Inlägg från: Miss Johanna |Visa alla inlägg
  • Miss Johanna

BF Juni 2010!

Vi kommer inte heller att göra KUB, är student så vi har inte råd helt enkelt. Men jag tycker att det är bra möjlighet för dem som ligger i risk sonen. Egentligen skulle det vara obligatoriskt för alla. Konstigt att det kan skilja sig så i Sverige! Här tror man ju att alla har rätt till lika vård, men det är tydligen inte så?!

Har en ihållande hosta som är enormt jobbig just nu! Stackars lilla bebbe i magen som inte får en lugn stund Ska ringa till vårdcentralen i morgon och kräva att få någon hostmedicin, står inte ut längre!

• Miss Johanna

Själv har jag inte heller funderat så mycket kring förlossning. Men det lutar väl åt att jag kommer att föda i Borås. Har att välja på det eller i Göteborg. Just nu känns det som jag bara kommer vilja ha lustgas och kanske akupunktur, ev bad också. Har hört att ryggmärgsbedövningen kan dra ut på förlossningen så jag kommer nog avvakta med att ta den, om jag kan...

Jag är i v.12 (11+4) nu och mår fortfarande illa. Har inte fått behålla maten knappt alls denna veckan. Jobbigt! Har gått ner 2 kg. Hoppas att det försvinner snart, vill inte gå med detta hela graviditeten. På mig syns det knappt, har en liten mage, men inte så att folk ser det. Kände i förgår något som bubblade/sprattlade men vet inte om det var fostret eller om det var min mage som kurrade(?) Vad är skillnaden?

• Miss Johanna
    Summer skrev 2009-11-26 17:31:23 följande:
    Miss Johanna skrev 2009-11-26 17:04:20 följande: Åhhh denna känsla är så svår att förklara men när det är din mage som kurrar så känns det starkare och mer ytligt i magen, vid tarmarna. Denna pirrande känsla var lite längre ner och djupare in, svagare och ....kändes inte alls som magkurr...har liksom aldrig känt så förut. Först pirret som kolsyra och sedan sprattel som från en liten liten fisk (typ Guppi)..
    Tack för svaret! Hm, jo det kan nog ha varit det jag kände. Det kändes svagare än magkurr och djupare i magen, men det varade bara ett par sekunder. Jag ska känna efter lite noggrannare nästa gång.
  • Miss Johanna
    stina84 skrev 2009-11-26 18:07:49 följande:
    Hej tjejer! Jag har inte varit inne sedan i förrgår och orkar verkligen inte läsa igen alla sidor, hoppas ni förstår. Om någon frågat mig något så får jag be er artigast att fråga igen Var på begravning igår. Jätte fin dag men oerhört jobbig. Fick migrän på em och när vi kom hem vid 21 gick jag raka vägen till sängen och la mig och har idag jobbat mellan 7.30-17. Skittrött nu! Har fått roliga nyheter! Ska på anställningsintervju den 9 Har inte kvar papprerna så jag vet inte om det är en tillsvidare anställning eller vik jag sökt... (söker många jobb) Min man råkade radera allt från mailen.. Ska försöka kontakta personalfunktionen på sjukhuset och se om de kan hjälpa mig Hoppas som 17 nu bara Nu till en jätte svår fråga och jag vill ha så ärliga svar som möjligt.. Ska jag berätta på intervjuvn att jag är gravid. Är ju då ändå i v.14 så det är ju svårt att dölja. Eller ska jag inget säga? De kommer ju ändå märka det innan provanställningen går ut, dessutom går jag ju på havandeskap i mars månad... Hjälp mig *please*
    Jag var på en intervju för ett tag sedan, då jag var i v.7. Jag ansåg att det var bättre att vara ärlig från början och säga som det är. Jag skulle nog känt mig väldigt dum att behöva berätta att jag är gravid redan efter några veckor som anställd. Men jag var också medveten om att det minskade mina chanser till anställning....tyvärr.
  • Miss Johanna
    stina84 skrev 2009-12-04 11:43:18 följande:
    Jag mår så dåligt idag... Så fort jag står upp eller rör mig hastigt sittandes så svartnar det framför ögonen, känns som om att jag ska svimma. Blir precis kallsvettig.. Undrar om mitt blodtryck sjunkigt ytterligare? Var tvungen att rniga jobbet och sjukskriva mig.. Hur länge kommer detta pågå och finns dt något man själv kan göra för att påverka trycket?
    Jag har också lågt blodtryck i vanliga fall, men sist jag mätte var det bättre. Men idag så var jag på en fiskeauktion och fick stå länge, då bara svartnade det för ögonen och jag fick sätta mig ner för att inte svimma. Har väldigt lätt för att svimma så jag känner exakt när jag måste sätta mig ner innan jag faller. Kallsvettades också, så det var inte så behagligt. Pinsamt, folk trodde säkert man var bakis. Mitt blodtryck måste också ha sjunkit mer nu.
  • Miss Johanna

