Inlägg från: smulan0 |Visa alla inlägg
  • smulan0
    Pokergirl skrev 2010-01-27 20:51:21 följande:
    Sitter och spanar på kommande släpp. Summer verkar inte bli så kostsamt, men en sak Måste jag ha, wigwam dress. Någon som kan tippa prislappen för skönheten?
    1995kr
  • smulan0
    Pyttisens mamma skrev 2010-01-27 21:24:40 följande:
    Jättefin! Hur 17 kan man veta om det är en kopia då?
    jag tycker att det ser ut som orginal. Har hört att de falska x-stitchen ska va riktigt usla i kvalitén.

Jag hade skickat en fråga till säljaren och hört om det finns tags eller kvitto och var den är köpt. Sen hade jag bett att hon tar en bild på loggan på armen. Om du lägger upp bilden i bildtråden kan jag jämföra med min!
  • smulan0
    Pyttisens mamma skrev 2010-01-27 21:43:11 följande:
    ok! nu går ju auktionen ut i morron, så det är ju inte säkert att hon hinner svara, men jag kan ju göra ett försök :)
    om hon är seriös och vill sälja tycker jag att hon borde kunna göra det! Du får ju i alla fall en uppfattning om hon svarar snabbt, verkar ha trovärdiga svar och ger en reko känsla. Om hon skriver i mailet att den är garanterat äkta och du sen får den och den inte är det så måste du ju ha rätt att häva köpet!
  • smulan0
    Pyttisens mamma skrev 2010-01-28 08:29:01 följande:
    Jag har nu fått svar anf traderatunikan (x-stitchen) och bild på loggan finns i mitt galleri (vet inte hur man lägger bilder i inlägg). Hon hade fått den i födelsedagspresent för ca 1,5 år sen skrev hon, hade inget kvitto och trodde att den var inköpt på en butik som heter Kharma i Sundsvall. Hon ville gärna att jag hörde av mig om det fanns misstankar om att den inte var äkta, hon hade också nyligen hört att det fanns kopior av denna. Så ni proffs, vad tror ni?
    Det ser ut som loggan på min! Jag tycker att det verkar genuint. Vet inte vad ni andra säger men jag hade nog vågat köpa om inte priset sprang iväg allt för mycket!
  • smulan0
    mrs holiday skrev 2010-01-28 13:24:58 följande:
    Hej alla! Jag "tjuvläser" ofta här och inspireras av era vackra outfits på alla bloggar! Men än så länge har det enbart varit inspiration och jag äger inga Odd Molly-plagg själv. Det är dock smittsamt att hålla till här, så nu när jag har fått en slant i födelsedagspresent hade jag tänkt investera den i en Lovely Knit i bomull. Någon som vet vad de kostar? De har väl inte kommit än för den här säsongen, väl? Jag skulle iofs kunna tänka mig en i väldigt bra begagnat skick också, men blir så skraj för allt prat om kopior... Och så en storleksfråga - jag är en normal stl 38, är det stl 2 som borde bli lagom då, tror ni?
    den ska kosta 1795kr du kan kolla in färgerna i vår på www.oddmolly.com I flera av bloggarna finns guide till att köpa på tradera om hur man undviker kopior. Bla hos Katinka oddmollybesatt.blogspot.com
  • smulan0
    Sylt skrev 2010-01-28 15:55:32 följande:
    Tjena Har precis fått hem en everyday long cardigan från T. Blir lite skum på den, vet inte om jag bara är paranoid Den känns tunnare än den jag har innan, lite hafsig. Sen funderar jag lite över ovanstående lapp. Brukar den lilla lappen sitta där? Har fler bilder i mitt galleri. Vad tror ni?
    jag har flera plagg med den lilla lappen så det betyder inte att det är en kopia i alla fall!!

Tipsar alla som ev är med i Åhlensklubb och har fått sin 20% rabattkupong och kanske värdecheck att Åhlens tagit in vårnyheter. Var där idag och rekade och köpte med fin rabatt!
  • smulan0
    Pyttisens mamma skrev 2010-01-28 20:09:30 följande:
    Det blev ingen x-stitch för mig, jag blev överbjuden när jag var uppe och nattade barnen... Den gick för 960 kr.
    OJ det var mycket tycker jag. Köpte min på T för 660kr! Så du lär kunna komma över den billigare!
  • smulan0

angående färger så kommer det ju ofta färger som inte finns på om's hemsida. Tex 100gr frill i dark pink finns väl inte med där? Smultrongården ska ju enl hemsidan ta in en lovely knit i dark pink och jag tror det blir en färg som inte finns på hemsidan! Eller har jag fått det om bakfoten nu igen?

• smulan0
    Duntoffla skrev 2010-01-29 22:15:27 följande:
    Åh, om man ska slå till på en Fonda ska man då ta blå eller rosa? *velig*
    helt smaksak! Jag hade valt blå men många andra passar så bra i den rosa! Den är lite för stark för mig!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III