Inlägg från: Miss Johanna |Visa alla inlägg
  • Miss Johanna

BF Juni 2010!

mithrandil skrev 2009-11-06 09:04:11 följande:
    I ingared har jag också bott en kort period av mitt liv. Så lustigt. Det är ju inte direkt något stort ställe.
    Jasså, kul Nej det är bara en liten håla, men väldigt charmig liten by. Trivs kanon här!
  • Miss Johanna
    MumTwins skrev 2009-11-06 15:33:05 följande:
    Tyvärr fick jag och sambon tråkiga besked imorse och kommer därför nu hoppa av denna tråd. Jag önskar er alla andra lycka till!!
    Nej vad tråkigt!!!! Hoppas att ni lyckas snart igen!
  • Miss Johanna

Hej på er!
    Min dag började inte så bra. En timma efter frukost så fick jag springa på toa och spy! Fy fasen vad äckligt det var. Har mått väldigt illa nu senaste veckorna, men har lyckat att inte spy, men idag kom det. Hoppas verkligen att det inte håller i sig.

Men en annan positiv nyhet är att jag var på mitt första VUL idag och fick se mitt lilla krabats hjärta Sååå skönt att veta att det är ok trots blödningarna jag haft. Nu ska jag försöka njuta av att vara gravid. Har berättat för min familj nu också, så det är skönt att kunna dela glädjen med dom.

• Miss Johanna

Är det någon mer som känner att träning känns riktigt jobbig nu? Jag har alltid gillat att träna (jogga, spinning och pump) men nu känns det som att jag har noll energi till det. Är bara i v.10. Blir helt färdig bara jag är ute och går med hunden. Hade ju hoppats att jag skulle kunna träna hela graviditeten. Kan ju hoppas att jag får mer ork sen när illamåendet försvinner.

• Miss Johanna

Jag har BF 12 juni och har fått tid för RUL den 7 januari. Det blir min nästa träff på MVC. Känns väldigt långt kvar!

Idag har varit min värsta dag hittills!!! Jag kände när jag vaknade att något var skumt, tror jag har lite feber. Efter att ha tvingat i mig lite frukost så fick jag springa till toan och spy och sen en gång till efter någon timma. Har varit helt däckad i soffan och sovit ca 4-5 timmar idag på dagen och jag har inte kunnat äta något. Det är så konstigt för jag trodde mitt illamående hade gått över, har inte känt något alls nu på över en vecka. Och så kom det som en smäll idag! Hoppas att det går över tills i morgon, ska till malmö och redovisa i skolan då.

• Miss Johanna

Det kan nog vara något jag åkt på. Hoppas bara inte att det är svinis, men jag är inte förkylt eller så, men det kanske bara är en vanligt magsjuka

• Miss Johanna

En sak jag funderat på ett tag nu är om man kan har samma BF-dag men ändå vara i olika veckor? Jag är beräknad till 12 juni, och ska enligt FL vara i vecka 11 (10+2). Men har det med menscykeln att göra? Vet ju inte hur min menscykel ser ut...har bara chansat lite...

• Miss Johanna
    Bjornis skrev 2009-11-18 09:05:23 följande:
    Jahapp på er. Jag lämnar tråden eftersom vul:et imorse inte visade på hjärtaktivitet. Vi fick ju se hjärtat i v 8 men nu i v 11 hade det stannat. Vi ska kolla på måndag igen men som han sa så ska man se hjärtat nu. Sen räknade han att den var i 8+2-3 när jag säger att vi är i v 10+2 så känns HOPPLÖST. Ska man börja tempa och äl-test och kämpa igen nu då. Lite bitter. Men så klart glada att vi ens kunde bli med barn... Lycka till med era små!!
    ÅHhhhh vad tråkigt :( Lider verkligen med dig!!! Hoppas att det tar sig snart igen. Kram till dig!
  • Miss Johanna
    Sojalattemamma skrev 2009-11-19 14:17:04 följande:
    Trots att jag inte varit så aktiv här tänkte jag bara titta in och säga hejdå. Sitter här mitt i ett MF i v 10. Känns så j*vla frustrerande. Så nära vecka 12. Undrar vad jag har gjort för fel.... något måste det ju vara känns det som..... Ledsen för tråkiga nyheter och lycka till alla ni andra.
    Usch, vad tråkigt! Jobbigt när man är så nära v.12 också. Bättre lycka till er snart igen!
  • Miss Johanna

Hej tjejer!

Jag tror att jag har fått svininfluensan!!!! Jag hade feber i tisdags och spydde tre gånger, sov i stort sett hela dagen, i onsdags hade jag lite feber och fick hosta. Igår försvann febern, men är nu tokförkyld och har mycket hosta. Är alltså på bättringsvägen. Jag har inte tagit sprutan och har varit i valet och kvalet om jag ska ta den eller inte. Så om jag nu fått influensan så är jag ju i så fall emun och det tycker jag vore toppen om jag nu slapp ta sprutan. Men jag ville ju ha ett klart besked på om jag hart influensan så jag har ringt runt till vårdcentralen, MVC och sjukvårdsrådgivningen och alla säger samma sak; att jag inte kan kontrollera om jag haft influensan. Nähä?! Så nu måste jag ta sprutan i alla fall även om jag är emun mot influensan! Jag sa att jag tyckte det var riktigt dåligt att man inte kan få bekräftelse, utan nu måste jag ta den där sprutan ändå. Undrar varför media skriver att nu är det si och så många "bekräftade" fall av svinifluensan? Jag blir så trött!

Svar på tråden BF Juni 2010!