BF Juni 2010!
dottan: Ja, du får defentitivt en guldmedalj för det
dottan: Ja, du får defentitivt en guldmedalj för det
Stina; åh va skönt att inte behöva springa upp i tid och otid
Jag vet int enhur mycket jag gått upp, för uppåt är det iallafall men jag äger ingen våg så jag vet inte...lär väll bli varse nästa onsdag på inskrvningen
(fast jag fattar int ehur jag gått upp utan att äta nått)
hemljuvahem: jag är täppt i nästan och har varit det sen jag plussade med....
milliemolly: så bra sagt av din BM, för det är så sant, det lönar sig ju inte att gå och ora sig, vi alla här kan ju bli gravida och kan vara gravida iallafall tills dagens datum
LinaMarie: har inte så mycket bra tips att komma med, inte ens de receptbelagda medicinen funkar för mig
får du i dig vätska? Annars kan isbitar kanske funka för det?
skånetös: va skönt
fast jag håller med, man fattar inte så mycket av det man ser
haha
va duktiga ni varit som tagit försäkringar! Jag måste med ta tag i det där!
Dottan: nä ingen hund här, men en katt som tror han är en hund
räknas det
däremot så har mina svärisar min gammla hund (han fick flytta dit för flera år sen när vi bodde i en etta och båda jobbade och pluggade heltid) och han är väääääääldigt svartsjuk på alla som kommer i närheten av mig, så det blir kanske lite krongligt.....
LinaMarie: va bra att du får dricka iallafall
det är ju viktigt. jag är med supertörstig hela tiden, måste ha ett glas vatten vid sängen på natten, har jag aldrig haft förut...
Summer: urs va jobbigt! Din stackare!!! Jag märkte med att telefonnätet låg nere igår, fast jag inte behövde det lika väl som du. Men vad skönt att den lilla verkar må bra, man är ju känsligare där nere nu och blödningar är ju inget ovanligt, fast jag förstår att det är svårt att trösta sig med det!
Ellie: jag tror inte de vanliga "rökta" skinkan man köper som pålägg i affären är rökt ens, utan det är oftast bara tillsatta smakämnen som gör att det smakar rökt, så det är nog ingen fara, fast sen kan man ju undra hur bra det är i sig
Thesso: i vanliga fall så dammsuder vi en gång i veckan, skurar kanske var tredje eller närd et behövs. Just nu så håller vi på med en stor renovering av nästan hela undervåningen och på övervåningen så ligger alla saker + att dammsugaren har gått sönder så jag tittar inte ens ner på golvet just nu
:-/
8+6 här idag, på måndag får ska jag på nytt vul och se vad som hänt med twinsen :-/ *nervös* igår hadde jag en riktig s**t dag hoppas jag mår lite bättre idag :-/
Trodde illamåendet skulle minska med tiden, inte öka
Tror ni det är en dålig idee att bada bubblepool och bastu i helgen (som jag mår ok) vi ska iväg på en weekend med några kompisar, (planerad sen länge) och jag hoppas verkligen att jag har två bra dagar i helgen så vi kan åka
Men så kom jag och tänka på relax delen?
hej tjejer! Va ni har skrivit
Som vanligt
Orkar inte läsa idag, utan får ta det i morgon.
Vi har varit iväg hela helgen nästan. I fredags så var vi till svärisarna på middag (som gick ok med illamåendet) och passade på att berätta då, hadde köpt farmor och farfars bok till dem och slagit in) de blev glada men sa inte så mycket om det. Dock så blev svägerskan som var där på besök med (lite därför vi passade på denna gången) sur för att vi hadde en överskning åt dem och för att hon inte fått veta det innan middan
Ja, herre gud alltså!
Igår åkte vi i väg på en liten mini Weekend med några vänner, dagen gick jätte bra (var ju orolig för att inte orka/kunna vara med) men både lunch och middag slank ner och jag badade i relaxen (vanliga poolen) Fick veta att ett av de andra paren med väntar barn så det var ju skoj och när de sa det så berättade vi med.
