Inlägg från: Winterfresh |Visa alla inlägg
  • Winterfresh

BF Juni 2010!

Vi kommer ta reda på könet, men kommer inte säga det till någon. Utan det blir en liten hemlighet mellan mig och sambon :)
    Skulle tagit reda på könet när vi väntade sonen men glömde bort att fråga när vi var på RUL.

Här har man varit hemma sen i tisdags med sonen som har hosta. Och det enda han vill göra är att titta på Pettson & Findus-kattonauten...Om och om igen..*pust*Den är på nu och vet inte i vilken ordning den går nu...Imorrn och på söndag är det dags för lite arbete igen, nästan så jag saknar det..*S*
    På måndag är det dags för Kub/ul och börjar bli mer och mer nervös, förstår inte varför egentligen men efter att man läst så mycket om folk som fått mf/ma så gryr oron inom mig, mest om nätterna...

• Winterfresh

Miss Johanna skrev 2009-11-20 09:58:14 följande:

Hej tjejer!Jag tror att jag har fått svininfluensan!!!! Jag hade feber i tisdags och spydde tre gånger, sov i stort sett hela dagen, i onsdags hade jag lite feber och fick hosta. Igår försvann febern, men är nu tokförkyld och har mycket hosta. Är alltså på bättringsvägen. Jag har inte tagit sprutan och har varit i valet och kvalet om jag ska ta den eller inte. Så om jag nu fått influensan så är jag ju i så fall emun och det tycker jag vore toppen om jag nu slapp ta sprutan. Men jag ville ju ha ett klart besked på om jag hart influensan så jag har ringt runt till vårdcentralen, MVC och sjukvårdsrådgivningen och alla säger samma sak; att jag inte kan kontrollera om jag haft influensan. Nähä?! Så nu måste jag ta sprutan i alla fall även om jag är emun mot influensan! Jag sa att jag tyckte det var riktigt dåligt att man inte kan få bekräftelse, utan nu måste jag ta den där sprutan ändå. Undrar varför media skriver att nu är det si och så många "bekräftade" fall av svinifluensan? Jag blir så trött!
    Du ska kunna ringa till infektionskliniken på sjukhuset där du tillhör, de tar ett prov för att bekräfta om det är svininfluensan du har eller inte. Så gör dom här i örebro ialla fall.
  • Winterfresh
    Thesso skrev 2009-11-20 10:01:28 följande:
    Jag känner igen den filmen kan man säga. Sonen gillar den oxå, den sitter i dvd spelaren som vi satt i vårat sovrum och i morse hade han tydligen lärt sig hur fjärrkontrollerna funkar för efter att jag varit på toan och kom tillbaka till sovrummet så satt han och kollade på den. Tur ändå att det är den filmen och inte nån teletubbies eller nån anna skit! :=)
    Japps verkligen tur att det inte är teletubbies eller nåt sånt, då hade jag brytit sönder skivan :) Nere i sovrummet sitter just nu Lucky Luke i, sonen kollade på det imorse efter Emil och griseknoen..*S* Gött när man kan få sova lite extra :)
  • Winterfresh
    Fargoli skrev 2009-11-20 10:26:47 följande:
    Men ändå är det inte bra att få influensan och ligga sjuk under 12 första veckorna. Och vaccinet sprutas in i en muskel och kan omöjligt gå över till barnet. Som ni nog märker är jag helt klart för vaccinet
    Kanske sant det, men att ligga med hög feber är inte heller bra och det kan man få utan att man har influensan.
    Det är tur att det finns några som är för vaccinet så nån går och tar sprutan :) Jag kommer deffinitivt inte ta den hur bra det än sägs vara. Har klarat mig från alla influensasmittor varje år utan att tagit nån spruta, då mina arbetskamrater legat vecka efter vecka i influensan och som tagit sprutorna.
    Lyssnar även på vad min bm säger, råder hon till en sak tar jag ställning till det, hade hon rått mig till att ta den tidigt i graviditeten hade jag kanske övervägt att ta den.
    Så enligt mig spelar det egentligen ingen roll, tar man sprutan kan man bli sjuk av sprutan och ligga i hög feber, tar man inte sprutan och får influensan ligger man också och är sjuk. Så hur man än gör så ligger man ju sjuk :)
    Och kommer även inte vaccinera min son på 20 månader...
  • Winterfresh
    Thesso skrev 2009-11-20 13:26:45 följande:
    Om du inte kommer att ge din son sprutan, som är i en väldigt hög riskgrupp ändå, tycker jag att du är lite egoistiskt faktiskt. Jag menar både du och jag kan förmodligen klara en influensa och kan ju känna på ett annat sätt när vi är sjuka men ett litet barn på 2 år. Jag själv har varit väldigt väldigt emot den här sprutan och har aldrig heller haft nån influensa. Men denna verkar ändå väldigt farlig eftersom många dör/blir väldigt väldigt sjuka. Hade jag inte haft barn hade jag aldrig tagit den. Tar den helt klart för min sons skull, att jag inte ska komma hemdragandes med den så han blir sjuk.
    Kanske ses jag som egoistisk när jag inte tänker ge min son sprutan. Dock är det så här att det finns inget vaccin till någon bvc här efter samtal med vc igår och de kan inte säga när nästa leverans kommer att komma. Ska jag varje dag behöva försöka få tag på vc för att höra om de fått in nåt vaccin och sen åka 2½ mil för att hämta sonen och 2½ mil för att komma till vc om jag jobbar, sen stå i kö i timmar och sen kanske få svaret att vaccinet är slut? Här vaccinerar de på bvc tis-tor 14-16 och är en hel del barn som ska vaccineras vilket gör att jag tror att vaccinet kommer ta slut, då de ej skickar så många doser till bvc/vc. Visst skulle jag hata mig själv om jag kom hem och smittade min son eller att han blev smittad på dagis det håller jag med om. Sambon har tagit sprutan då han är i riskgruppen, så får väl se hur jag gör med sonen, ska försöka ringa nästa vecka och se om de får inte nåt vaccin, men får hela tiden så luddiga svar att man blir förbannad.
  • Winterfresh

