Inlägg från: smulan0 |Visa alla inlägg
  • smulan0

Odd Molly - för oss inbitna del III

Stargirl skrev 2010-01-25 14:10:22 följande:
    Vad tycker ni.... Jag var i min lokala butik för att köpa ngt. Där ser jag att de hängt en massa 327 or och annat från hösten bland nyheter. Där står stora lappar NYHETER ej rea. Jag sa att jag tyckte det var taskigt att sälja dem i tron att de var nyheter till ngn som inte vet. Då sa butiksägaren så här - Vi pratar med våra kunder faktiskt. Då svarade jag att ifall ni berättar att det är en blus från en gammal kollektion du köper så kan jag förstå men jag tror knappast det. Butiks ägaren svarade att det bara är jag som bryr mig om vilken kollektion varorna kommer ifrån. Jag svarade att jag minsann aldrig tänker köpa grejer från andra märken än Odd Molly från dem då jag kanske köper ngt plagg som är jättegammalt till fullpris. Då blev hon jättesur....jag köper mycket grejer hos dem och inte bara Odd Molly utan även annat.
    håller helt med dig! Vilket stroppigt butiksbiträde, snacka om att nedvärdera sina kunder! Varför skulle de inte bry sig om det "nya" inte är nytt? Falsk marknadsföring...
  • smulan0
    Sylt skrev 2010-01-25 18:47:39 följande:
    Mitt problem är att jag är så otroligt seg i starten. Jag längtar mest efter saker från gamla kollektioner. Fondan hade jag helt klart kunnat tänka mig om jag inte hade en velourvariant redan, så jag skall försöka stå emot. Skulle iof inte tacka nej till en velour hood i almost black... har bara hittat i utländsk shop.
    Den finns på bodhi.se i stl 1 o 3 för 840kr!
  • smulan0
    panda08 skrev 2010-01-26 15:41:46 följande:
    Hej , en lite fråga...är det någon som beställt OM från Nola(shopatnola)? Undrar bara hur lång tid det tog för er? 
    jag har beställt från Nola. Det var över julhelgen men gick ändå snabbt. Kommer inte ihåg exakt hur många dagar dock...
  • smulan0

frusna flickan: Fin Fonda!!! Jag förstår dig beträffande chrysalis. Stod och kände på en i affären och den hade nog inte kännts rätt för mig iheller. Tur att det finns något från vårens kollektion man inte genast vill ha!

• smulan0
    Duntoffla skrev 2010-01-26 20:56:36 följande:
    Fast ni som bor i övriga Sverige får väl också hooka upp någonstans. Fler bor väl neråt i landet typ Göteborg, Malmö
    absolut!
  • smulan0
    alias skrev 2010-01-27 09:35:24 följande:
    Jag skulla (ska?) ju absolut inte ha någon Fonda dress. Och absolut ingen i chalk. Men efter fikat igår där en Mollybloggare hade just en sån på sig, är det det enda jag tänker på. Vad är det med Odd Molly som skapar detta nästan övermäktiga habegär? Inte blir det bättre av att jag vet att den finns hos Jackie i Kista, ca 11 minuter härifrån, med T-banan. Gaaaaah ...
    jag tycker att det är ett heltklart måste-köp. Jag förstår att vissa tycker det är mycket pengar för velour men det är ju inte direkt en mjukisoverall från "galne gunnar"... (kommer ni ihåg den affären, vad hände med den???) I alla fall, jag tycker den är snygg, användbarn, skön, skrynkelfri, figursmickrande, åretruntplagg, lättkombinerat mm mm. Plus andrahandsvärdet kommer att bli högt tror jag!!!
  • smulan0

Fick svar från ajabaja idag där jag frågat efter vilka av mina favoriter de kommer att ta in.... kanske något ni också undrat över så jag klistrar in svaret här

DI skirt 195 dark red alt almost black - kommer inte
    > Lottalotta 176 alt 177 alt 175 i dark red - kommer 175 och 177
    > Dolce skirt 746a i rouge alt almost black - kommer båda färgerna
    > Poplin s/s blouse 613 i white alt rouge - kommer inte i de färgerna
    > Prairie dress 271 i blue - kommer inte i den färgen
    > X-stitch 390A i white - kommer
    > Lovely knit 233 i rouge - kommer
  • smulan0
    Tabby skrev 2010-01-27 15:03:36 följande:
    Åhlens har fått upp in Fonda dress i chalk och almost black, alla storlekar. Raglady i ARkaden har Fonda Trouses i rosa och chalk. Provade FFondan och den är fiiin. Men jag står emot ännu. Kanske med någon rabatt slår jag till. Helst då rosa eller blått.
    hoppas hoppas åhlens i malmö också har fått in den!!!
  • smulan0
    higher skrev 2010-01-27 19:18:37 följande:
    Tyvärr båda färgerna verkar slut i alla storlekar, tack iaf!
    ska runt lite i Malmö imorgon. Håller utkik efter chalk stl 3 o hör om de skickar!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III