• Morty

Odd Molly - för oss inbitna del III

Bina skrev 2009-11-11 18:19:05 följande:
    malinoski & Morty: Det blev en fuzzy beanie som avslut på säsongen... jag har skrivit en liten summering av hösten.. den blev inte alls som jag tänkt mig (och ännu har inte alla reor varit :-0 ) everydaymolly.blogspot.com/
    Jag såg inlägget och trodde att det var beanie:n. Fiiiin!!!!

Jag själv går och velar på om jag ska köpa en Revolution i Royal eller vänta på rean.....Antar att jag missar reorna och blir utan och då grämer jag mig ju. Hmmm får fundilera lite till och se om det blir något klick här.
  • Morty

Åh har ytterligare en storleksfråga. Hur är varsity jackan i storlek? Jag har ju 2 i lovleyknit t ex men 3 i min Nylon Parker. Tror ni då att en 2:a räcker?

• Morty
    MammatillO skrev 2009-11-11 20:10:56 följande:
    Hem kommen utan något molly plagg vad ska jag ta mig till ? ville köpa blusen men det tog emot då spoilerdressen som hade fläckar på sig ( som f.ö fanns kvar sen sist) och jag vägrar betala 800:- för en vara som är smutsig ..
    Så de gick inte med på någon prissänkning, trist.
  • Morty
    Tequila skrev 2009-11-11 21:25:33 följande:
    malinoski: Jag har nu lagt upp två bilder i mitt fotogalleri på Excess Dress. Tycker dock inte riktigt att bilderna gör denna klänning rättvisa. Angående diskussionen om den passar på nyårsafton eller inte tycker jag definitivt att den gör det. Det beror väl på vad man ska göra i och för sig!
    Åh måste in och kika!!
  • Morty
    Tequila skrev 2009-11-11 21:25:33 följande:
    malinoski: Jag har nu lagt upp två bilder i mitt fotogalleri på Excess Dress. Tycker dock inte riktigt att bilderna gör denna klänning rättvisa. Angående diskussionen om den passar på nyårsafton eller inte tycker jag definitivt att den gör det. Det beror väl på vad man ska göra i och för sig!
    Superfin!!!!! Passar helt klart till nyår!
  • Morty
    malinoski skrev 2009-11-12 09:13:53 följande:
    Aaaarrrrrrghhhh... blir så IRRITERAD på alla oseriösa människor på Tradera!Har en tjej som köpte ett plagg av mig med "köp nu" för ett par veckor sen. Men efter det har jag inte hört ett spår. Jag har mailat, sms:at och ringt. Inget svar.Idag ringde jag med dolt nummer och då svarade hon. När jag berättade att det var jag slängde hon bara på luren!Är det inte märkligt att man inte ens kan agera vuxet och prata om det i alla fall. Har man tex inte råd så kan man ju i alla fall berätta det (även fast man kan undra varför man då klickar på köp nu).Visst, det är väl inte värre än att man kan lägga upp annonsen igen, men det är bara så tråkigt...
    Har också haft en sån köpare. Tar de på Köp Nu och sen betalar de inte. Fattar inte varför de gör så!!! Blir ju faktiskt lite meck med att anmäla det till Tradera för att de ska ta bort avgiften och sen lägga upp den igen. Man blir bara så sur och trött.
  • Morty
    One skrev 2009-11-12 13:34:56 följande:
    Tack för hjälpen med socks och nr på klänningen!Ny fråga igen då- (är hemma och vab:ar därav tiden att surfa runt....)First lady angora cardigan eller alpacka hoodly knit- vilken är mest användbar?Själv lutar jag åt den förstnämnda eftersom den inte har knyt..men kan inte bestämma mig för färg.... Kan man ha knyt-koftan utan att knyta eller blir den som lovely knitsen- inte så snyggt?Grå= fungerar alltid, men hur kul är färgen egentligen...?Royal= älskar den, men håller den i längden? Eller blir det för mycket- är ju rätt stark färg.Tycker alltid att jag chansar "safe"- har bättrat mig men vill också att ett dyrt plagg ska hålla flera säsonger.
    Helt klart Royal. Har du hittat någon Alpacka hoodly knit i färgen royal i någon svensk shop? Jag letar efter en sådan.
  • Morty
    One skrev 2009-11-12 14:58:18 följande:
    Nä, på OM´s hemsida verkar den inte finnas i royal (hooded). Tyvärr...
    Det ska finnas har sett den i en blogg samt någon utländsk shop. Ger inte upp hoppet ännu iaf.
  • Morty

fru vanheden skrev 2009-11-12 20:49:26 följande:

Jag har min i strl 2 som det mesta jag har i Det som jag har 1 i är revolution blouse och alpaca mix long cardigan för de är rymliga...
    Är revolution även rymlig över ryggen? Funderar nämligen på att köpa en sådan.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III