Inlägg från: smoolan |Visa alla inlägg
  • smoolan

BF Juni 2010!

Bjornis skrev 2009-11-04 15:45:54 följande:
    Jag  har också tappat mina symptom. Mina bröst slutade var konstigt i förrgår. Ömmade slutade de göra för två veckor sen men igår kändes inte ens bröstvårtorna konstiga. Kanske att jag mår lite illa men jag har kvppt ätit nåt idag så kan ju bero på det men känns lite scary här med men jag ska tänka postivt! Alienen i magen ska allt växa till sig och bråka med mig om 7 månader!
    Börjar också känna av mina symptom mindre och mindre. Mår inte så illa, är inte lika trött. Brösten ömmar dock fortfarande och magen växer. Men visst känns det lite olustigt? Har inte inskrivning förrän om 2 v (är då 12+6) och ska efter det göra KUB. Då får man väl svar antar jag...
  • smoolan
    stina84 skrev 2009-11-05 09:49:05 följande:
    Gog morgon alla Sitter här med en varm kopp te och slösurfar. Börjar bli rutin på detta nu på morgnarna... Har sökt ett par tjänster och väntar med iver på svar... Hoppas så innerligt att jag får någon utav dem. Snart är det ju kört att söka, vem vill anställa någon som är gravid? Än så länge syns det ju inte..Är sååå trött på kvällarna! Somnar när dottern somnar vid 20 och sover hela kvällen och natten sedan... Tycker så synd om gubben som får sitta ensam.. Det är ju inte så lätt att vila på dagen heller när dottern är hemma precis, eftersom hon inte sover på dagarna..Idag blir det att åka och leta efter en present till mannen på farsdag Har inte en aning om vad jag ska köpa...???
    Vill du ha en fast tjänst? Om inte så finns det säkert många kortare tjänster via bemanningsföretag som du kan ta. Där behöver de ju inte bry sig om man är gravid eller inte, om det ändå är för en begränsad tid.