När massvaccinationen började här så skulle det vara för människor födda 1980 och senare. Mestadels av de som stod i kön var 40-talister och äldre. Tog 1 vecka innan de bestämde att ha en barnkö men äldre stod ändå i den kön, folk har tydligen väldigt svårt att förstå regler, tänk om de kunde följa de riktlinjer som sätts upp så kanske det skulle gå fortare. Och anser också att de borde ta in den dos vaccin som det finns barn inskrivna på bvc, skulle underlätta väldigt.
    Här kan man ta vilken vc som helst.
    Sen är det ju synd att massvis med vaccin kastas när dagen är slut då det ej klarar sig till dagen efter.

majess skrev 2009-11-20 14:11:33 följande:
    lika illa här på tjörn!!!! nada vaccin,maken har svår astma o 40 procents lungkapacitet....men icke....
    Varför vaccineras han inte på närmaste sjukhus eftersom han verkligen tillhör riskgruppen? Sambo lider av astma men inte så mycket som din make, han vaccinerades på sjukhuset här.
  • Winterfresh
    majess skrev 2009-11-20 14:52:48 följande:
    vi har testat,fick svar att gå till vår listade vc...piss är det...
    Konstigt...
  • Winterfresh

Här är en till som snart skall åka till jobbet för att "slava" till 21:30 för att sen åka de 2½ milen hem, kasta sig i säng så man hinner sova lite innan väckarklockan ringer 5:00 imorron för att åter åka till jobbet och jobba 7:30-20:30 :( Så ser min helg ut.
    Och trött som ett svin är jag idag, kanske sovit 3 timmar inatt :(, sambo var på fest med jobbet och ringer honom 22:30 för att höra om han sittet på bussen hem som han sa att han skulle. Nejdå han är på väg ut på krogen och säger att han åker med sin mamma hem som var fylleshaffis till svärfar igår. Icke kom han hem vid 0:30 som det var sagt. Kl 3 imorse vaknar jag av världens smäll och brak från altanen, blir livrädd och efter en stund hörs små knackningar på fönstret som stegrar allt eftersom. Vem står inte där om inte en pruttfull lerig sambo....Hade jag inte haft sonen sovandes hade han fått sig en sån j*la utskällning...Shit vad arg jag blev och efter det kunde jag inte sova + att sonen vakna vid 7 :( Så just nu ligger inte sambo på många + hos mig. *muttrar surt*
    Sen lovade han sonen att han skulle gå ut i trädgården med honom nu på förmiddagen och leka, vad gör han? Jo han ligger och SOVER.....*vilken idiot* Är så trött på dessa fester som hans jobb anordnar då jag vet att sambon inte känner av när han druckit förmycket. Så ikväll kommer han få sig den utskällningen han skulle haft inatt och sen är det förbjudning på fest tills han visar att han kan handskas med spriten...*så förbannad*
    Inte så jag har lust att lämna sonen hemma och åka till jobbet direkt...

(var bara tvungen att skriva av mig någonstans)

• Winterfresh

Nyss hemkommen på KUB/Ul och allt såg superbra. Så skönt att få se ett tickande litet hjärta och en kropp som sprattlade lite då och då. Eftersom jag inte har haft några känningar på flera veckor blev detta verkligen ett bevis på att jag har något i magen som mår bra :)
    Blev tillbakaflyttad från 12+5 till 12+2 så inte så illa räknat. Får väl se sen när rul är hur mycket man blir flyttad :)
    Fick även 2 superfina Ul-kort med mig hem som jag tänkte jag skulle lägga in på min sida...
    Nu ska jag slänga mig på soffan och kolla på nån dansk thriller som går på canal+, innan jag ska hämta sonen på dagis :) Bäst att njuta på sin enda lediga dag på 8 dagar....

