BF Juni 2010!
Fargoli: Jag är i vecka 8+2, har faktist inte tänkt på att få tvillingar förut, så det var ju lite lustigt
Vi har det inte i släkten, eller jo, makens mostrar är tvillingar men det går ju på mammans sida.
Fargoli: Jag är i vecka 8+2, har faktist inte tänkt på att få tvillingar förut, så det var ju lite lustigt
Vi har det inte i släkten, eller jo, makens mostrar är tvillingar men det går ju på mammans sida.
Vi var som sagt var på nytt vul igår, det gick väll sådär. Ettan mådde hur bra som helst, var 15 millimeter stor, hjärtat slog bra och det gick att fånga den på bild
Men tvåan var mycket mindre, och hjärtat bara flimmrade, så han såg inte ordentligt, så nu får vi vänta på en tid på en special ul klinik för att se vad som har hänt, om den lilla inte mår så bra, eller om den på nått underligt sätt blivit till senare eller om den helt enkelt inte kommer att klara sig
Och om det är det sista så bli jag ju nojis på hur det påverkar det första fostret
Han trodde iallafall inte att det var enäggstvilligar, vilket är bättre om nått skulle gå galet med den ena, men samtidigt så satt de väldigt nära varandra, så brukar tydligen inte tvåäggstvillingar sitta :-/ Blev flyttad två dagar framåt iallafall, med tanke på ettans storlek.
Dottan: tack
har fått nästa tid nästa måndag nu, låååångt tills dess
Hoppas ditt illamående håller sig borta nu! Härligt att kunna njuta av mat igen
MalouG, stor bäbislängtan & längtar och väntar: välkommna hit
Yossan: Skönt att det inte var ett X och att den lilla verkar må bra! Jag har med värk på ena sidan emellanåt och var med lite orolig för x, men det är väll så att det sliter och drar åt alla håll och kanter just nu och det kanske bara känns mer på vissa ställen.
mamsterbabe: jag känner inga speciella dofter så, däremot känner jag dofter som finsn mycket starkare. Vilket är väldigt jobbigt när nån/något luktar bläk :-/ Lyckades här om dagen identifiera en bit paprika i makens köttfärsås som var lite halvdålig, och kunde sen inte förmå mig att äta alls
Thesso: jag funderar med på gravidbyxor, ingenting sitter bekvämt längre, funderar ochså på ny bh som hela brösten får plats i, men samtidigt vill jag inte kuta iväg och köpa en massa nu :-/
Ang. Sex så har vi knappt något alls nu, dels för att jag mår så illa och är så trött, dels för att vi har så mycket annat med makens jobb och renoveringen som tar all tid, och sen så är inte maken så sugen heller
kanske inte är så upphetsande med en fru som hulkar sig igenom akten
Vet inte om jag ska vaccinera mig, här får man komma och ta det i vilken vecka man vill, vi får vaccinet på mvc. Men jag vet inte, visst är det bra så man slipper bli sjuk och riskera nått så, men jag är orolig för hur det kan påverka bebins/bebisarna? Vissa länder avråder ju gravida från att vaccinera sig
Synd att vaccinet inte kom innan man blev gravid, då hadde jag inte tvekat, för jag är inte rädd för biverkningar för egen del.
Yossan: tyvärr så tror jag inte det finns så mycket att göra åt denna trötthet förutom att vila...det är ju liksom en annan trötthet än i vanliga fall.
Kan du inte gå ner i tid lite på jobbet tills tentan är klar?
Yossan: ja, att bara gå ner i tid utan "anledning" kan ju vara svårt :-/ Hoppas du känenr att du fixar tentan med de fyra inläsningsdagarna! Kanske fastnar det mer än du tror
mamsterbabe: jag tror inte det är speciellt farligt att äta för mycket russin, klart att det inte är bra att äta alldeles för mycket, men då är man nog uppe i mängder som ingen männsika skulle kunna klara av att få i sig
Ang, blödningen så tror jag inte det är nån fara, i alla bäcker så står det ju att det är normalt och om det är så lite och du inte har ont så är det nog ingen fara
Mamsterbabe: ja, det är nog helt normalt det med, det växer ju hela tiden ju, klart det känns!
lellsmölla: Jag är i vecka 8+2 tror jag det är nu, eller 8+3 *förvirrad* Kännde ingenting före vecka sju, då dök illamåendet upp...
Annars har jag:
*Illamåendet, hela tiden, när jag inte tar medicin emot det
*trött, måste sova middag om jag ska hålla mig vaken tills 7
*bara sugen på att äta vissa saker, och det som funkade igår behöver inte funka idag
*snabbt hungrig
*kissnödig
*humörsvägningar, mest arg
*ont i brösten och mollvärk i magen på natten
Vi har några namnfavoriter, men har långt ifrån bestämt oss.
var till kyrkogården igår och kollade lite på alla ljusen, så vackert! Men som gravid så verkar jag ha en förmåga att "snubbla" över alla gravar med dödfödda barn eller bebisar som död.....gissa om det var lämpligt för en hormonstin person
marafara: hur ser den ut? är den kort, halvlång eller låmg och vad kostar den? jag måste ochså handla lite kläder, är mer kjoltjej än byxor. Men jag tar mig ju knappt nån stans just nu :-/
kamikazze: urs va jobbigt med din förra graviditet! Hoppas det går bättre denna gången!!!
swweetiie: åhva skoj med tvilligar! Grattis
Då är vi i samma sitts, väntar ochså tvilligar (med pergotimes hjälp) fast just nu är det en lite speciell för oss. Hoppas att bägge din amå mår bra
Och grattis en gång till!!!
Stina: jag har en bild på ena "krypet" sen min andra vul, det fick jag, behövde inte betal för det. Ska se om jag kan fota det och lägga upp, har ingen scanner tyvärr
Välkommna candygirl84 och ZettanA!!!
I morse fick jag nog uppleva ett nytt "gaviditetstecken" Eller, vet ju inte om det är det, men eftersom det aldrig hänt förut så räknar jag det. Drömmer ju mer nu och i morse så vaknade jag och grät av nått jag drömt
kronanskvinna: ja, verkligen skönt att vakna upp till det verkliga livet istället
laocoon: åh, tack så mycket för den informationen! Vill ju inte förstöra första porträttet
Men kan man fota av dem? Ser ju så många bilder på ul här på fl, hur har de fått in dem? Och hur bevarar man bilden bäst?
vitvåochnågratill: klart jag håller tummar och tår för dig!
jag är med totalt ofocuserad på jobbet, eller ja, just nu är jag ju hemma tom.13 nov men sen börjar det igen. Fick nya schemat från 1:a december och framåt idag. Ett riktigt skitschema!!! bara 04-15 dagar eller 12-13 timmarns pass. Fattar inte hur jag ska orka det
Dessutom så ska jag jobba hela jul och nyår i år igen och kan inte åka hem till familjen och fira jul