Idag har dock varit katastrof, vaknade på hotellet i morse och hela rummet snurrade, kom inte upp på två timmar och sen fick maken hjälpa mig klä på mig och gå ner till frukosten som jag inte kunde äta. Så vi fick hoppa dagens aktiviteter och åka hem eftersom jag fortfarande är super yr och bara kan sitta upp korta korta stunder samt mår illa :-/ Har en läkartid i mogon som tur är för vul, så får jag se vad hon säger om detta med :-/
var hos läkaren idag, för nytt vul.
Tyvärr så har den ena tvillingen inte klarat sig
Den hadde inte växt något sen snaste vulet och hjärtat har slutat slå
Den andra mådde dock bara bra, var 26 millimeter stor, hjärtat slog bra och man såg till och med navelsträngen
Fortsatt sjukskriven tom. 29 nov, illamåendet håller i sig, kraftig yrsel pga. väldigt lågt blodtryck och viktminskning...
Hoppas att allt är bra med er, orkar inte läsa vad ni skrivit idag, återkommer i morgon istället om jag orkar....
mithrandil, mejola och skånetös: tack tjejer
va ni är gulliga. Idag känns det bättre, och det är skönt att få veta det nu än på RUL sen eller nått. Och vi är fortfarande jätte glada över den lill* som vi ska få. känslorna har åkt lite bergochdalbana här de senaste veckorna, men nu kan jag koncentrera mig på att vara gravid, och att vi ska få ett barn så jag försöker vara positiv
Och nu när det "bara" är en så kommer ju graviditeten och riksen för komplikationer att minska. så det är ju bra, och speciellt med tanke på att de var olika stora fårn början och så, då hadde det ju kunnat sluta lite hur som helst känns det som.
kronanskvinna: Förhoppningsvis så tillbaka bildas den som inte klarat sig, och då påverkar det inte det andra barnet. Om kroppen skulle göra sig av med den genom en blödning så är det lite större risk för det andra barnet som jag förstod det, men ju större den blir desstå säkrare är det tror jag.
Ni har skrivit så mycket så jag hinner inte läsa allt nu
Idag ska vi till BM igen för riktiga inskrivningen. Ska bli skoj
Sen ska vi åka till min mormor och äta (om jag nu får ner något) och berätta
Såg att ni har disskuterat det här med träffar. Jag har tidigare gått på två träffar från två olika trådar här på FL. Den första var en fikatråd för södra sthlm och vi var väll 10 st, var av en jag började träffa utanför tråden sen och som jag har ganska tät kontakt med och sen var vi en tråd som väntade på att få börja försöka få barn som träddades 14 st, och två av de tjejerna (detta var 3 år sedan) är idag bland mina bästa vänner då det visade sig att vi hadde väldigt mycket annat gemensamt än att vi just då längtade efter barn. Så träffarna har varit bra för mig, jag kommer ju utifrån och visst har jag makens kompisar med deras fruar och sambos som jag tycker jätte mycket om, men det är skoj att ha "egna" kompisar med
Nytt grvaiditetssymtom föresten: Får fruktansvärda kramper i magen när jag ätit, känns läskigt. Nån som har så?
Hej tjejer!
Hoppas att allt är bra med er! Min dator har stendött så jag har ingen möjlighet att komma ut på nätet just nu (lånat en dator lite snabbt här) Så jag har inte försvunnit från tråden, utan komemr tillbaka så fort maken fixat datorn! Kram på er!!!
Hej tjejer!
Hoppas att allt är bra med er! En snabbskrivning fårn lånad dator här igen, min egen är hos "farbror" doktorn fortfarande :-/ Såååå tråkigt!
Allt är bra med mig, illamåendet börjar avta, lite ryggont och andra småkrämpor med det överlever man ju
Dock så började jag blöda idag
Var till gynakuten och allt såg bra ut, så läkaren sa att det inte var nått att oroa sig för. Den lilla var riktigt stor nu
Låg och viftade med armar och ben som bara den
Hoppas jag slipper blödningarna nu för det är inge skoj att gå och oroa sig för det med :-/
kram på er!!!
Hej tjejer!!!
