BF Juni 2010!
Nej det är verkligen inte kul. Ja jag håller med dig majess att det är så personliga saker man har så man känner sig nästan kränt! Men men, nu är det som det är, bara gilla läget...
Nej det är verkligen inte kul. Ja jag håller med dig majess att det är så personliga saker man har så man känner sig nästan kränt! Men men, nu är det som det är, bara gilla läget...
Mjauen: Nej det är illa det med även om det bara tar en bilstrereo så för det ju med sig så mycket mörda för en annan.
Stina84: Jag hade ca 1200:- så det känns surt, skulle köpt lite julklappar för dom pengarna
Men som tur var så hann de inte få ut några pengar från kontot.
annanazell: Jag tycker inte denna karl är värd att ens bry sig om. Din situation måste vara extremt jobbig, men försök att skita i han och gå vidare. Nu är det hans tur att visa att han bryr sig över huvud taget, var kall tillbaka!
Stina84: Haha, jag känner igen det där när en sambo inte frågar hur det har gått, om man har gjort något speciellt. Jag blev arg på min sambo för ett par veckor sen när han inte frågade om en grej. Då tyckte han att det var lika mycket mitt ansvar att säga det. Men jag vill ju att han frågar! Åh, så trött på hans åsikter ibland. Är också extra känslig nu, började störtgråta när jag såg inbrottet i bilen. Det hade jag förmodligen inte gjort i vanliga fall utan mest blivit förbannad.
Ellie84: Jag var också med om att spy upp frukosten när jag skulle svälja sista tuggan. Hade inget illamående innan, utan fick kuta till toan. Det kom blixtsnabbt. Konstigt var det iaf.
Mitt illamående har blivit bättre denna veckan. Dock så misstänker jag att jag blivit matförgiftad på en pizzeria i fredags. Jag och en vän var och åt lunch ihop och på kvällen spydde jag, lördagen fick jag inte i min någon mat utan att allt kom upp och sen hade jag feber. Jag misstänkte inget då utan trodde det berodde på graviditeten. Men när jag träffade min vän i tisdags så visade det sig att hon också hade legat magsjuk hela helgen. Undrar om det i så fall kan vara skadligt för fostret?
Det verkar som att de flesta ska ta reda på könet. Jag kommer inte att göra det. Känns som att det är halva spänningen med förlossningen. Tycker inte att den informationen skulle vara till nytta att veta heller, det är ju bara ett kön.
Stina84: Jag har också cravings på apelsiner, är det enda jag blir riktigt sugen på om kvällarna.
Jag trodde mitt illamående var borta, men i morse när jag åt frukost så fick jag rusa in på toa och allt kom upp. Jag mådde i och för sig bra sen, men det är inge vidare att spy
Vill inte mer nu!
Gott nytt år på er alla!
Igår fick jag för första gången massor av sammandragningar. Är det normalt att man får det runt v.18? Annars så mår jag prima är äntligen frisk från en långvarit förkylning. Så nu har jag börjat gå stavgång i snön, bra träning att komma igång med! Vill börja på gravidyoga snart också, någon som provat?
Namn ja, svårt, vi har pratat lite till och från. Men de namnen som är på tapeten nu är wilhelm, noah eller Mike till en pojk och Nelly samt joline till en tös.
Min mage känns nu också lite mindre emot vad den var för ett par dagar sen
Hm, har knappt alls någon mage och är i v.18 nu, längtar tills det verkligen syns. RUL på onsdag, ska bli grymt spännande! Kul för er alla som redan varit och sett att det lilla pyret mår bra. Vilken lättnad det måste vara!
Vi kommer inte att behöva köpa så mycket mer än vagn, klart lite mer blir det väl, men vi skulle få en massa prylar från min bror samt en kompis som hade två kassar med babykläder, en späjsäng, skötbord, babygym, babywatch och bilbarnstol m.m. (mot en mindre summa). Så det blir perfekt!
Ska iväg till Barnens Hus i morgon och kolla på vagn. Är så dåligt isatt i vad man ska ha, men tror jag vill ha en med 4 hjul och men svängbara framljul, dock inte dom med dom minsta framljulen, de ser lite ostabila ut. Förstår inte det här med hårdlift och mjuklift samt liggdel, vad är skillnaden?
Har idag sett min lilla krabat =-D Svävar på moln just nu! Det var en livlig en, rörde på benen och viftade med armarna, men jag känner inget än. Vilken lättnad detta är att se att den både lever och rör på sig! Vi fick också titta länge, ca 40 min eftersom det var en barnmorska som också skulle lära sig göra UL. Fick två fina bilder som finns i mitt bildgalleri. Blev dock tillkakaflyttad 1,5 vecka. Så nu har vi BF 20 juni och jag är i v.16, istället för v.18.
Jag är också ett Ullaredsfan
åker ca 2ggr om årert. Ska dit i feb och storhandla babyprylar.
Grattis till alla med lyckat RUL! Ska man inte få se sin krabat mer nu förens i juni
Känns som en evighet dit. Men skönt att få se att den mår gott iaf.
Fick veta igår att en en väldigt god vän som jag bodde ihop med under gymnasiet också ska barn i juni. Blev så himla glad för jag har inga andra vänner som ska ha barn nu. Men har inte haft så mycket kontakt med henne under de senaste åren för hon har bott utomlands.
Tesso: Håller också mina tummar för att allt är ok med lillan där inne.
Lina och Ante: Grattis till lyckat RUL. Blev datumet flyttat något? Härligt att få känna den lilla, det gör inte jag än, men jag såg att den rörde sig mycket igår så nu känner jag mig lugn