Inlägg från: Miss Johanna |Visa alla inlägg
  • Miss Johanna

BF Juni 2010!

Nej det är verkligen inte kul. Ja jag håller med dig majess att det är så personliga saker man har så man känner sig nästan kränt! Men men, nu är det som det är, bara gilla läget...

• Miss Johanna

Mjauen: Nej det är illa det med även om det bara tar en bilstrereo så för det ju med sig så mycket mörda för en annan.

• Miss Johanna

Stina84: Jag hade ca 1200:- så det känns surt, skulle köpt lite julklappar för dom pengarna Men som tur var så hann de inte få ut några pengar från kontot.

annanazell: Jag tycker inte denna karl är värd att ens bry sig om. Din situation måste vara extremt jobbig, men försök att skita i han och gå vidare. Nu är det hans tur att visa att han bryr sig över huvud taget, var kall tillbaka!

• Miss Johanna

Stina84: Haha, jag känner igen det där när en sambo inte frågar hur det har gått, om man har gjort något speciellt. Jag blev arg på min sambo för ett par veckor sen när han inte frågade om en grej. Då tyckte han att det var lika mycket mitt ansvar att säga det. Men jag vill ju att han frågar! Åh, så trött på hans åsikter ibland. Är också extra känslig nu, började störtgråta när jag såg inbrottet i bilen. Det hade jag förmodligen inte gjort i vanliga fall utan mest blivit förbannad.

Ellie84: Jag var också med om att spy upp frukosten när jag skulle svälja sista tuggan. Hade inget illamående innan, utan fick kuta till toan. Det kom blixtsnabbt. Konstigt var det iaf.

Mitt illamående har blivit bättre denna veckan. Dock så misstänker jag att jag blivit matförgiftad på en pizzeria i fredags. Jag och en vän var och åt lunch ihop och på kvällen spydde jag, lördagen fick jag inte i min någon mat utan att allt kom upp och sen hade jag feber. Jag misstänkte inget då utan trodde det berodde på graviditeten. Men när jag träffade min vän i tisdags så visade det sig att hon också hade legat magsjuk hela helgen. Undrar om det i så fall kan vara skadligt för fostret?

• Miss Johanna
    Kikkilajnen skrev 2009-12-13 09:05:09 följande:
    Hej tjejer! Tänkte bara meddela att jag hoppar av tråden. Är fortfarande kvar i Thailand och har inte haft tillgång till Internet så det är därför jag varit osynlig. Jag förlorade vår bäbis nu i onsdags i V.16, har inte riktigt förstått ännu... Jag önskar Er stort LYCKA TILL allihop!
    Nej vad tråkigt Beklagar verkligen! Vad hände egentligen? Du hade ju ändå gått rätt långt.

Jag har också RUL den 7/1 så nu blir vi ett helt gäng! Spännande att se hur det går för alla.
  • Miss Johanna

Det verkar som att de flesta ska ta reda på könet. Jag kommer inte att göra det. Känns som att det är halva spänningen med förlossningen. Tycker inte att den informationen skulle vara till nytta att veta heller, det är ju bara ett kön.

Stina84: Jag har också cravings på apelsiner, är det enda jag blir riktigt sugen på om kvällarna.

Jag trodde mitt illamående var borta, men i morse när jag åt frukost så fick jag rusa in på toa och allt kom upp. Jag mådde i och för sig bra sen, men det är inge vidare att spy Vill inte mer nu!

