Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

Fargoli skrev 2009-11-22 10:09:30 följande:
    Har dom på mobilen än och för att lägga in dom måste jag dra ut internet och det är jag för lat för Men kan ju göra det snart :P
    haha gör så
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Fargoli skrev 2009-11-22 10:49:58 följande:
    Någon som vet vart man kan hitta lite roligare och annorlunda barnkläder? Har nästan ledsnat på lindex, hm och alla dom. Tycker det är kul att kolla lite, tänkte att jag om några veckor ska börja köpa lite Har ni börjat kolla på bebiskläder?
    jag hade vid den här tiden när jag väntade dottern börjat köpa lite kläder och annat. Nu har jag inte så brottom Har en massa kläder hemma som passar båda könen. Hade så mycket till dottern så jag han inte använda allt. Ska gå igenom vad jag har hemma. Sedan är det ju klartm lite nytt vill man ju ha med Men väntar nog iallafall tills efter RUL och handla
  • stina84
    Milliemolly skrev 2009-11-22 10:57:39 följande:
    Någon som vet när de sk spökveckorna infinner sig? Känner mig sedan igår nämligen inte gravid alls längre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Usch så orolig jag är. Jag har KUB bokat den 28..............mardrömmen är att det inte ens lever då............hoppas att symptomen kommer tillbaka i veckan.
    Inte en aning. Men jag har inte haft symtom på över 2 veckor nu... Jag har kub den 2 december. Vilken vecka är du i nu? Jag är i v.11+5 idag.
    har du kännt bebis något mer? Det har inte jag. Men vet att det kan vara länge emellan gångerna i början...
  • stina84

haha det märks att det är helg! Gubbarna är hemma och det skrivs inte lika mycket i tråden

Summer skrev 2009-11-22 16:59:06 följande:
    Hej tjejer!Precis som mejola skrev så infinner sig spökveckorna i v. 10-16 pga kroppen har vant sig vid graviditeten. From den dagen jag gick in i v 11 så försvann min mage, den lilla kula jag fått, jag hade ingen molvärk och brösten ömmade inte heller. Jag fick PANIK. Men sen läste jag om spökveckorna och har hållt huvudet kallt och nu har molvärken kommit tillbaka för fullt, illamåendet är värre än tidigare och jag har yrsel/känner mig sjösjuk (kräks nästan en gång om dagen).På tisdag går jag in i vecka 12 och jag bara längtar och vill att tiden ska gå!2 december gör jag mitt KUB och hoppas verkligen att allt ser bra ut då *nervös*Hur mår ni andra? Har inte varit på tråden på ett tag..
    Hej tjejen! Det var ett tag sedan man hörde dig i tråden. Här är allt bra, känner mig inte gravid för 5 öre... Ser att du ska göra kub den 2 december, det ska jag med I senaste laget, men men. Går in i v.13 på tisdag. Har en känsla av att de kommer flytta tillbaka mig någon dag på kub, det gjorde de när jag väntade dottern.. Hoppas du mår bättre snart!
    mjauen skrev 2009-11-22 18:08:23 följande:
    Ja, skulle gärna åka dit, men även om det är hur billigt som helst där så tvivlar jag på att det skulle lönas i längden. Bor ju i Finland o bara resan till Sverige är ju inte direkt gratis. Det är ju "bara" en o en halv vecka kvar då till ditt kub. Jag är väl en av de få som tycker att tiden gått fort ändå. Ok i början gick den i snigelfart men sen mitt i allt var man i v.11. Idag är jag i v.11+1 så nu vågar jag börja hoppas att allt ska va bra.
    Ajdå, ja det är ju en bit att åka... Men skulle ni av någon anlegning besöka Sverige, och då mellan Sverige, så måste ni ju bara åka dit  Jag håller f.ö med dig. Tycker tiden går jätte fort nu.
  • stina84
    Summer skrev 2009-11-22 20:03:52 följande:
    stina84: Ja, kul med KUB samma dag! Hoppas att det går bra för oss båda :)Har du alltså inga symptom alls? Då kanske det är spökveckor då..
    Klart det kommer gå bra för oss! Ska bli kul att höra hur det gått för dig sen
    Nej ingenting. Känner mig inte ens speciellt trött längre... Enda gången som jag tror på att jag har en bebis i magen är på morgonen innan jag kissat. Då är maggen sne på mig Tror deffinitivt det är spökveckor
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-22 20:04:45 följande:
    ja jag vill också ha en hård bula på magen helst ska den röra lite på sig också men tiden går så ruskigt fort så man ska väl inte säga sånt för högt haha
    Rätt som det är gnäller vi för att magen är stor och ivägen, att vi inte kan sova. osv osv.
  • stina84
    Summer skrev 2009-11-22 20:17:45 följande:
    Lustigt min mage känns också lite sne på morgonen, men läkaren har också sagt att den ligger uppe till höger :)
    haha ja det ser roligt ut Har du tagit kort på din mage? Det har jag, bild finns i mitt galleri om du villse
  • stina84

Godmorgon alla

Här har man precis varit och tagit blodprov inför kub. Nu börjar det närma sig

Känner mig skitglad idag, 12 veckor fullt gången Jippie, känns som lite av en milstolpe! Efter kub när man fått se att bebisen lever kommer jag kunna släppa allt och bara njuta

• stina84
    Winterfresh skrev 2009-11-23 11:14:19 följande:
    Nyss hemkommen på KUB/Ul och allt såg superbra. Så skönt att få se ett tickande litet hjärta och en kropp som sprattlade lite då och då. Eftersom jag inte har haft några känningar på flera veckor blev detta verkligen ett bevis på att jag har något i magen som mår bra :)Blev tillbakaflyttad från 12+5 till 12+2 så inte så illa räknat. Får väl se sen när rul är hur mycket man blir flyttad :)Fick även 2 superfina Ul-kort med mig hem som jag tänkte jag skulle lägga in på min sida...Nu ska jag slänga mig på soffan och kolla på nån dansk thriller som går på canal+, innan jag ska hämta sonen på dagis :) Bäst att njuta på sin enda lediga dag på 8 dagar....
    Å vad roligt! Ska kolla in din sida om det kommit upp några bilder SKönt att allt var bra och att få se ett tickande hjärta. BLir ju som du säger även en bekräftelse på att jag är ju faktiskt gravid!

Igår kände jag bebisen igen!!!! Sååå mysigt! Nu är jag helt säker på att det är bebisen jag känner, inget tvivel. Men jag måste ligga ner helt stilla och konsentrera mig, då känner jag det. SKulle aldrig känna det när jag är i rörelse.
  • stina84
    Pärla skrev 2009-11-23 13:05:10 följande:
    Jag är bara i v 9+0 Visst är jag överlycklig, men tror att det kommer kännas bättre vid v 12..Vill också komma dit Har räknat och ser i alla fall att jag är där innan jul. det kan vara skönt att fira då
    Du är snart i v.12 du med Tiden går ruskigt fort tycker jag! Nästa onsdag ska jag få en tjuvtitt på bebis, har kub då *längtar*
Svar på tråden BF Juni 2010!