• zandraw

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Ännu en gång dags för en ny tråd. Tiden går i ett rasande tempo .-)

Länkar till de gamla trådarna

nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m2220605.html
    nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m3217457.html
    nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m4287534.html
    nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m5701157.html
    nr 5: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7486522.html
    nr 6: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9486399.html
    nr 7: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11691318.html
    nr 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m14324639.html
    nr 9: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17342113.html
    nr 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20283199.html
    nr 11: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m23375730.html
    nr 12: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m26591713.html
    nr 13: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m29542825.html
    nr 14: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m34979854.html
    nr 15: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m37943314.html
    nr 16: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40881305.html
    nr 17: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43592257.html
    nr 18: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m46056876.html

Och en liten lista med våra små telningar, uppdatera med syskon!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35590202.html

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)
  • Hellobello

Mäh, vad var det för stil, det lät ju helt galet, mammizen!

Ja, vi får nog pussla oss iväg till vårdcentralen för ett par sprutor, det vettigaste vore ju att R for eftersom han heller inte fått nån, men jag antar att vi bör åka allihopa av praktiska skäl

Jag har ränt på stan idag, tänkte köpa alla julklppar optimistisk som jag var, inte blev det nu så många, men jag fick lite egna ärenden uträttade . Sen bakade vi pepparkakor efter dagis, lite småsvettigt men nu doftar det jul i allafall.

När ska vi dyka upp på residens Berghem på söndag?

• emmapemma4

Här är också Bamse 4 i rad en stor favorit. Idag spelade vi även Bamse och honungsjakten *nostalgi*. Har köpt det på loppis, vet inte om det finns att köpa nytt. Karl tycker det är jättekul. Karl gillar memory så det spelar vi rätt ofta. Nora fattar ju inte riktigt utan vänder hej vilt men om man låter henne ta några brickor/kort så är hon nöjd .

Sedan är vi med i gobokens 123 och då följer det med en aktivitet till varje bok. Den här gången var det ett bingo med lägesord som Karl gillade skarpt. Tidigare har det varit bla ett spel där man går längs en bana och kan ramla ner eller klättra upp beroende på var man hamnar. Även det kul för en 4-åring. Nu kom jag på att vi köpt ett UNO junior till Karl. Har letat ett barnyatzy ockå men inte hittat. Min syster hade ett när hon var liten och Karl älskar det. Han spelar det när vi är hos mormor och morfar.

Nu ska jag återgå till Idol och lite julkortsfix.

• emmapemma4

Ska tillägga att dataspel är den absolut största favoriten. På Playstation eller på datorn. Karl ska få ett spel i julklapp men vi försöker verkligen begränsa användandet. Han är ju inte så gammal än och lär ju hinna spela en massa när han blir äldre. Visst är det faschinerande att de lär sig så snabbt och är så duktiga? På Playstation (Batman lego-spel) är Karl bättre än mig till och med .

• Jelon

Vi har ganska många spel för Agnes gillar verkligen att spela, men det är lite svårt när lillasyster också ska vara med. Favoriterna är nog fem myror spelen (har både bokstäver och siffror), bamseyatzy, honugsjakten (som jag också fyndat på loppis) och några gamla spel från när jag var liten, Monchicitivoli och Disneyland. Agnes gillar också att sitta vid datorn och spela, är mest på Bolibompaweben då. Är imponerad över hur snabbt hon lärt sig att hantera datorn, nu startar hon igång och hittar igen själv vad hon vill göra och byter mellan tv-klipp och spel hit och dit helt själv.

Mammizen-Så himla knäppt Så gör man väl ändå inte! Bra att du sa ifrån.

• Jelon

Har lyckats baka lite lussebullar idag så jag tar med det imorgon.

Lussefika hos Pernilla söndag 13 december kl 14.
    *Pernilla - glögg med tillbehör
    *Terese - pepparkakor & ischoklad
    *AK-chokladpraliner & mandariner
    *Jenny-skumtomtar & lussebullar
    Helena - ??

• 9oktober

Hej hej!
    Pernilla - roligt att träffa er på gympan idag! Hoppas kunna komma imorgon, men vi har ett par bekanta som skulle dyka upp "under eftermiddagen" (M's planering) så jag hoppas vi hinner med både en vända till er och date med dem. Möjligen, kanske, att jag är lite tidsoptimist...

Ang spel så kör vi både memory (astrid lindgren är populärast) och ett ABC-spel från Fem myror. Funkar bra med W, A sabbar mest...

• Hellobello

Jag rättar till listan så mina lussebullar och julmusten kommer med

Lussefika hos Pernilla söndag 13 december kl 14.
    *Pernilla - glögg med tillbehör
    *Terese - pepparkakor & ischoklad
    *AK-chokladpraliner & mandariner
    *Jenny-skumtomtar & lussebullar
    *Helena - lussebullar & julmust

Har just varit på tjejmiddag med Rickards släktingar, de är roliga damer

• kollberg1

om ni känner för lite julkänsla så är ni välkomna på korskyrkans julmusikal. Elsa spelar ängel med liv och lust!!! sjunger och gestikulerar för hela slanten

• mammizen

Jag var på party igår kväll hos min bäsits. Tänkte att exet ska inte få mig att sitta hemma varje helg bara för att han inte tar barnen på helgerna men idag så känns det surt kan jag lova. Eftersom min äldsta son kan ta barnen på kvällarna när jag har lagt dem. (Inte så svårt att passa redan sovande barn) men aldrig i livet skulle kliva upp med dem på morgonen så är det ju bara att gilla läget när Jesper tassar upp kl 6 och säger - jag orkar inte sova längre Men det var det värt för vi hade så himla kul Nu måste jag försöka aktivera barnen så jag tänkte även jag komma till Pernilla om det är okej förstås men jag har ingen som helst aning vad jag ska ta med mig? Tänkte skriva upp julmust men det skrev ju Hello till. Hjälp? Något som jag kan KÖPA för jag orkar INTE baka

• Busfröet

Hej på er!
    Ang. spel så blir det mer och mer här. Vi spelar Bamse Honungsjakten, Memory och Lotto. Till julklapp blir det Uno.

V fick skridskor nu när han fyllde 4år förra veckan så vi tänkte åka lite idag. Om det är ok så kanske vi kommer förbi efteråt. De har allmänhetens åkning fram till kl. 13.
    Vet dock inte riktigt vad vi ska ta med. Finns det förslag?

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)