• Miss Johanna
    Joggi skrev 2009-12-15 19:12:48 följande:
    Jag vill inte veta kön pga att jag ska rusta ett rum till bebben, köpa massa rosa/blå kläder osv. Jag vill veta kön för att jag är nyfiken! För att jag vill välja namn! För att jag är ett kontrollfreak.. Jag är lite trött på att få försvara mig för att jag vill veta. Får höra - Men herregud, du förstör ju spänningen! Varför kan inte folk acceptera båda valen? Tiderna har förändras. (Är oftast gamla tanter som säger så här) För mig sitter inte spänningen i könet helt enkelt. Utan i vad det är för nån som kommer ut=) Menar inte att låta arg. Jo, på dessa tanter som man ständigt måste försvara sig för. Men inte mot er här så länge ni accepterar folks egna val. Och de som vill veta för inhandling osv är väl oxå helt normalt. Kan vara skönt att ha nåt att tänka på i slutet. Planera rummet, handla osv..
    Det är klart att alla ska få tycka som de vill, och jag har absolut inget emot dem som kollar upp könet. Jag skrev bara vad jag tycker. Och jag tycker inte att jag är gammalmodig för det
  • Miss Johanna
    Joggi skrev 2009-12-28 19:15:35 följande:
    Apelsiner är jag helt galen i med! Håller med, dom är så otroligt goda nu! Har inga hemma................. Suck.. Igår köpte vi en glassmaskin som vi har invigt idag=) Blev vaniljglass med hackade chokladsnäckor (från chokladask ni vet=) Tog det vi hade hemma. Ska ätas ikväll har bara smakat än och fään så otroligt gott med hemmagjord glass! Ska aldrig mer köpa!! Nån som har glassmaskin? Köpte oxå en handdammsugare och är än så länge bland det bästa jag nånsin köpt! (tillsammans med glassmaskinen, haha=) Är NÖJD=) Jag skrev för ett tag sen om fosterrörelser och att jag hade hört att man känner när dom kommer, att man inte undrar då. (Att jag hade hört det då) Nu är det så att jag har en fundering till er som vet hur det känns! Tror det började på juldagen, på kvällen. Låg ner i soffan efter en stressig dag och kände precis som oregelbunda muskeldragningar inifrån magen. Höll i sig till och från nån minut och har kommit tillbaka minst 2 ggr varje kväll sedan dess. Det kändes som när man får muskelryck i armen ni vet, fast inifrån magen.. Lite alienvarning, har aldrig kännt så förr.. När man verkligen känner rörelserna så kommer jag ju känna igen och veta om det är det eller inte, men måste bara höra om ni känner igen=) Just det, kommer alltid från där livmodern är oxå..
    Jag har också en glassmaskin, har haft den i några år. Men tyvärr blir det inte att man gör så ofta. Men när jag gör blir det antingen vaniljglass eller någon form av sorbet. Har provat, hallon, svartvinbär, äpple och citron. Det är så gott och fräscht på sommaren. Håller med om att det inte går att jämföra med köpt. Ska nog ta och göra någon dag nu, blev lite sugen nu

Apelsiner är jag också tokig i nu och har varit ända sen de började säljas för ett par månader sen. Minst 2 om dagen!

Vill passa på att önska alla en god fortsättning och vi får väl hoppas att 2010 blir vårat år! För då kommer vi ju bli föräldrar ( Många av oss är säkert redan det)
  • Miss Johanna

Gott nytt år på er alla!

Igår fick jag för första gången massor av sammandragningar. Är det normalt att man får det runt v.18? Annars så mår jag prima är äntligen frisk från en långvarit förkylning. Så nu har jag börjat gå stavgång i snön, bra träning att komma igång med! Vill börja på gravidyoga snart också, någon som provat?

Namn ja, svårt, vi har pratat lite till och från. Men de namnen som är på tapeten nu är wilhelm, noah eller Mike till en pojk och Nelly samt joline till en tös.

• Miss Johanna

Min mage känns nu också lite mindre emot vad den var för ett par dagar sen Hm, har knappt alls någon mage och är i v.18 nu, längtar tills det verkligen syns. RUL på onsdag, ska bli grymt spännande! Kul för er alla som redan varit och sett att det lilla pyret mår bra. Vilken lättnad det måste vara!

Vi kommer inte att behöva köpa så mycket mer än vagn, klart lite mer blir det väl, men vi skulle få en massa prylar från min bror samt en kompis som hade två kassar med babykläder, en späjsäng, skötbord, babygym, babywatch och bilbarnstol m.m. (mot en mindre summa). Så det blir perfekt!

Ska iväg till Barnens Hus i morgon och kolla på vagn. Är så dåligt isatt i vad man ska ha, men tror jag vill ha en med 4 hjul och men svängbara framljul, dock inte dom med dom minsta framljulen, de ser lite ostabila ut. Förstår inte det här med hårdlift och mjuklift samt liggdel, vad är skillnaden?

