• zandraw

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Ännu en gång dags för en ny tråd. Tiden går i ett rasande tempo .-)

Länkar till de gamla trådarna

nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m2220605.html
    nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m3217457.html
    nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m4287534.html
    nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m5701157.html
    nr 5: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7486522.html
    nr 6: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9486399.html
    nr 7: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11691318.html
    nr 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m14324639.html
    nr 9: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17342113.html
    nr 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20283199.html
    nr 11: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m23375730.html
    nr 12: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m26591713.html
    nr 13: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m29542825.html
    nr 14: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m34979854.html
    nr 15: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m37943314.html
    nr 16: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40881305.html
    nr 17: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43592257.html
    nr 18: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m46056876.html

Och en liten lista med våra små telningar, uppdatera med syskon!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35590202.html

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)
  • Busfröet

Å Umegullan...du må tro att jag tänker på er!

Härligt att kalaset gick bra! V fyllde ju 4år igår så då var hela familjen här. Sen kom såklart alla våra vuxna kompisar som inte har barn och firade sin lilla guldklimp! Det är ju så kul när han är som "allas". Detta betyder att vi har barnkalaset kvar. Vi hade först planer på att ha det idag men det var tur att vi inte bestämde oss för det efter gårdagen. Nu får vi se hur och när det blir. Om det blir. Han är inte så jättepeppad och sen har de så på hans förskola att man få ta dit och bjuda alla kompisar på nåt gott. Så det ska han göra på tisdag.

• Molly25

Börjar inse att jag inte ska vara ledig så länge till. Känner att jag borde passa på att hitta på lite kul aktiviteter med barnen.
    Funderar på att gå till Biblioteket och Leos i veckan. Någon som vill följa med? Leos hade jag tänkt onsdag eller torsdag fm och biblioteket någon em.

• Hellobello

AKtiviteter i veckan, ja tack! Jag bytte jourpass med en kollega och jobbade 24 timmar i fredags, så jag är ledig från torsdag förmiddag till måndag . imorgon eftermiddag funderar jag på att dra igång lite pepparkaksbak med barnen. Vi åker nog gärna med till Leos på torsdag under förutsättning att vi har bil och att det inte blir så himla tidigt eftersom jag har jobbat natten. Vi får helt enkelt se när det närmar sig

Jelon: hade ni kalas utan föräldrar? Det var modigt!

Jag måste bara berätta vad Adam kläckte ur sig i lördags eftermiddag. Vi satt och fikade efter att ha avslutat en avrivning av lägenheten med dammsugning, våttorkning och tvätt (jag och Adam, medan R spelade squash), och Adam filosoferade: "mamma ska städa, pappa ska dricka öööl!" Av barn får man höra sanningen, eller hur var det

Vi är gärna med på opretentiöst julfika på söndag, men var ska vi vara? Har vi sagt nån tid?

Lördag 12 december
    *My05 med familj
    *Jelon med familj

Söndag 13 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj
    *Jelon med familj
    *Molly med familj
    *Hellobello med familj

Lördag 19 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj
    *Molly med familj
    *Hellobello med familj (ev)

Söndag 20 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj
    *Hellobello med familj (ev)

• snillis

Ja, vi kan ju alltid vara här
    Lite knytis i all enkelhet blir väl bra.
    Jag föreslår att vi bestämmer söndag eftersom det verkar vara flest som kan då.

Lussefika hos Pernilla söndag 13 december kl 14.
    *Pernilla - glögg med tillbehör

• 9oktober

Hej å hå, här händer det grejjer!!! Grattis, grattis Kakis, vad roligt att kottarna har kommit - för om jag förstår det rätt mår dom, och du, OK!? Du måste ju berätta, längd, vikt etc! Skönt på ett sätt att de inte kom på självaste julafton även om det här gick snabbare än någon väntat sig!

Pernilla, repris på luciafirandet från ifjol?! Vi är faktiskt hemma i helgen, så om inte mannen i huset är allt för bakis på söndag kommer gärna vi oxå! (Annars kanske han blir nöjd om jag och barnen far...)

Mammizen, man blir ju upprörd att han agerar som han gör. Men åååh så skönt att du inte lever med honom längre iaf!

UG: Trist, trist med bonusdottern, vad tusan gör man!??!

• Molly25

Vad snäll du är Pernilla som låter oss vara hemma hos dig.

*Terese - pepparkakor & ischoklad

Hello: Kul att ni vill följa med till Leos, hoppas ni har bil då. Ska vi åka dit efter lunch på torsdag och äta mellis där? Vi åker helst efter att Elin sovit, hon brukar vakna efter ett ungefär. Skulle det passa er?

• UmeGullan

Ny vecka nya möjligheter... barnen har åkt och jag har kommit ur min varannanveckas depression....
    Nu har jag bakat typ 128 lussebullar... man får lov att baka små bullar i år när saffranen är så dyr

Vi kommer gärna med på fikat på söndag och jag lovar att inte gråta i glöggen

*AK-chokladpraliner & mandariner

• Jelon

Vilken tur att vi har dig och ditt stora hus Pernilla

*Jenny-skumtomtar

• Hellobello

Instämmer med övriga talare angående Pernilla och ditt hus Skämt åsido, hoppas du själv tycker att det känns ok, annars får vi vaska fram nåt annant ställe. Men vad ska jag ta med då, hjärnstillestånd (kan bero på 20 minuters sömn x 2 inatt...)

*Jenny-skumtomtar
    Helena - ??

• snillis

Förslag till Helena - julmust, lussebullar (kanske inte till alla men ett bidrag - jag kan också bidra)

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)