Inlägg från: Winterfresh |Visa alla inlägg
  • Winterfresh

BF Juni 2010!

Thesso: Också slutat röka dock går jag inte upp nåt i vikt, snarare gått ner typ ½ kg i veckan sen 3-4 veckor tillbaka :/
    Igår kväll kom första suget efter en cigg, gick förbi en person som precis hade rökt och kände att gud vad gott det vore...Annars har jag hela tiden tyckt efter att jag slutat att det luktar fruktansvärt och varje gång jag umgåtts med svägerskan som röker, frågat min sambo om jag verkligen luktar så illa när jag rökt...Men idag har jag inte haft nåt sug alls och hoppas det fortsätter så. Kan därimot se mig själv sitta på altanen i sommar med ett glas vin och en cigg...Får väl se vart det leder sen när väl bebisen kommit

• Winterfresh

Skickar många styrkekramar till Bjornis och er andra som fått mf/ma...Hoppas det tar sig snart igen för er.

Idag har jag känt mig vrålkonstig, blir anfådd för minsta lilla, orkar inte gå upp för trappen till övervåningen. Åkte en sväng till IKEA med sonen på förmiddagen och hade en molande värk i magen hela tiden, eller mer åt det stramande hållet. Kommer inte ihåg att jag hade så här när jag väntade sonen.
    Börjar bli nojjig för KUB ul på måndag, efter att suttit och läst om en massa som fått mf/ma så kan man inte annat än bli nojjig. Tycker så synd om er alla.
    Nu ska man försöka väcka sonen från middagslur och sen hitta på nåt innan sambo kommer hem från jobbet...

• Winterfresh
    stina84 skrev 2009-11-18 15:22:00 följande:
    Jag är med andfådd. Klarar ingenting längre. Man kan inte tro jag slutat röka. Tvärtom, precis som om jag hade rökt 2 pkt om dagen och inte rört mig på ett par veckor.. Idag ska vi ner till vc. Gubben och dottern ska vaccinera sig. Vi vet ju faktiskt inte till 100% att vi haft svininfluensan så jag vill skydda min dotter och även mig själv. Jag går ju hemma hela dagarna och rör mig inte ute bland stora folksamlingar så mkt nu. Men gubben och lillan gör ju det så jag vill inte de blir sjuka och inte heller drar hem skiten till mig. SKulle jag dessutom bli sjuk så måste gubben vara frisk och orka ta hand om dottern..Jag är egentligen motståndare till detta vaccin. Tycker det är för oprövat. Samtidigt skulle jag aldrig förlåta mig själv om min dotter blev sjuk och inte klarade sig. Var de tvungna att ändra beslutet att barn mellan 6 månader och 3 år inte fick vaccin. Var lättare när någon fattade beslutet åt en....
    Är också motståndare till vaccinet och är nu i valet och kvalet om jag ska vaccinera sonen. Var betydligt lättare förut när de hade 3 års gränsen :). Sambon är vaccinerad då han har astma, dock var han emot det också. Men har man en svärmor som är sjuksköterska i grunden går det ej att inte lyssna. Känner också som du att jag aldrig skulle förlåta mig om sonen skulle få svinflunsan och inte klara sig. Satt nyss och funderade på om jah skulle ta och åka till bvc med honom i hopp om att få vaccin. Orkar därimot inte stå i nån jättelång kö för att han ska vaccinerar. sambon hade stått i 1½ timme, hade jag velat ta sprutan hade jag behövt vänta typ max 5 min...Blev erbjuden vaccinet genom jobbet, men eftersom vi blivit avrådda att ta så tog jag inte...Många arbetskamrater som kallat mig för egoist och annat, tills de fick veta varför jag ej tog vaccinet :)

Har nyss kollat på Loranga, Mazarin och Dartanjang med sonen, eller sonen kolla och jag halvsov :) Så fort jag lägger mig ner i sängen somnar jag...*jobbigt* Nu väntar vi på att sambo ska komma hem så vi kan laga lite mat..
  • Winterfresh
    vitvåonågratill skrev 2009-11-18 16:29:00 följande:
    Har oxå varit grymt andfådd idag, värre än annars....inte fått andan till mig liksom! Och stramar gör min mage jämt, växtvärk gissade BM på men det känns mer som sammandragningar och det ska visst komma tidigt i graviditeten med enligt BM....för det gör liksom inte ont, mer obehagligt på något sätt.
    Stramningarna gör inte ont känns bara lite obehagligt ibland. Så är nog som det ska vara, får se på måndag när det är KUB-test Ul.
  • Winterfresh

Har berättat för sambos familj, min familj, chefen, arbetskamraterna på min avdelning och några vänner. Känner att bland vännerna kommer det spridas som en löpeld så får en veta det vet resten av vänskaran den ganska snabbt. Grannen fick veta i veckan då sambon försa sig..*S*
    Hade inte tänkt berätta något på jobbet förens runt jul, men då vi blev vaccinerade för influensan och jag vägrade blev de fundersamma och gav sig inte med att jag sa att jag inte ville :) Så då var det lika bra att säga sanningen.