På tal om försäkringskassan, någon som vet hur det fungerar om man studerar? Jag har jobbat heltid innan det (och varje sommar) samt är tjänstledig för studier nu. Har hört av en vän att det baseras på min tidigare inkomst, men har inte kollat upp det själv. Det kan väl ändå inte baseras på CSN-inkomsten?

• Miss Johanna
    annanazell skrev 2009-12-06 18:07:22 följande:
    Hej tjejer!!! Tror jag bestämt mig nu för att behålla abrnet känner att jag inte kan genomgå en abort.. Han skulle ha kommit och hämtat sina saker idag, men han dök inte upp. Utan skyllde på att hans pappa hade släpvagnen kvar på jobbet. Men tycker det är konstigt eftersom om de visste att han skulle flytta så skulle väl han tagit hem den. Sen tror jag inte han har den där över huvudtaget. Men fattar inte varför han inte kommer och hämtar grejorna, eller skriver sig hos sina föräldrar, eller ändrar på facebook att han är singel. Fattar ingenting. Vad tror ni?
    Jag skulle tippa på att han är helt lost i sig själv, han vet kanske varken ut eller in. Men förstår att det måste vara fruktansvärt jobbigt för dig att han inte förklarar sig. Jag håller tummarna att det kommer att lösa sig för dig! Måste ändå kännas skönt att ha bestämt sig för att behålla barnet. Det är ovissheten som är så jobbig.

Själv har legat helt däckad hela helgen. Har inte mått så här dåligt någon gång vad jag vet. Det började i fredags kväll med att jag fick panik-illamående och fick springa på toa och igår sprang jag skyttetrafik mellan soffan och toan hela dagen. Idag har jag äntligen fått bevara lite mat i magen, så skönt. Hoppas verkligen att detta snart går över, vad göra annars? Gick föresten in i v.14 idag, gött det iaf!
  • Miss Johanna

Mejola: ÅH vad hemskt! Lider verkligen med dig!!!

Stina84: Ja jag rider fortfarande. Det har fungerat bra än så länge och jag tänker nog hålla på ett par månader till iaf. Jag har ju knappt någon mage än så det är inga bekymmer. Rider du?

• Miss Johanna
    stina84 skrev 2009-12-07 10:41:22 följande:
    Nej jag rider på ridskola just nu. Jag skulle gärna vilja ha en egen häst också, men tyvärr så räcker inte tiden till just nu. Hoppas också på att få äga en häst en gång i framtiden. Jag var också fodervärd åt två hästar en gång för ca 10 år sen. Det är bra erfarenhet faktiskt. Vad bra att ha en kompis som har hästar och kunna rida när man vill, den turen har inte jag.
  • Miss Johanna

Igår när jag var och red på min ridskola (som ligger mitt ute i skogen) så fick jag bilrutan inslagen och min väska var borta med nycklar, telefon och plånbok, m. m. Var helt knäckt! Hade en del kontanter, plus typ 20 olika kort. Så det blev många ringa och spärra-samtal både igår och idag... Måste byta lås hemma och lämna in bilen. Jag blir så jä.....a arg på dessa idioter som inte kan ge fan i andras prylar! Hade dessutom väskan i bakom passagerarsätet på golvet + att vi har tonade rutor så jag tror inte att de kan ha sett den. Var bara tvungen att beklaga mig lite

Stina84: Lycka till på intervjun!

Svar på tråden BF Juni 2010!