• zandraw

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Ännu en gång dags för en ny tråd. Tiden går i ett rasande tempo .-)

Länkar till de gamla trådarna

nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m2220605.html
    nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m3217457.html
    nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m4287534.html
    nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m5701157.html
    nr 5: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7486522.html
    nr 6: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9486399.html
    nr 7: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11691318.html
    nr 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m14324639.html
    nr 9: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17342113.html
    nr 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20283199.html
    nr 11: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m23375730.html
    nr 12: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m26591713.html
    nr 13: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m29542825.html
    nr 14: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m34979854.html
    nr 15: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m37943314.html
    nr 16: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40881305.html
    nr 17: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43592257.html
    nr 18: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m46056876.html

Och en liten lista med våra små telningar, uppdatera med syskon!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35590202.html

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)
  • Jelon

Hade också lite idétorka när jag skrev inlägget mitt i natten, kan självklart ta nått mer jag också. Har en förhoppning om att baka lussebullar på lördag men det är inte säkert att det hinns med...

Lussefika hos Pernilla söndag 13 december kl 14.
    *Pernilla - glögg med tillbehör
    *Terese - pepparkakor & ischoklad
    *AK-chokladpraliner & mandariner
    *Jenny-skumtomtar
    Helena - ??

• UmeGullan

Skumtomtar ska man inte förringa... när jag ammade Mimmi så blev jag helt galen i skumtomtar och åt enorma mängder...
    Men nu ammar jag inte så skumtomtarna räcker nog åt alla

• snillis

Grattis Mimmi (för visst var det hon i tidningen)

• My05

Vi missar söndagens lussefika då jag jobar till tre men måste gå på igen, en timme, vid fem...

Mmmmmmm skumtomtar..vi får köpa egna...

• UmeGullan

Mimmi tackar
    Hon tog spruta nr 2 igår och blev lite febrig idag, fast spruta nr 1 gick bra... så jag är så glad att hon klarade av sitt kalasande före hon blev sjuk.

Mimmis mamma... dvs jag håller på att läsa en superbra bok... "Energitjuvar" av Ingalill Roos. Det är en gammal bok så den finns att få tag på billigt i pocket tex via adlibris.
    Rekommenderas till alla som har någon som är arg på er och om ni är arg på någon... MÅNGA pusselbitar har ramlat på plats...

• Hellobello

Oj, vi har fortfarande inte sprutat våra barn. De har varit krassliga vid tidigare tillfällen, idag fanns chansen men det kändes inte riktigt rätt att avstyra Leos för en spruta på vc . Tack för sällskapet, molly. det var ju riktigt shysst att åka dit en vardagseftermiddag!

Spelar ni spelmed era 4-åringar? Vi har provat memory och lotto, men det har inte riktigt gått hem, och oftast blir det dessutom avbrutet av en nyfiken lillebror som vill "hjälpa till". Jag tänkte dock att något roligt spel skulle vara en bra juklapp och behöver nu tips! Har fått några av molly men tar gärna emot fler! Har någon t ex provat fem myror-spelen? E är ju väldigt nyfiken på bokstäver och att skriva så det kanske skulle vara nåt, sen finns det ju åt fiskespel och nåt med valpar. Help me!

• UmeGullan

Lillan älskar att spela "vem vill bli prinsessa"... ett typiskt "tjejspel" som alla i familjen och även besökare får ställa upp och spela med henne

• Kaya

Hellobello! Det finns en hel rad spel som heter "Små Kloka" med olika tema (vi har rymden, havet osv). De är för 4-7 år men även storebror som snart fyller 9 tycker det är OK att spela med oss andra i familjen. Det är kombination av tärningsspel och frågesport och jag som inte alls tycker om att spela spel tycker det är helt OK!

K

• snillis

Vi har lite olika Memomry-spel som nu också Molly börjat fatta lite av.
    Annars har vi ett Bamsespel där man skall få 4 i rad - det gillar Arvid.
    Fiskespelet har vi också men det gillar de mest att sitta vid själva. Annars spelar Arvid ibland dataspel och är verkligen jätteduktig.

Ang. sprutan så verkar ju faran vara så gott som över redan - lagom till att alla "vanliga" får börja sprutas. Otroligt dålig planering måste jag säga!

• mammizen

Snillis: Faran är verligen inte över. Den andra vågen har inte kommit än och jul brukar vara en perfekt grogrund för influensor för mycket folk som träffas på liten yta är perfekt för att sprida smitta. Sedan tycker jag faktiskt att folks gnäll över planering är ganska oinsatt. Allt är självfallet inte optimalt men att vaccinera hela Sveriges befolkning är ingen lätt uppgift och vårdpersonalen har fått arbeta nästan ihjäl sig för att få det att fungera. Med landstingets sparbeting på flera miljoner har ju nästan ingen extra personal fått anställas och nu över jul så är alla vårdcentraler beordrade att ha drop-in även mellandagarna istället för att få vila upp sig lite. Vi i Västerbotten har oxå haft flest fall per invånare så här har det varit riktigt hög belastning på vården. Hittills har 18 personer avlidit i Sverige och nu ska vi även börja vaccinera för den "vanliga" säsongsinfluensan. Suck!

Jesper hatar memory spel. Han vill bara spela Wii-spel som Mario kart och liknande. Superduktig på dessa men jag är så anti datorspel för jag tycker barnen blir så beroende fort. Är ju för roligt helt enkelt så inget annat slår det

Själv är jag trött och sur. Idag på dagis när jag skulle hämta barnen så hade en av föräldrarna där lovat sina barn att de skulle få följa med oss hem Hallå! UTAN att fråga mig innan! Nä då blev jag grinig och sa att det gick verkligen inte för vi skulle få besök ikväll och så hade jag fyra ungar som grinade och tyckte jag var det elakaste som finns. Men så där gör man bara inte. Man måste ju fråga innan man säger till barnen tycker jag och just idag är jag så trött så trött så jag hade inte orkat med något liv hemma

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)