Jag är fort farande datorlös
Och snabblånar åter igen makens jobbdator, en ny till mig står överst på önskelistan, men med tanke på ekonomin efter köksrenoveringarna så blir det nog snarare en tidning om datorer i julklapp eller nått
:-/
Hoppas åter igen att allt är bra med er och känner mig hemsk som bara kommer in här och skriver när det hänt mig något, men jag ska läsa igenom vad ni haft för er när jag fått hem min gammla skitdator igen
Jag börjar jobba igen nästa vecka och har ångest för det
haha
Illamåndeet är bättre nu , men så har jag fått GBS bakterier istället
Och är tydligen RH-negativ...
jaja
Vecka 15 idag aillafall och magen är redan stooooor, ska lägga upp bilder sen när jag har datorn!
Kram på er!!!
Summer: så har jag med, pratade med min bm, idag och hon sa att det var helt normalt i den fasen vi är i nu!
Stina84: Jag blev med galen utan datorn först, men nu har jag nog vant mig, orkar knappt slå på makens jobbdator när den nån gång är hemma
haha...
Har inte fått behandling ännu mot GBS, fick lämna nytt prov i fredags så ska jag till läkaren i morgon så får vi se. Tror med att det kommer gå bra, det fixar sig med både GBs och Rh-negativitetetn, det finns ju mediciner mot allt nu ju (typ)
Men det är ändå lite typiskt att man ska åka på det med
Summer: ja, skönt att vi alla har lite liknade symtom, och det är ju inte så kontisgt egenterligen, med tanke på vad som händer där inne
Hej tjejer! Och god fortsättning på er! Hoppas ni mår bra allihopa
Själv är jag fortfarande datorlös, *suck* ska köpa en ny men nu när jag varit sjukskriven så länge så är ekonomin inte den bästa (+ jul och allt)
Mår iallfall bättre och har börjat jobba lite smått, skönt. Fast fasar inför att börja jobba heltid då mitt jobb itne alls vill hjälpa mig och lägga om schemat (så jag slipper stå upp utan rast i 10-12 timmar) och läkaren inte vill skriva sjukintyg på att det inte är lämpligt
Så jag vet i nte hur det ska gå.
Ont i ryggen och benen till och från, svårt att sova, illamående och yr lite til och från, men jag ska inte klaga
Kände bebben sparka loss för fösta gången i förgår, så hårt att till och med maken kunde känna det. Häftigt
msfine: jobbar innom flygbranchen. Tyvärr så skiter min arbetsgivare totalt i allt vad lagar och förordningar heter, och ett bra svar på klagomål från anställda brukar tyvärr vara sparken. Vi har så kallad "betald rast" men många dagar så är vi så hårt utplanerade på dagsschemat så att vi inte hinner ta någon rast eller sitta ner.
Gothica: jag känner av bebben ibland, inte så mycket men lite små puffar och så
vecka 16+5 idag.
hej tjejer! Som vanligt ett snabbt inlägg, fortfarande datorlös och så fort jag lyckas stjäla till mig en kortis med maken dator så börjar han kuta omkring och fårga om vi ska äta/gå ut och gå/skruva in en låda eller vad som helst som innebär att jag inte hinner mer än att kolla mailen
Hoppas att ni mår bra iallafall allihopa!!!!
Själv var jag på ultraljud idag, SÅ skoj
Blev framflyttad 2 dagar till den 12 juni. Men hadde en mycket fotovillig tjej i magen
Hon vissade upp allt och man såg tydligt 10 fingar och tår
Och en såååån lättnad att allt var bra, har bara fått höra skräckhistorier de senaste dagarna om vad man kan se på Ul så det var skönt att få se en frisk bebis
Annars så är jag tillbaka på jobbet, men det funkar sådär, arbetsgivaren vägrar hjälpa mig med lite bättre arbetstider och jag känner att det inte komemr att funka tyvärr
Så nytt läkarbesök på måndag för att få intyg på lämpliga arbetstider. Ryggont och svårt att sova.
kram på er!!!
Stina84: Jag tycker Naomi är superfint!! SKulle vilja ha det på min dotter, men en av mina närmsta vänner heter så, så det får nog bli nått annat.
Bustrollen: Spännande, allt kommer gå bra ska du se!