Inlägg från: Winterfresh |Visa alla inlägg
  • Winterfresh

BF Juni 2010!

Skriver in mig här. Har bf 1 juni och skall iväg på vul på tisdag, lite nervös men ändå förväntansfullt :)
    Mår illa vissa dagar från morgon till kväll. Enda som tycks funka är mina sea-band och att äta något lätt varannan timme. Lite svårt när jag jobbar då jag för det första ej får ha på mig armband (jobbar inom äldrevården) + att det inte alltid går att äta varannan timme..Men än så länge klarar jag mig, kastar i mig en banan lite snabbt så är jag på fötterna igen.
    Här vet mina föräldrar, sambos familj, 1 jobbarkompis + bästa kompisen. Mina syskon skall få veta på söndag.
    Min chef ska få veta på tisdag då vi skall bli vaccinerade för svinen på onsdag, så tänkte berätta för henne innan att jag ej tänker ta nån spruta.

que skrev 2009-10-25 18:59:26 följande:
    Tack för inbjudan Jag väntar 3 barnet och magen är bra svälld! är oxå sååå trött. jobbigt att köra bil på kvällen när de är mörkt..vi har köpt tröjor till grabbarna där de står "jag ska bli storebror" som vi tänkte ha på dom när vi berättar för bla farmor och farfar
    En liten fråga. Vart hittade du de t-shirtarna? Vore toppen till sonen :)
  • Winterfresh

Imorrn bär det av till att göra VUL, börjar bli lite nervöst men så förväntansfull :)

• Winterfresh

Är så nervös idag. Kl 11:30 är det dags för vul.

Ska bara åka och lämna sonen på dagis och möta upp sambon vid vårdcentralen.
    Sen ska man iväg till jobbet för att "slava" hela kvällen :( + berätta för chef att man är gravid...

• Winterfresh

Har misstagit mig totalt. Skulle på Freja-samtal idag och inget vul..*S* så förvirrad ibland.
    Ska å KUB-test 23 november, kommer dö tills dess. + att innan dess skall jag ta de förbaskade blodproverna. Är totalt livrädd för sprutor och svimmar nästan så fort nån ska ta ett blodprov på mig. Men har inga problem att ta på någon annan. Jobbar som uska och tagit några prov och inte haft några problem med det.

Idag högg det till nåt så fruktsansvärt på väster sida av naveln. Blev lite fundersam över vad det kunde vara. Hoppas det inte är nåt allvarligt..

• Winterfresh

Motionera försöker jag göra mån, ons och sön de få kvällar av de tre som jag är ledig. Jobbar jag alla tre dagarna så blir det en löprunda i skogen. + att när jag jobbar sitter jag kanske ner max 1 timme av 8 så känns som jag får en del träning + alla tunga lyft. Är nästan som att gå på gym..*S*

Idag var det vaccinering av personal på jobbet, hjälp vad alla tjatade på att jag skulle gå ner och få sprutan. Till slut slank det ur mig att jag var gravid och vägrade riskera något. Är hellre sjuk. Och brukar *peppar peppar* klara mig från influenserna som går varje år...så hoppas jag klarar mig denna gång också :)

• Winterfresh

Är i v. 10 (9+3) och mår för tillfället ganska hyffsat. Är rätt trött om dagarna, vilket jag egentligen inte förstår. Somnar runt 22 på kvällarna och sover stenhårt fram till 3 på morgonen då jag måste upp och kissa, tvärslocknar igen efteråt och sover tills väckarklockan ringer vid 4:45.
    Har haft några veckor av ständigt illamående hela dagarna, men som tur är verkar det gått över. Enda gångerna jag mår riktigt illa är när jag är hungrig och jag inte får i mig något fort.
    Brösten värker och smärtar när jag är ute och blir kall. Stramar lite i tjejmagen ibland och har redan en liten kula(?) så svårt att dölja graviditeten då jag knappt kan ha vanliga jeans längre.

• Winterfresh

Har en son till salu idag. Han är omöjlig, lyssnar inte på vad jag säger och klättrar över allt. Inte nog med det går och han runt och skriker. Har inget tålamod kvar på honom känns det som. Detta är nackdelen som blir när han får vara vaken länge kvällen innan..*suckar* Tur man ska iväg till hans mormor/morfar så han kan leka av sig med sina kusiner. Ikväll åker han i säng kl 19 som han brukar....

• Winterfresh

Så var denna helg till ända, förstår inte varför helgerna ska gå så fort och ändå har jag varit ledig 3 dagar..och inte ett endaste har blivit gjort. Eller krattade ihop 2 stora lövhögar igår men hann inte ta bort dem. Så nu har jag 2 fina högar på framsidan, får hoppas det inte börjar blåsa massa nu..*S*
    Tänkte avsluta denna helg med ett träningspass, ska bli skönt att komma iväg en sväng och svettas lite.
    Imorn är det återigen dags för dagis och jobb, skönt så jobbar jag kväll imorgon så hinner med lite på förmiddagen innan sonen skall lämnas på dagis och en annan ska iväg till jobbet...

• Winterfresh

Förstår inte detta fenomen. Har sovit som en stock hela natten utan toalettbesök mellan 22-07 och är ändå hur trött som helst. Önskar att jag började jobba 14 och inte 13, då hade jag hunnit åka hem och sova lite efter att jag lämnat sonen på dagis 10:45, men icke då. Blir att åka raka vägen till sambos jobb och lämna bilstolen innan det bär av mot jobbet :(
    Och var iväg och tränade igår kväll, var det segaste träningspasset jag någonsin gjort tror jag. Orkade nästan ingenting, allt kändes bara jobbigt..*suckar* Får se om onsdagens träningspass blir bättre.
    Den 9:e är det dags för nästa bm-besök med blodprovstagningar..*huga* hatar blodprovstagningar.

Något illamående har jag nästan inget alls längre *peppar peppar* hoppas det fortsätter såhär nu, är så trött på att må illa...
    Nepp dags att klä på sig och köra sonen till dagis innan man skall avverka ett kvällspass på jobbet...Hoppas ni andra får en underbar höstdag...

• Winterfresh

stina84: Har redan varit på inskrivning, var längesen känns det som. :)

Denna kväll gick super på jobbet, lugnt och inget spring :), skrev en föräldrarledigansökan inför helgen. Orkar inte jobba, gör fre kväll, lör kväll, sön 7:30-20:30 och mån 4-14, så sökte ledigt lör och sön. Då man jobbar varannan helg på mitt jobb med en av dagarna 7:30-20:30 så känns det i kroppen..*suckar* Tur man har lite dagar kvar på sonen man kan ta av :)

Svar på tråden BF Juni 2010!