Jag har själv en sådan anställning. Hade det iofs innan jag blev gravid och är rätt säker på att jag kommer få förlängt. Men för mig känns det bättre "moraliskt" att inte börja på ett nytt jobb och mörka en graviditet bara för att bli fast anställd. Önskar att jag inte kände så för det ska man ju inte behöva göra. Att bli gravid är ju naturligt. Jag trivs jättebra, och anledningen till att jag bara är inhyrd just nu är att ftg har anställningsstopp.
  • smoolan
    Bustrollen skrev 2009-11-05 10:32:19 följande:
    Ja, vem vet, man vet aldrig.Jag ska knipa så länge jag kan i alla fall...terminen slutar den 6 eller 7 juni tror jag och ingen unge ska ut innan dess Jo, det är klart att man vill förbi v.12... och dit känns det lite segt men jag tycker det känns som nyss jag fick reda på det och det har redan gått ngr veckor. Så när jag tittar bakåt så har tiden bara försvunit...jag försöker se det så i stället...annars blir jag knäpp
    Eller hur. Jag går in i v.11 imorgon. Mitt nästa delmål är inskrivningen i v.11+6 och sedan KUB. Kommer vara i v.18 på julafton så man får se när RUL:et bokas in. Vill ju se min bebbe
  • smoolan
    Thesso skrev 2009-11-05 11:17:27 följande:
    Här kommer en helt ot fråga.Hur ofta skuras det golv hos er?Har gjort det nu och det är ju så fruktansvärt tråkigt!!! Det händer inte så jätte ofta, som det borde, är däremot bättre på att dammsuga så den kommer fram var och varannan dag.
    Alltså, skura och skura. Vi har parkettgolv och våttorkar en gång/v när vi storstädar i övrigt. Ibland blir det dock varannan vecka... Har inga barn men en katt och sanden från lådan fastnar på hennes tassar och dras runt överallt så vi dammsuger rätt ofta utan att storstäda.
  • smoolan
    kronanskvinna skrev 2009-11-05 12:59:23 följande:
    Förstår faktiskt inte varför man ens ska göra detta KUB test.. För såna som har down syndrom i släkten kan jag förstå, eller som är över 35,  men bara för att liksom de förstår jag inte!! man kommer väll älska barnet lika mkt iaf även fast man inte vet om den har det lr inte!! Tror det är för att många vill komma åt det där ultra ljudet kanske?!Ni som ska göra KUB testet, ska ni göra fostervattens prov oxå? Har hört att det inte ska vara så bra?? Nu kanske detta inlägg lät lite negativt, men det är det absolut inte.. Jag bara inte förstår varför?
    Vi ska göra KUB för att vi som du säger har en person i släkten med ett ganska ovanligt kromosomfel. Dessutom är jag en bit över 30. Fostervattenprov gör man bara vidare med om de siffror man får på KUB-testet är dåliga. Det är ju en risk i sig att ta fostervattenprov eftersom det kan leda till missfall.
  • smoolan
    stina84 skrev 2009-11-05 13:08:17 följande:
    Japp, vill ha en fast tjänst. Vi bor i hus och är beroende av 2 inkomster. En fast tjänst är dte enda jag skulle känna mig trygg med. Nu har vi ju snart dessutom 2 barn att försörja.Jag söker jobb som undersköterska, utbildade mig för inte så länge sedan. Det är detta jag vill jobba med. Har bara varit arbetslös sedan i mars så jag tänke inte söka andra jobb, och undersköterskejobb finns att söka här. Nackdelen är att det är många sökande och sedan går de ju efter sk. inlasnings listor. Jag är tim. anställd både inom kommun och landsting för att kunna konkurera om alla tjänster. Jag vet att det bara är en tidsfråga innan jag får jobb, men helst hade jag velat ha ett innan jag blev mamma ledig.
    Aha då förstår jag. Jobbig situation! Skönt iaf att vara timmis, så att du får lite inkomst och rutin på livet. Måste vara väldigt jobbigt att ha fått arbetslös sedan i mars annars.
  • smoolan
    stina84 skrev 2009-11-05 13:18:33 följande:
    Jo, det enda är ju att man inte kan planera sin fritid alls. Sedan stämplar jag ju med, så vi klarar oss Jag jobbade ju hela sommaren med på förlossningen, så helt arbetslös sedan i mars har jag inte varit. Förlossningen var det absolut mest underbara arbete man kan tänka sig. Jag bara ska tillbaka dit! Skitsvårt att komma in där. Det som är possitivt är att de kräver att man har dubbelkometens, vilket jag har, och det är inte många som har det
    Vad mysigt att jobba på förlossning! Hoppas att det löser sig för dig.
  • smoolan
    Det jag har läst och som verkar vara de nya rekommendationerna så har frysningen inget med saken att göra. Gravad lax fryser man ju före eller efter gravning ändå! Utan grejjen är den att man ska se till att den är nygjord och nypackad! Det står på livsmedelsverkets hemsida.
    Ja det är väl samma sak med sushi? det käkar jag glatt
  • smoolan
    Joggi skrev 2009-11-05 15:17:13 följande:
    Tänkte göra med gravad lax, förr en gång gjorde jag med räkor men det är ju inte riktigt samma sak.. Men det är gott ändå=)
    Var på hälsosamtal och då sa BM att det var jättebra att äta laxen på sushin. Så länge stället är fräscht. Så jag antar att de fryser laxen innan. Tonfisken vet jag inget om, gillar den inte ändå
  • smoolan

Vad härligt att BM verkar vara så förstående och säger att man ska överväga sjukskrivning. Man får ju tänka på att man inte bara ansvara för sig själv utan också för det lilla livet i magen. Min BM sa att man absolut ska överväga att gå en månad innan BF, och att dessförinnan dra ner på tiden och bara jobba typ 4 dagar/vecka. Att man ska planera för det redan nu. De är så kloka Annars är det lätta att tänka att man är tuff och orkar.

Svar på tråden BF Juni 2010!