• zandraw

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Ännu en gång dags för en ny tråd. Tiden går i ett rasande tempo .-)

Länkar till de gamla trådarna

nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m2220605.html
    nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m3217457.html
    nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m4287534.html
    nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m5701157.html
    nr 5: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7486522.html
    nr 6: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9486399.html
    nr 7: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11691318.html
    nr 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m14324639.html
    nr 9: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17342113.html
    nr 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20283199.html
    nr 11: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m23375730.html
    nr 12: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m26591713.html
    nr 13: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m29542825.html
    nr 14: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m34979854.html
    nr 15: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m37943314.html
    nr 16: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40881305.html
    nr 17: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43592257.html
    nr 18: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m46056876.html

Och en liten lista med våra små telningar, uppdatera med syskon!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35590202.html

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)
  • Hellobello

Kakis, vad skönt att ni får komma hem, speciellt till jul och allt.

Oh my God, vad skönt att det är fredag, som jag har längtat! Har haft en lite småtuff vecka med tå-tassning och nerver på helspänn på jobbet, men nu är det över
    Vi har just haft fredagsmysmiddag med moules marinières, smaskens, tyckte även barnen. Det är faktiskt lite småkul att ha barn som gillar musslor, sushi och inlagd sill . Adam körde en liten show vid matbordet, han drog upp lillsnorren ur blöjan och visade föör hela församlingen, sen utbrister han "putta noppen!" (=pussa snoppen, för den som undrar) - vi var två som satte i halsen Jisses, hoppas de inte säger sånt på dagis!

Trevlig fredag och helg på er alla!

• emmapemma4

Hellobello: Vilken entertainer !

Kaksmulan: Skönt att få ha kommit hem!

Hade tänkt åka till Umeå idag men när maken kom hem från jobbet så ändrade vi planerna så vi åker imorgon istället. Mer praktiskt eftersom barnen alltid somnar i bilen och då hade vi kommit fram och de vaknat i lagom tid till normal läggdags. Tänkte ta en snabbis på stan men det är det nog fler som tänkt. Men jag måste verkligen införskaffa en vettig mössa till Karl och ett par bättre handskar till Nora. Någon som har några bra tips? Har sett en Didrikssonmössa på Lilla Mirakel som jag funderar på. Hoppas det finns några kvar.

Sedan tänkte jag be er om lite hjälp, mer info vår blogg www.karlbergh.se
    Är med i en tävling och har chans att vinna en resa så det är bra med all hjälp jag kan få. Det skulle verkligen bli en fin julklapp . Ni som sett detta via FB får inte tro att jag blivit galen. Men ju fler som röstar desto större chans har vi att vinna. Vi har en chans på femton och det skulle ju verkligen sitta fint med 30000 kr att resa för. Bröllopsresa, nästan 10 år efter bröllopet kanske?

• Jelon

Snillis- Vad trist att han verkar behöva glasögon, förstår att det känns jobbigt är ändå lite bökigt helst när de är små.

Kaksmulan-Himmel vilken dramatik Tur att det gick bra ändå och skönt för er att få komma hem

Hello-Vilken liten entertainer Förstår att mamma rodnade lite

Mountianmamma-Vilken kul bild Har röstat!

Idag har vi gjort lite julgodis och lagat julmat till midag, gott, gott! Ska åka bort över julen men det känns lite kul att få göra lite julstämning hemma också.
    Hoppas bara på att min förkylning ska ge sig snart, är så less på att ha ett vakum i huvudet och hosta hela tiden, helst när jag nu är julledig och vill njuta av det. Åker till Lycksele dan före julafton men har inga planer för måndag och tisdag, nån som är ledig och vill hitta på nått nån av dagarna?

• 9oktober

Pernilla: Hoppas och tror att luciafirandet förra helgen var lyckat, vi fick givetvis besök precis samma tid. Typiskt, men som sagt - jag anade det...

Pia: Ibland går det fort, andra gånger tar det tid. Men jag håller med Zandra, ta kontakt med KK för att kolla upp att allt är OK, bara den vetskapen kan lugna och underlätta! Och bekymra dig inte över att det tar tid mellan trollen - det blir en annan relation - visst, men vad är det som säger att den skulle vara sämre?!
    Och Sandra - se till att få samtalet gjort!!!

Kakis, men åh så söta! Man blir ju alldeles kollrig!

• Hellobello

Jelon: jag nattjobbar i veckan och är ledig tisdagen, men jag misstänker att det finns en del julklappsfix att ordna med...men på eftermiddagen kanske? Kanske t o m lite bobbande??

• Molly25

Jelon: Vi hittar gärna på något i veckan. Måndag fm är Filip på dagis men annars kan vi vilken tid och dag som helst. Vad vill ni göra? Vi är med på det mesta.

Hello: Adam är ju för härlig! Han vet när man ska visa upp sina bästa sidor.

• snillis

Igår kväll glömde Mattias att ta på Molly blöjan och hon har varit torr i natt

• zandraw

Va duktig hon är Molly!
    Är hon torr annars på dan å så?

Om vi är snabb med A från sängen till toan direkt hon vaknar så är hon också torr.
    Men oftast så är jag för trött för att kliva upp första gången hon ropar så vi hinner sällan.
    Däremot så är hon ju torr hemma på dagarna/eftermiddan... Så länge man påminner henne om att gå på toaletten ungefär med 1½-2 timmar mellanrum så är de lungt.

Jag jobbar ihelgen, sjuk dom jag är.
    Har blivit riktigt förkyld, med en fruktansvärd hosta och dessutom har jag knappt någon röst.
    De flesta gästerna skrattar åt mig då jag knappt får fram några ljud!
    Å för en stund sen fick jag en rikgit hostatack när jag pratade med Taxi, som tur va så fick jag iaf min beställning

• snillis

Hon vägrar ju konsekvent att gå på potta eller toa så hon går ju på blöjan så att säga, dvs går utan blöja hela dagarna och säger till när hon behöver uträtta ärenden. Det sköter hon jättebra ända sedan i våras och det har hänt en olycka EN gång när vi var på stan och inte hörde att hon sa till (fast hon sa till typ 3 gånger).
    Så nu vet jag inte - skall man testa på att köra utan blöja på nätterna kanske?
    Eftersom A ff har blöja på natten känns det som så tidigt men jag vet ju att det är han som är "sen".

• Hellobello

Oj vad duktig hon är Molly! Adam klämmer ibland fram några droppar i pottan, men i stort sett det mesta kommer i blöjan.

Idag var vi äntligen ute i snön och dagsljuset, jätteskönt! Det är ju bara såå härligt att vi äntligen fått lite snö! Nu andas jag ut efter att ha bakat bananpepparkaka med två ivriga barn, lite svettigt är det allt, men de tycker det är kul Rätt skön söndag faktiskt.

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)