stina84 skrev 2009-11-18 15:22:00 följande:
Jag är med andfådd. Klarar ingenting längre. Man kan inte tro jag slutat röka. Tvärtom, precis som om jag hade rökt 2 pkt om dagen och inte rört mig på ett par veckor.. Idag ska vi ner till vc. Gubben och dottern ska vaccinera sig. Vi vet ju faktiskt inte till 100% att vi haft svininfluensan så jag vill skydda min dotter och även mig själv. Jag går ju hemma hela dagarna och rör mig inte ute bland stora folksamlingar så mkt nu. Men gubben och lillan gör ju det så jag vill inte de blir sjuka och inte heller drar hem skiten till mig. SKulle jag dessutom bli sjuk så måste gubben vara frisk och orka ta hand om dottern..Jag är egentligen motståndare till detta vaccin. Tycker det är för oprövat. Samtidigt skulle jag aldrig förlåta mig själv om min dotter blev sjuk och inte klarade sig. Var de tvungna att ändra beslutet att barn mellan 6 månader och 3 år inte fick vaccin. Var lättare när någon fattade beslutet åt en....
Är också motståndare till vaccinet och är nu i valet och kvalet om jag ska vaccinera sonen. Var betydligt lättare förut när de hade 3 års gränsen :). Sambon är vaccinerad då han har astma, dock var han emot det också. Men har man en svärmor som är sjuksköterska i grunden går det ej att inte lyssna. Känner också som du att jag aldrig skulle förlåta mig om sonen skulle få svinflunsan och inte klara sig. Satt nyss och funderade på om jah skulle ta och åka till bvc med honom i hopp om att få vaccin. Orkar därimot inte stå i nån jättelång kö för att han ska vaccinerar. sambon hade stått i 1½ timme, hade jag velat ta sprutan hade jag behövt vänta typ max 5 min...Blev erbjuden vaccinet genom jobbet, men eftersom vi blivit avrådda att ta så tog jag inte...Många arbetskamrater som kallat mig för egoist och annat, tills de fick veta varför jag ej tog vaccinet :)
Har nyss kollat på Loranga, Mazarin och Dartanjang med sonen, eller sonen kolla och jag halvsov :) Så fort jag lägger mig ner i sängen somnar jag...*jobbigt* Nu väntar vi på att sambo ska komma hem så vi kan laga lite mat..