Funderar på om jag håller på att bli förkyld eller nåt. Sonen har hostat och snorat sen ifredags, jag hade lite ont i halsen i måndags men inget mer men hostar nåt så gruvligt på kvällarna/nätterna. Har varit hemma med sonen sen i tisdags och ska tillbaka till jobbet i helgen :/ så hoppas jag inte blir sjuk nu.

• Winterfresh

stina84: så där såg min mage ut när jag väntade sonen :) han låg alltid på höger sida tills dagen innan förlossningen då låg han på vänster sida. Såg superroligt ut när magen var lite större..*S*

• Winterfresh
    Yossan skrev 2009-11-19 12:53:52 följande:
    Kan sonen känna att något är på gång? Katten gör det ju Han är orolig, mörkrädd, sover dåligt, vill sova hos oss och så... Vi har inte berätta om pyret ännu, men kan han känna det på något sätt? Märka att man beter sig annorlunda? Vet inte. Eller så är det bara en utvecklingsperiod, han är 3 år i januari.
    Sådär beter sig min son också, han blir 2 år i januari. Har svårt att somna på kvällarna och vi ska gärna ligga på en madrass bredvid honom tills han somnat + att han vaknar på natten och vill komma över till oss.
    Han vet inte om att han ska bli storebror, tror inte han förstår heller om jag skulle berätta för honom...
  • Winterfresh
    Joggi skrev 2009-11-19 16:23:19 följande:
    Va förresten på inskrivning idag som tog 1 timme och 15 minuter!! Hjälp så lång tid!Halvlyckat besök måste jag säga.....Först glömde jag mitt kiss hemma i kylskåpet. Fick ett rör förra gången som jag skulle ta med.. Typiskt! Fick klämma ut några droppar fast jag nyss hade kissat, det va jobbigt............. Sen när hon tappade mig på blod kände jag hur det svartnade så jag fick sätta mig ner med huvet mellan benen och andas. Helt tung och kallsvettig! Haha, vilken meeeees jag är! Får man skylla på att det är första gången jag får en nål i mig på det viset?? Pinsamt iaf........ Usch, jag skäms...... Trodde jag va en tuff tjej faktiskt=)Skönt att man slipper gå dit nu på ett tag, nästa besök v 24..
    Min inskrivning tog också 1 timme 15 min. Pratade massor fast att det var 2:a graviditeten och med samma bm :). Blodprov till KUB togs sist jag var i väg....6 rör *pust* Är livrädd för sprutor och svimmar bara jag ser nålen, så sa att det nog är bäst att jag får ligga ner när hon tar proverna så hon slipper ha mig på golvet :)
    Tog 45 min för henne att ens hitta en ven att sticka i, och då med hjälp av blodtrycksmanschetten. Så tillslut fick hon sina rör och jag fick ett stort blåmärke på armen...
  • Winterfresh

Hade med min sambo på förra förlossningen men han blev utskickad av barnmorskan när mina värkar var som värst. Sen fick han sitta utanför tills allt var klart :( Har aldrig varit så förbannad på en person som jag var just då.
    Vet att sambo inte tycker om vare sig sjukhus eller att se andra ha ont. Men lite får man väl försöka klara av. Jag tycker inte om allt jag blir tvingad att göra :)
    Barnmorskan sa att hon inte ville ha nån som svimma när hon jobba så därför fick han gå ut, hade jag inte legat där jag låg hade jag klappat till henne, så arg var jag. Men allt gick bra och sambon fick komma in direkt efter att sonen var född, ville ej klippa navelsträngen...då hade han väl svimmat på stället :)
    Får väl se hur det blir denna gång, hoppas så innerligt att han stannar inne i rummet tills allt är klart, saknade stödet och puschet som bara han kan ge....

• Winterfresh
    Milliemolly skrev 2009-11-19 21:07:43 följande:
    hej! är i vecka 10+4 och undrar så om jag gjorde rätt i att inte ta vaccianationen igår??????????????+Jag var för rädd helt enkelt och orolig för hur det sak påverka bebben. Jag kan tänka mig att ta den om 3 veckor när den viktigaste utvecklingen är klar och moderkakan tagit över näringen. Hur har ni resonerat o vad säger era BM? Jag har inte pratat med min om det än. Inskrivning 1 dec.
    Här blir man rådd att ej ta vaccinationen innan man passerat v.20 eller om det var v.28*kommer inte exakt ihåg*
    Innan jag blev gravid var jag inställd på att inte ta den och kommer inte ta den när jag passerat v.28 heller.
    Är mer i valet och kvalet om jag ska vaccinera sonen (20 månader) eller ej. Sambon är vaccinerad då han är astmatiker.
    Det som förvirrar mig mest är att först har de en gräns på 3 år helt plötsligt tar de bort den och sänker den till 6 månader. Känner att jag måste läsa på ordentligt innan jag ger min son sprutan. + att det inte finns nåt vaccin kvar på bvc här i Örebro och de kan inte svara på när nästa leverans kommer.
Svar på tråden BF Juni 2010!