• Winterfresh
    Mollystar skrev 2009-11-23 13:11:37 följande:
    Vad många det är som ska gör KUB , är det för att ni är efter 35 eller har ni valt det själv??
    Här erbjuds alla att göra KUB-test vilken ålder man än må vara i.
    stina84 skrev 2009-11-23 13:15:35 följande:
    winterfresh: VIlken fin bild!!! Ser ju ut som om den lill* vinkar till er ♥
    Precis såg så himla kul ut :) så var tvungen att lägga in den bilden...
  • Winterfresh

hoppfull trots allt skrev 2009-11-24 20:46:08 följande:

Himmel och pannkaka vad ni ligger i och skriver.. I mitt landsting/län erbjuds inte kub/nupp överhuvudtaget så det är FVP som gäller. Hade valt det ändå då jag är 40 år fyllda och nubb/kub endast visar på sannolikheten.. Jobbigt men det är det vi har att välja på så då får man ta det.MaraFara: Härlig mage.. Roligt nu när det börjar komma magbilder Jag var ju lika stor för någon v sen som jag var i v 22 sist grav men det var nog mest svullnad även om det verkligen inte såg eller kändes som det.. Hursomhelst har magen lagt sig avsevärt så någon tvillingnojja har jag inte längre Har städat i 2 dagar och i dag har jag haft ett par sammandragningar.. Någon annan som haft det så tidigt?
    Sammandragningar hade jag i söndags, jobbade 7:30-20:30 sen hem och plockade lite i köket...När jag gick och la mig kom sammandragningarna, går in på v.14 imorgon.

Hjälp vad det skrivs här alltså, nästan så jag inte orkar läsa allt utan bara läser sista sidan, vilket gör att man missar massor:) men men får väl se hur länge jag orkar stanna i tråden. Känns så trist när jag inte hänger med i samtalsämnena...Men jobbar man som jag så får man räkna med att det skrivits 10 sidor varje gång känns det som :)
  • Winterfresh

Känns som jag börjar bli senil eller nåt. Glömmer det mest...
    Idag på jobbet satte jag igång ugnen för att göra bake-off winerbröd till de boendes kaffe. Men stoppade aldrig in några bullar...*S*
    Antingen bara väldigt tankspridd eller så börjar jag verkligen bli senil...*suck*

Idag skickades mina arbetsbyxor iväg för att göras om til mammabyxor...Längtar tills jag får dem :) Ska bli så skönt...Just nu används mjukisbyxor och arbetströja som börjar strama lite över magen, som tur är är de ganska rymliga. Kunde ha samma tröja hela grav förra gången och hoppas jag kommer kunna ha det denna gång också :)

Läste något om kläder :) Här har jag slitit fram mammabyxorna då jag hade ett par bagyliknande mammabyxor förra grav som jag älskade :) går i dem jämt nu om jag inte är hemma då är det mjukisbyxor, t-shirt och helly hansen tröja :) Till jobbet beror det på hur trött jag är :) om det blir mjukisbyxor eller jeans, beror lite också på vad jag ska göra efter jobbet eller innan jobbet när sonen lämnats på dagis :)
    Älskar tunikor så kommer förhoppningsvis kunna ha de jag äger hittintills med leggins :)
    Nu ska jag lägga mig och kolla lite på Arga Snickaren :) innan Greys Anatomy börjar och jag äger tv´n 1 timme :)

• Winterfresh

Längtar till förlossningen då man äntligen får se det lilla som vuxit i ens mage.
    Kommer garanterat be om epidural...Var emot det i förra graviditeten då jag är livrädd för stick och sprutor. Men tillslut tog jag den annars hade det blivit kejsarsnitt hade bm sagt. Och när den var tagen tog det 2 timmar så var sonen född :) och inte gjorde det allt för ont heller...Så den kommer jag allt be om.
    Kommer ihåg att jag läste mycket om förlossningar när jag väntade första, nu känns det mest som en evighet dit...Tar vecka för vecka nu och är glad så länge jag orkar jobba, börjar bli tungt och kommer bli tyngre då det flyttar in en herre på avdelningen 15 dec som är tung..*suckar* Samma visa förra gången, då flyttade det in en gubbe som gjorde att jag blev sjukskriven 1 månad innan Hp trädde i kraft. Vill så gärna jobba så långt som möjligt, men givetvis kommer jag ansöka om Hp denna gång också och kommer nog inte bli nekad till det då jag ej kan göra något annat jobb än det jag gör. Och tänker inte lasta över alla tunga lyft på min kollega då vi bara är 2 st personal på 8 boende.

Snart dags att köra sonen till dagis, sen ska det handlas mat, bytas bil med sambo innan man ska till jobbet och slita lite på kvällskvisten :) Slutar 20:30 idag och känns som rena lyxen...*S* Imorrn slutar man 13:30 :) sen tar man välbehövlig helg med adventspyssel...bara jag hittar julkartongen :)

Svar på tråden BF Juni 2010!