar nåt dåligt.
    Äter just nu Folsyra (gjort sedan vi började försöka bli gravida) och Niferex. Även testat Hemofer men tyckte inte de funkade plus att man måste ta så många varje gång.

• smoolan

Thesso - Jag äter Niferex för att jag varit helt sjukligt trött. Det hjälper mig att hålla mig vaken på jobbet helt enkelt, vilket ju är en fördel om man är För övrigt tycker jag absolut att ni ska skaffa barnvakt och njuta av ett "vuxet" julbord. Ha inget dåligt samvete för det!

• smoolan

Lingontott - Fy fan vad arg jag blir på sånt! Visst, de kanske trodde att du var bakis. Men du kunde ju lika gärna vara sjuk! Det är förjävligt! Man hjälper ju någon som ramlar ihop och kräks! Vart är vi på väg när vi bara ignorerar en sån sak? Var det någon som frågade hur du mådde i alla fall, och om de kunde hjälpa till?

• smoolan
    Fargoli skrev 2009-11-16 13:36:11 följande:
    Tjejer, jjag måste få fråga er om en sak? Är det nån mer som har katt? Jag och min sambo har En innekatt. Han går på låda och sambon byter den, men tvärr inte så ofta, så det är alltid massa skit i den, sen sover katten på kudden bredvid mig, är det farligt? Vet ju att man inte ska göra rent kattlådan som gravid, men är det farligt om katten just varit dit och sen lägger sig med mig? :-sJag vågar knappt vara nära min älskade lilla katt.
    Har också innekatt och min sambo har nu fått äran att tömma lådan efter att det varit min uppgift Jag kan väl iofs erkänna att jag gör det någon gång ibland fortfarande. Men jag skulle aldrig acceptera att den var full med skit. Så fort hon varit där ska den tömmas, och om inte min sambo ser det säger jag till honom. Sanden fastnar ju på tassarna och sen dras den runt i lägenheten så för mig är det jätteviktigt att lådan är fräsch. Dessutom skulle jag inte själv vilja gå på en ospolad toa...
  • smoolan
    Fargoli skrev 2009-11-16 15:52:52 följande:
    Tack för era svar om katten! Men vi ska ju flytta till hus i december, då kommer katten bli utekatt och lådan ryker, är det då farligt att vara uppe i katten när han är utekatt?
    Nej det tror jag inte. För då kommer ni väl inte ha lådan kvar? Men man kanske inte ska hantera möss och annat som den kan dra hem. Vad härligt för din kisse att få springa ute! Det hoppas jag att min också kan göra så småningom.
  • smoolan

Min mage är också som minst på morgonen, sedan sväller den ut under dagen haha. Har iofs inte studerat den liggandes ner på morgonen, det har jag inte tid med då vill jag sova så länge som möjligt Och brösten växer också under dagen. Helt galet.

• smoolan
    Bjornis skrev 2009-11-18 09:05:23 följande:
    Jahapp på er. Jag lämnar tråden eftersom vul:et imorse inte visade på hjärtaktivitet. Vi fick ju se hjärtat i v 8 men nu i v 11 hade det stannat. Vi ska kolla på måndag igen men som han sa så ska man se hjärtat nu. Sen räknade han att den var i 8+2-3 när jag säger att vi är i v 10+2 så känns HOPPLÖST. Ska man börja tempa och äl-test och kämpa igen nu då. Lite bitter. Men så klart glada att vi ens kunde bli med barn... Lycka till med era små!!
    Åh så fruktansvärt tråkigt att höra! Det är min mardröm att få ett sådant besked. Hur har du mått? Lycka till i framtiden!!
  • smoolan

Sojalattemamma - Åh så tråkigt att höra! Fick själv missfall tidigare i år och vet hru hemskt det är. Tyvärr handlar det väl inte om att man gjort något fel, det bara händer ändå. Jag väntade en mens, och blev sedan gravid igen. Det kändes som en hel evighet, men i efterhand är jag glad att jag väntade.

För övrigt kommer jag också säga hej då här. Bebisen sitter där den ska, men jag känner att jag absolut inte hinner med i tempot här på sidan, och får bara sitta och läsa tillbaka en massa. Så jag väljer att hoppa av. Stort lycka till, till alla här inne!

Svar på tråden BF Juni 2010!