• Miss Johanna
    krissa skrev 2010-01-06 12:09:12 följande:
    Hittat en fin TEUTONIA vagn som vi nog kommer att beställa! :o) 2 kg upp nu och 17 + 1 idag.... I ÅR blir vi föräldrar!!! Yippiiiiii
    Jag är också lite nyfiken på Teutonia, vilken modell är det du tittat på? Jag har kollat på Prestige eller Spirit S3, men är lite tveksam till en vagn med tre hjul. Men Spitit S3 såg smidig ut. Någon som vet hur en trehjuling beter sig på grusväg/snö/kullesten? Jag och min sambo är inte riktigt överens om hjulen. Jag vill ha 2 svängbara hjul framtill men min sambo tycker att de hjulen är alldeles för små, och visst det är de ju. Men de blir ju så mycket lättare att svänga med. Vill ändå ha en vagn som också fungerar på lite ojämnt underlag. Så förmodligen blir det väl jag som får ge med mig... Annars har vi kikat på en Emmaljunga City cross eller en Brio Happy.
  • Miss Johanna
    Sweetangel85 skrev 2010-01-06 12:19:25 följande:
    jag har inte gått upp ngt o går in i v.19 i morgon.. och då äre dags för UL... uhh jag e mer nervös denna gång än vad jag var med sonen.. puh!! Hoppas allt e som det ska, e ju trots allt allra FÖRSTA ggn jag ser denna bebis i morgon.. Vilka tider ska ni andra på UL:et i morgon?? lite kul o veta
    Själv har jag gått upp 2 kg hittills. Känns rätt bra, har ätit lite mindre än vanligt, men mycket nyttigare. Jag ska göra mitt RUL klockan 10.00 i morgon. Har också längtat efter detta jätte-mycket nu, men samtidigt så är man ju nervös! Vi får uppdatera varandra i morogn kväll hur det gått. Lycka till alla med RUL i morgon!
  • Miss Johanna
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-06 12:46:16 följande:
    Har haft trehjulingar och de har funkat mycket bra på dåligt underlag. Inte upplevt problem med att de vagnarna kännts ostadiga. Däremot är de väldigt breda mellan bakhjulen. Vilket är ett minus men ett måste för att de inte ska bli lättvälta har jag förstått. Så anser att två svängbara framhjul verkar vara det bästa de uppfunnit sen elektriciteten. Men som sagt,synd att de ska vara så små! Har du kikat på Brio Go? Ska vara bra fjädring i den så för bebis del är den nog kanon på ojämna undrelag. Själv funderat på en Teutonia Fun,men är skeptisk till fjädringen. Annars lutar det åt en Bugaboo,eftersom man kan svänga över handtaget så de stora hjulen kommer fram istället när man har lust. Borde funka bra på ojämna undrelag. 
    Ok, ska gå och titta lite imorgon på en trehjuling tror jag. Kollade på en Brio go nu i en katalog med de verkar vara för små framhjul. Att det inte kan finnas två stora rörliga hjul fram? Maxi cosi har en sån vagn men den chassin verkade så skev och ostabil, så den föll bort, synd, hade hoppats på den.
  • Miss Johanna
    Martinis84 skrev 2010-01-06 14:20:52 följande:
    En knäpp fråga... Som jag tidigare har nämnt så har jag ju hund och hundbur och skulle vara glad om jag kunde ha kvar den. Men det blir att det bara finns ett utrymme på ca 50 -55 cm kvar jämte buren. Kan man lägga vagnen lite på sniskan eller måste jag plocka bort buren? Knäpp fråga jag vet... eller finns det någon vagn som ni vet är lite smalare? Jag har ju annars fastant för emmaljunga duo edge...
    Vi har samma problem som dig... Drygt 50 cm kvar till en vagn. Vet inte om det går att lösa, får väl bli ett sånt där hundbilbälte till jycken annars Men vi kommer förmodligen at byta bil till en större inom ett år så då kan vi säkert få plats med både bur och vagn.
  • Miss Johanna

Har idag sett min lilla krabat =-D Svävar på moln just nu! Det var en livlig en, rörde på benen och viftade med armarna, men jag känner inget än. Vilken lättnad detta är att se att den både lever och rör på sig! Vi fick också titta länge, ca 40 min eftersom det var en barnmorska som också skulle lära sig göra UL. Fick två fina bilder som finns i mitt bildgalleri. Blev dock tillkakaflyttad 1,5 vecka. Så nu har vi BF 20 juni och jag är i v.16, istället för v.18.

Jag är också ett Ullaredsfan åker ca 2ggr om årert. Ska dit i feb och storhandla babyprylar.

• Miss Johanna

Grattis till alla med lyckat RUL! Ska man inte få se sin krabat mer nu förens i juni Känns som en evighet dit. Men skönt att få se att den mår gott iaf.

Fick veta igår att en en väldigt god vän som jag bodde ihop med under gymnasiet också ska barn i juni. Blev så himla glad för jag har inga andra vänner som ska ha barn nu. Men har inte haft så mycket kontakt med henne under de senaste åren för hon har bott utomlands.

• Miss Johanna

Tesso: Håller också mina tummar för att allt är ok med lillan där inne.

Lina och Ante: Grattis till lyckat RUL. Blev datumet flyttat något? Härligt att få känna den lilla, det gör inte jag än, men jag såg att den rörde sig mycket igår så nu känner jag mig lugn

Svar på tråden BF Juni 2010!