Inlägg från: Miss Johanna |Visa alla inlägg
  • Miss Johanna

BF Juni 2010!

Hej!
    Och tack för inbjudan!

Själv är jag student och pluggar till yrkeslärare. Jag har jobbat som kock innan och nu vill jag lära ut mina kunskaper.

Igår fick jag väldigt ont i ryggen. Har knappt känt något alls i magen. Men det växer väl för fullt där inne får man hoppas. Ska ta blodprov nästa vecka, kommer dock inte ihåg varför de skulle ta provet. Kanske för att kolla mina värden? Någon mer som fått ta blodprov?

• Miss Johanna
    annanazell skrev 2009-10-29 16:21:08 följande:
    Usch vad jag är orolig. Känns som 10 dagar är en lång väntan. Var ju på VUL igår och läkaren sa att mina mörkbruna flytningar var gammal och kom inte från fostret. Men jag var i vecka 5+6 igår och han såg endast en tom hinnsäck, någon av er som varit med om de? jag känner på mig att nå är fel:/ Ska tillbaka på nytt VUL om 10 dagar,
    Rödbruna flytningar hade jag ett par dagar förra veckan. Själv har jag inte VUL förens slutet av november så jag går också och oroar mig nu... Känns som en evighet tills dess. Försöker att tänka att det nog bara var en ofarlig liten blödning. Men man vill ju veta nu så att det är ok.
  • Miss Johanna

Mera känslig stämmer bra in på mig med Idag blev jag jätteledsen när jag inte förstod vad jag hade läst (studerar till lärare), och så fick sambon trösta mig. Tur att man har en så tålig man som står ut med en

Hur känns era magar? Jag känner ingen ting i min mage. Den putar ut lite, men den är mjuk och den gör inte alls ont när jag trycker på den, inte heller spänd som den var innan. Jag kan fortfarande ha mina jeans, så några mammabyxor blir det inte än iaf.

Illamåendet har också minskat nu i helgen. Det kom en liten sväng av det idag, men gick över snabbt. Skönt det. Har märkt att jag fått lite halsbränna när jag vaknat på morgnarna. Men det går också över snabbt.

• Miss Johanna

Jag ringde i går till barnmorskan och frågade om jag kunde få göra mitt VUL lite tidigare (hade tid om 3 veckor) eftersom jag haft två små blödningar och det gick bra, så nu ska jag dit på måndag. Hoppas bara att allt ser fint ut nu. Går in i v.10 i morgon.

Idag känns det som att jag ska kräkas vilken sekund som helst, fy fasen vad hemskt det är! Men det brukar ge efter på eftermiddagen som tur är.

Nu i helgen ska vi berätta för mina föräldrar. Känns lite nervöst faktiskt, men roligt =) Tror att dom kommer bli jätteglada. Vi har inte berättat för någon än... Kommer väl berätta för vänner och bekanta sen i v.12.

• Miss Johanna

Kozzan: Nej det blir deras tredje barnbarn.

Stina84: Vet faktiskt inte hur jag ska lägga fram det. Det blir nog bara spontant tror jag Eller vore det i och för sig kul att ge en morfar-"pryl" till farsdag. Då anar han inte varför han helt plötsligt får en present.

Själv kan jag inte ha min laptop i knät, pga strålningen. Hade det mycket förr, men nu kan jag inte ha den ens 5, då börjar det sticka i benen. Så jag skulle inte rekommendera det för fostret heller, det är ju känsligare också.

• Miss Johanna
    Joggi skrev 2009-11-04 19:14:43 följande:
    Hörde att det snöar neråt? Här är det grönt iaf=) Har iofs inte tittat ut på några timmar.. Ska släppa ut hundstackarn snart så får han kolla läget;) Nån som har hund här? Ska bli spännande att se hur han reagerar sen när bebisen kommer=)
    Jag har en liten pinscher-tik på 2 år. Vad är det för hund du har? Själv känns det lite oroligt nu när man väntar smått. Hon är inte så van vid barn och de gånger hon har träffat på dom har hon varit så osäker. Men hoppas att det går fint iaf. Hon är världens mysigaste annars
  • Miss Johanna

På tal om olika livsmedel. Har hört lite olika när det gäller, gravad och kallrökt lax, samt sushi , är det någon som vet? Verkar som att livsmedelsverket nyligen ändrat till att man får äta det(?) Tänkte göra en paj ikväll med spenat och kallrökt lax, då är den iaf upphettad så då kan det väl inte vara någon fara?

Läsa också i GP idag att grönt the kunde innehålla mycket gifter. Undra hur hårt man ska tro på det? Jag dricker en kopp om dagen...

• Miss Johanna
    lillaemme skrev 2009-11-05 19:33:10 följande:
    Miss Johanna: Såg att du oxå va från Alingsås..Jag me..
    Jaha vad kul! Jag är dock rätt så nyinflyttad men har bott 3 år innan i Alingsås. Nu bor jag i Ingared utanför A-sås. Bor du i stan eller? Finns en tråd om blivande alingsåsmammor:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m47309423.html
Svar på tråden BF Juni 2010!